Komunikaty PR

Snowflake uruchamia Chmurę Danych dla branży Telekomunikacyjnej

2023-02-23  |  12:00
  • Snowflake Telecom Data Cloud to w pełni zarządzana, łatwa w użyciu platforma, która pozwala przełamać silosy danych oraz aktywizować spersonalizowane dane i usługi aplikacyjne.
  • Ekosystem partnerów telekomunikacyjnych Snowflake z gotowymi rozwiązaniami i zestawami danych branżowych zapewnia klientom skrócony czas uzyskania wartości.
  • Dostawcy usług telekomunikacyjnych na całym świecie, w tym AT&T i M1, wykorzystują Snowflake do napędzania transformacji cyfrowej

 

Snowflake (NYSE: SNOW), firma działająca w obszarze Chmury Danych, ogłosiła uruchomienie Chmury Danych dla branży Telekomunikacyjnej (Telecom Data Cloud), która łączy platformę danych Snowflake, rozwiązania dostarczane przez Snowflake i partnerów oraz zbiory danych specyficzne dla branży. Telecom Data Cloud pomaga dostawcom usług telekomunikacyjnych przełamać silosy danych w firmach i w całym ekosystemie, umożliwiając organizacjom łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie rzeczywistym, wzbogacanie ich o modele uczenia maszynowego (ML), a następnie udostępnianie i analizowanie ich w celu podejmowania lepszych decyzji. Dzięki Telecom Data Cloud, Snowflake i ekosystem jego partnerów mogą pomóc dostawcom usług telekomunikacyjnych w przyspieszeniu transformacji cyfrowej, zapewnieniu lepszych doświadczeń klientów, zmaksymalizowaniu wydajności operacyjnej i zarabianiu na nowych usługach opartych na danych.

Urządzenia mobilne i łączność szerokopasmowa są obecnie częścią każdego aspektu życia codziennego. Z tego powodu sektor telekomunikacyjny pozostaje motorem wzrostu i innowacji dla wszystkich globalnych przedsiębiorstw, zwłaszcza w szybko rozwijających się segmentach, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo, Internet rzeczy (IoT) oraz rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Przesunięcie źródeł przychodów z tradycyjnych produktów na innowacyjne rozwiązania wielosektorowe wymaga ewolucji modelu biznesowego w branży telekomunikacyjnej. Aby pozostać w czołówce, firmy telekomunikacyjne muszą odejść od spuścizny po złożonych technologiach, aby zmodernizować swoje sieci i dostarczyć wartość partnerom z różnych branż.

Dzięki Chmurze Danych Snowflake, firmy telekomunikacyjne mogą dostosować się do tej nowej rzeczywistości i wykorzystać Snowflake do:

  • Modernizacji sieci telekomunikacyjnej: Snowflake Telecom Data Cloud oferuje pojedynczą, w pełni zarządzaną, bezpieczną platformę do konsolidacji danych w wielu chmurach z ujednoliconym zarządzaniem i elastyczną wydajnością, która obsługuje praktycznie dowolną skalę pamięci masowej, obliczeń i użytkowników.
  • Maksymalizacji wydajności operacyjnej: Dzięki pojedynczej ujednoliconej platformie zespoły z działu IT, inżynierii sieciowej, nauki o danych, operacji sieciowych i zarządzania produktem mogą współpracować przy użyciu danych w celu poprawy planowania, podejmowania szybszych decyzji biznesowych, szybkiego reagowania na potrzeby klientów, lepszego zarządzania zasobami sieciowymi i skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych usług. 
  • Zaawansowanych możliwości oferowanych przez AI i ML: Snowflake i Snowpark umożliwiają generowanie maszynowe danych w czasie niemal rzeczywistym przy użyciu modeli uczenia maszynowego (ML) w celu przewidywania usterek, planowania konserwacji z wyprzedzeniem oraz ograniczania przestojów operacyjnych.
  • Monetyzacji danych i aplikacji: Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą tworzyć bardziej spersonalizowane oferty usług w zakresie danych i aplikacji dzięki Snowflake Marketplace i uruchamiać nowe usługi, w tym monetyzację z reklam i sprzedaż swoich danych IoT dla dowolnej branży.
  • Dostępu do szerokiej sieci partnerów telekomunikacyjnych: Snowflake daje dostęp do bogatego ekosystemu partnerów i ich specyficznych dla branży, gotowych szablonów rozwiązań, aby szybciej budować wartościowe rozwiązania.

 

– Następna fala wzrostu i innowacji w branży telekomunikacyjnej będzie bez wątpienia napędzana przez dane, wymagając współpracy nie tylko między przedsiębiorstwami, ale  i branżami – mówi Phil Kippen, Global Head of Industry, Telecom w Snowflake. –Telecom Data Cloud odblokowuje te możliwości, tworząc pojedynczą ujednoliconą platformę, umożliwiającą bezpieczną współpracę w zakresie danych poprzez połączenie dostawców usług telekomunikacyjnych z bogatym ekosystemem aplikacji, danych i partnerów technologicznych.

Niektórzy z największych globalnych klientów w branży telecom już korzystają z Chmury Danych Snowflake, aby zwiększyć przychody i zmaksymalizować wydajność operacyjną. Wśród nich są:

  • AT&T - Dzięki Chmurze Danych Snowflake firma AT&T zyskała jedno źródło prawdy dla swoich danych w całej organizacji, dzięki czemu partnerzy biznesowi mogą bezproblemowo korzystać z danych AT&T, aby poprawić obsługę klientów i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
  • OneWeb - firma zajmująca się komunikacją satelitarną na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) była w stanie przenieść swoje operacje związane z przesyłaniem danych do Snowflake w ciągu zaledwie sześciu tygodni i wykorzystuje Snowflake do zagospodarowania mocy danych pochodzących z kosmosu w celu zwiększenia wydajności swojej sieci, jak również do zarabiania na danych poprzez nowe usługi związane z danymi kosmicznymi.
  • M1 – singapurski operator sieci cyfrowej numer 1 wykorzystuje Snowflake do łączenia danych z CRM, systemów bilingowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej M1, aby zapewnić pełniejszy obraz doświadczeń klientów w ramach transformacji i ewolucji lokalnego krajobrazu telekomunikacyjnego.

 

– M1 jest w trakcie transformacji, której celem jest odnowienie doświadczeń cyfrowych we wszystkich punktach styku z otoczeniem oraz dostosowanie oferty do potrzeb wszystkich klientów. W związku z tym, że wynosimy firmę poza obszar łączności, Chmura Danych dla branży Telekomunikacyjnej od Snowflake zapewnia nam jedno źródło prawdy, czyniąc dane podstawowym składnikiem umożliwiającym hiperpersonalizację. Dzięki temu możemy dostarczać naszym klientom doświadczenia nowej generacji, a jednocześnie zapewniać im rzeczywistą wartość – mówi Danny Thien, dyrektor i szef ds. danych w M1.

W ramach Telecom Data Cloud klienci mają dostęp do najnowszych rozwiązań branżowych, takich jak:

 

  • Aplikacje dostępne w ramach Powered by Snowflake. Doskonałym przykładem jest aplikacja opracowana przez AMDOCS, która pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych na modernizację ich biznesu (w tym przejście do chmury i podjęcie działań związanych z monetyzacją 5G) oraz uproszczenie procesów biznesowych wokół naliczania opłat, rozliczeń i nowych usług cyfrowych.
  • Snowflake Marketplace i sieć partnerów, takich jak Flywheel, OneWeb i TransUnion, którzy umożliwiają dostęp na żywo do różnych źródeł danych, przy wykorzystaniu chroniącej prywatność technologii współpracy Snowflake. Mowa m.in. o danych satelitarnych, geoprzestrzennych i demograficznych, które pozwalają odblokować nowe źródła przychodów i zasilić innowacyjne rozwiązania biznesowe.
  • Usługi konsultingowe i serwisowe oferowane m.in. przez Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting i Wipro Limited, które pozwalają klientom skrócić czas niezbędny do uzyskania zwrotu z inwestycji dzięki rozwiązaniom partnerskim. Te pomagają znaleźć rozwiązania dla priorytetowych przypadków użycia, w tym integracji danych OSS i BSS, maksymalizacji wydajności operacyjnej oraz monetyzacji danych w celu zwiększenia wartości biznesowej.
  • Integracje i nieszablonowe wdrożenia od partnerów technologicznych, takich jak Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing i ThoughtSpot. Dzięki nim klienci mogą uzyskiwać pogłębione insighty i w pełni wykorzystać możliwości Chmury Danych.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.