Sony wprowadza nową, kompaktową kamerę PTZ 4K z dużym zoomem
Firma Sony zapowiedziała powiększenie oferty swoich słynnych kamer PTZ o nowy model SRG-X40UH z przetwornikiem obrazu 4K CMOS Exmor R™. Produkt ten odznacza się wysoką jakością obrazu 4K[i], dużym zoomem, szerokim kątem widzenia oraz dostępnością interfejsów UVC (USB) i HDMI. Jego sprzedaż rozpocznie się jesienią 2022 r.
Kamera jest przeznaczona do zastosowań związanych ze zdalną komunikacją i monitorowaniem zarówno dla biur, edukacji, opieki zdrowotnej i innych rynków, które w ostatnich latach odnotowują szybki rozwój. Jest połączeniem prostej obsługi z łatwością podłączania i może służyć do strumieniowej transmisji na żywo.
Kamera PTZ 4K SRG-X40UH zapewnia wysoką jakość i imponującą szczegółowość obrazu z naturalnie odwzorowanymi kolorami i to wszystko pomimo niewygórowanej ceny. Wysoka czułość umożliwia uchwycenie mimiki i innych ważnych szczegółów podczas zdalnej komunikacji nawet w słabym oświetleniu. Z kolei oversampling z rozdzielczości 4K oznacza jeszcze lepszą jakość obrazu FHD.
Kamera wyróżnia się dużym zoomem: do 40× w rozdzielczości FHD i 30× w 4K (z technologią Clear Image Zoom)[ii]. Maksymalny kąt widzenia obiektywu wynosi około 70 stopni. Płynne, szybkie działanie mechanizmu PTZ i możliwość montażu na suficie pozwolą na rejestrację scen w różnych lokalizacjach, zarówno w małych salach konferencyjnych, jak i dużych audytoriach.
Kamera SRG-X40UH, wyposażona w wygodne w użyciu łącza UVC (USB) i HDMI, jest również zgodna ze standardem PoE+. W przypadku integracji z istniejącymi systemami stawia minimalne wymagania w zakresie okablowania i jest przystosowana do zdalnego sterowania z użyciem protokołu VISCA/VISCA over IP.
„Przez ostatnie dwa lata świat przystosowywał się do radykalnych zmian zachodzących w sposobie pracy i nauki — mówi Rob Meakin, menedżer ds. planowania i produktu w Sony Europe. — W rezultacie zwiększyła się presja na efektywną i niezawodną zdalną komunikację, dostępną dla wielu użytkowników z dowolnego miejsca i w dowolnym momencie. Sony wspiera i promuje przyjmowanie się standardu 4K, by wszyscy klienci mogli korzystać z lepszej jakości obrazu.
Kamery zdalnie sterowane i PTZ Sony, będące owocem przeszło 20 lat badań i rozwoju, są obecnie szeroko stosowane do zdalnego kształcenia i komunikacji na uniwersytetach, w szpitalach i biurach, a także do zdalnej produkcji na imprezach i w telewizji.
Zdalna komunikacja w biurach i oświacie
Kamery zdalnie sterowane i PTZ Sony stanowią niezawodne rozwiązanie podczas wideokonferencji i utrwalania obrazu w różnorodnych miejscach nauki i spotkań. Dzięki cichemu działaniu i dyskretnemu wyglądowi nowy model SRG będzie eleganckim elementem sali konferencyjnej lub wykładowej. Kamery te mogą posłużyć do transmisji na żywo i zapewnienia komunikacji w czasie rzeczywistym między uczniami a nauczycielami przebywającymi w różnych ośrodkach i w domach. Ułatwiają tym samym przekazywanie wiedzy i uczenie się poprzez wspólną pracę. Wzrost zainteresowania interaktywnymi dyskusjami, strumieniową transmisją i utrwalaniem wykładów oraz prezentacji w celu ich wykorzystania na żywo lub w przyszłości wynika także z czystości obrazu 4K.
Placówki medyczne
Kamery z serii SRG są obecnie używane w renomowanych placówkach medycznych, gdzie zdalnie monitorują pacjentów i sprzęt w celu zapewnienia optymalnej opieki nawet w słabym oświetleniu. Kamery te służą także do rejestracji materiałów wideo o wysokiej jakości z zabiegów wykonywanych na salach operacyjnych i w gabinetach lekarskich. Takie materiały można także transmitować na żywo do sal wykładowych na uczelniach.
[i] Format 4K 30p jest obsługiwany przez HDMI. Format Full HD 60p jest obsługiwany przez UVC
[ii] Maksymalny zoom optyczny wynosi 20×.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.