Snowflake uruchamia Chmurę Danych dla branży Telekomunikacyjnej
- Snowflake Telecom Data Cloud to w pełni zarządzana, łatwa w użyciu platforma, która pozwala przełamać silosy danych oraz aktywizować spersonalizowane dane i usługi aplikacyjne.
- Ekosystem partnerów telekomunikacyjnych Snowflake z gotowymi rozwiązaniami i zestawami danych branżowych zapewnia klientom skrócony czas uzyskania wartości.
- Dostawcy usług telekomunikacyjnych na całym świecie, w tym AT&T i M1, wykorzystują Snowflake do napędzania transformacji cyfrowej
Snowflake (NYSE: SNOW), firma działająca w obszarze Chmury Danych, ogłosiła uruchomienie Chmury Danych dla branży Telekomunikacyjnej (Telecom Data Cloud), która łączy platformę danych Snowflake, rozwiązania dostarczane przez Snowflake i partnerów oraz zbiory danych specyficzne dla branży. Telecom Data Cloud pomaga dostawcom usług telekomunikacyjnych przełamać silosy danych w firmach i w całym ekosystemie, umożliwiając organizacjom łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie rzeczywistym, wzbogacanie ich o modele uczenia maszynowego (ML), a następnie udostępnianie i analizowanie ich w celu podejmowania lepszych decyzji. Dzięki Telecom Data Cloud, Snowflake i ekosystem jego partnerów mogą pomóc dostawcom usług telekomunikacyjnych w przyspieszeniu transformacji cyfrowej, zapewnieniu lepszych doświadczeń klientów, zmaksymalizowaniu wydajności operacyjnej i zarabianiu na nowych usługach opartych na danych.
Urządzenia mobilne i łączność szerokopasmowa są obecnie częścią każdego aspektu życia codziennego. Z tego powodu sektor telekomunikacyjny pozostaje motorem wzrostu i innowacji dla wszystkich globalnych przedsiębiorstw, zwłaszcza w szybko rozwijających się segmentach, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo, Internet rzeczy (IoT) oraz rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Przesunięcie źródeł przychodów z tradycyjnych produktów na innowacyjne rozwiązania wielosektorowe wymaga ewolucji modelu biznesowego w branży telekomunikacyjnej. Aby pozostać w czołówce, firmy telekomunikacyjne muszą odejść od spuścizny po złożonych technologiach, aby zmodernizować swoje sieci i dostarczyć wartość partnerom z różnych branż.
Dzięki Chmurze Danych Snowflake, firmy telekomunikacyjne mogą dostosować się do tej nowej rzeczywistości i wykorzystać Snowflake do:
- Modernizacji sieci telekomunikacyjnej: Snowflake Telecom Data Cloud oferuje pojedynczą, w pełni zarządzaną, bezpieczną platformę do konsolidacji danych w wielu chmurach z ujednoliconym zarządzaniem i elastyczną wydajnością, która obsługuje praktycznie dowolną skalę pamięci masowej, obliczeń i użytkowników.
- Maksymalizacji wydajności operacyjnej: Dzięki pojedynczej ujednoliconej platformie zespoły z działu IT, inżynierii sieciowej, nauki o danych, operacji sieciowych i zarządzania produktem mogą współpracować przy użyciu danych w celu poprawy planowania, podejmowania szybszych decyzji biznesowych, szybkiego reagowania na potrzeby klientów, lepszego zarządzania zasobami sieciowymi i skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych usług.
- Zaawansowanych możliwości oferowanych przez AI i ML: Snowflake i Snowpark umożliwiają generowanie maszynowe danych w czasie niemal rzeczywistym przy użyciu modeli uczenia maszynowego (ML) w celu przewidywania usterek, planowania konserwacji z wyprzedzeniem oraz ograniczania przestojów operacyjnych.
- Monetyzacji danych i aplikacji: Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą tworzyć bardziej spersonalizowane oferty usług w zakresie danych i aplikacji dzięki Snowflake Marketplace i uruchamiać nowe usługi, w tym monetyzację z reklam i sprzedaż swoich danych IoT dla dowolnej branży.
- Dostępu do szerokiej sieci partnerów telekomunikacyjnych: Snowflake daje dostęp do bogatego ekosystemu partnerów i ich specyficznych dla branży, gotowych szablonów rozwiązań, aby szybciej budować wartościowe rozwiązania.
– Następna fala wzrostu i innowacji w branży telekomunikacyjnej będzie bez wątpienia napędzana przez dane, wymagając współpracy nie tylko między przedsiębiorstwami, ale i branżami – mówi Phil Kippen, Global Head of Industry, Telecom w Snowflake. –Telecom Data Cloud odblokowuje te możliwości, tworząc pojedynczą ujednoliconą platformę, umożliwiającą bezpieczną współpracę w zakresie danych poprzez połączenie dostawców usług telekomunikacyjnych z bogatym ekosystemem aplikacji, danych i partnerów technologicznych.
Niektórzy z największych globalnych klientów w branży telecom już korzystają z Chmury Danych Snowflake, aby zwiększyć przychody i zmaksymalizować wydajność operacyjną. Wśród nich są:
- AT&T - Dzięki Chmurze Danych Snowflake firma AT&T zyskała jedno źródło prawdy dla swoich danych w całej organizacji, dzięki czemu partnerzy biznesowi mogą bezproblemowo korzystać z danych AT&T, aby poprawić obsługę klientów i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
- OneWeb - firma zajmująca się komunikacją satelitarną na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) była w stanie przenieść swoje operacje związane z przesyłaniem danych do Snowflake w ciągu zaledwie sześciu tygodni i wykorzystuje Snowflake do zagospodarowania mocy danych pochodzących z kosmosu w celu zwiększenia wydajności swojej sieci, jak również do zarabiania na danych poprzez nowe usługi związane z danymi kosmicznymi.
- M1 – singapurski operator sieci cyfrowej numer 1 wykorzystuje Snowflake do łączenia danych z CRM, systemów bilingowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej M1, aby zapewnić pełniejszy obraz doświadczeń klientów w ramach transformacji i ewolucji lokalnego krajobrazu telekomunikacyjnego.
– M1 jest w trakcie transformacji, której celem jest odnowienie doświadczeń cyfrowych we wszystkich punktach styku z otoczeniem oraz dostosowanie oferty do potrzeb wszystkich klientów. W związku z tym, że wynosimy firmę poza obszar łączności, Chmura Danych dla branży Telekomunikacyjnej od Snowflake zapewnia nam jedno źródło prawdy, czyniąc dane podstawowym składnikiem umożliwiającym hiperpersonalizację. Dzięki temu możemy dostarczać naszym klientom doświadczenia nowej generacji, a jednocześnie zapewniać im rzeczywistą wartość – mówi Danny Thien, dyrektor i szef ds. danych w M1.
W ramach Telecom Data Cloud klienci mają dostęp do najnowszych rozwiązań branżowych, takich jak:
- Aplikacje dostępne w ramach Powered by Snowflake. Doskonałym przykładem jest aplikacja opracowana przez AMDOCS, która pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych na modernizację ich biznesu (w tym przejście do chmury i podjęcie działań związanych z monetyzacją 5G) oraz uproszczenie procesów biznesowych wokół naliczania opłat, rozliczeń i nowych usług cyfrowych.
- Snowflake Marketplace i sieć partnerów, takich jak Flywheel, OneWeb i TransUnion, którzy umożliwiają dostęp na żywo do różnych źródeł danych, przy wykorzystaniu chroniącej prywatność technologii współpracy Snowflake. Mowa m.in. o danych satelitarnych, geoprzestrzennych i demograficznych, które pozwalają odblokować nowe źródła przychodów i zasilić innowacyjne rozwiązania biznesowe.
- Usługi konsultingowe i serwisowe oferowane m.in. przez Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting i Wipro Limited, które pozwalają klientom skrócić czas niezbędny do uzyskania zwrotu z inwestycji dzięki rozwiązaniom partnerskim. Te pomagają znaleźć rozwiązania dla priorytetowych przypadków użycia, w tym integracji danych OSS i BSS, maksymalizacji wydajności operacyjnej oraz monetyzacji danych w celu zwiększenia wartości biznesowej.
- Integracje i nieszablonowe wdrożenia od partnerów technologicznych, takich jak Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing i ThoughtSpot. Dzięki nim klienci mogą uzyskiwać pogłębione insighty i w pełni wykorzystać możliwości Chmury Danych.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.