Komunikaty PR

Sygnis S.A. publikuje strategię rozwoju na lata 2022-2027

2022-03-21  |  11:00
Biuro prasowe

Sygnis S.A., notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2022-2027. Spółka zamierza podtrzymać wielowątkowy rozwój inwestycyjny i strategiczny, a także stawia na cross-selling produktów oraz kontynuację współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami R&D, które będą motorem napędowym dla Sygnis. Spółka planuje w ciągu najbliższych 5 lat osiągnąć pozycję największej firmy innowacji hardware w Europie Środkowej i Wschodniej.

Spółka prowadzi działalność w branży produkcji urządzeń specjalistycznych w zakresie nowych technologii. Liczny zespół badawczo-rozwojowy dostarcza nowatorskie i innowacyjne urządzenia na rynek, często w autorskich technologiach. Na co dzień specjaliści Sygnis pracują nad innowacyjnymi projektami R&D z segmentów: biotechnologia, nowe technologie addytywne, nanotechnologia, energetyka oraz zautomatyzowana fotografia.

Nowa strategia rozwoju na lata 2022-2027 zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach:

  1. Wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży
  2. Rozwój dystrybucyjny
  3. Sprzedaż usług badawczo-rozwojowych oraz wzorniczych
  4. Sprzedaż pozostałych usług

- Prawie 3 miesiące od debiutu oraz w przeddzień publikacji naszego pierwszego raportu rocznego, zdecydowaliśmy się na publikację naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Będzie to okres pierwszych komercjalizacji naszych autorskich rozwiązań. W pierwszej kolejności zamierzamy wprowadzić na rynek urządzenie Syglass, które w 2021 roku zostało zaprezentowane podczas najważniejszych międzynarodowych targów dot. technologii addytywnych „Formnext” we Frankfurcie nad Menem. Jeszcze w tym roku pierwsze maszyny trafią do użytkowników. W 2023 roku zamierzamy zakończyć kolejne projekty, w tym maszynę do biodruku 3D oraz uniwersalną drukarkę 3D drukującą z materiałów płynnych z kontrolą jakości w czasie rzeczywistym. Prace nad nimi przebiegają zgodnie z harmonogramem  – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis S.A.

Jednym z istotnych celów firmy jest zwiększenie udziału przychodu ze sprzedaży produktów własnych do poziomu 40% całości przychodów spółki. W szczególności istotnym rynkiem jest rynek eksportowy do krajów Europy Zachodniej oraz USA. Oprócz własnych projektów R&D spółka zamierza dalej rozwijać działalność w zakresie projektów badawczo-rozwojowych realizowanych na zlecenie.

Spółka zamierza rozwijać się również w zakresie sprzedaży pozostałych usług. W 2021 roku dział produkcyjny Sygnis został wzbogacony o dodatkowe maszyny, natomiast w tym roku planowana jest jego modernizacja. W kolejnych latach planowane są dalsze nakłady na rozbudowanie możliwości postprocessingowych umożliwiających dalej idącą oraz zautomatyzowaną w wyższym stopniu obróbkę gotowych elementów (wydruków). Spółka zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.

- Obecnie posiadamy umowy dystrybucji sprzętu na większość Europy Centralnej. W celu zwiększenia jakości obsługi oraz dalszego rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych planujemy powiększyć zespół sprzedażowy o 3-4 osoby, zwiększyć magazyn, a także założyć oddział zagraniczny w Czechach, ponieważ to tam sprzedaje się najwięcej naszych urządzeń spośród sprzedaży zagranicznej. Będziemy również kontynuować roadtrip’y oraz udział w międzynarodowych spotkaniach branżowych – informuje Andrzej Burgs. – Nie wykluczamy również inwestycji w obiecujące start-upy z branży hardware. Regularnie otrzymujemy zgłoszenia od młodych innowatorów zainteresowanych naszym wsparciem. Jesteśmy w stanie działać w formie tech venture angażując naszą wiedzę, zasoby sprzętowe oraz niewielkie środki grantowe – dodaje.

Rok 2022 poza stałym poszukiwaniem nowych możliwości, będzie przede wszystkim opierał się na zwiększeniu efektywności wykorzystania obecnych zasobów. W ocenie Zarządu spółka w tym zakresie posiada znaczną rezerwę, której zagospodarowanie podniesie jeszcze bardziej rentowność firmy.

***

O Spółce:

Sygnis S.A. to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii.

Zespoły badawczo-rozwojowe Sygnis, a także działy sprzedaży i marketingu, zajmują się zagadnieniami w czterech głównych obszarach działalności spółki:

- Energetyka

- Biokonwergencja (biotechnologia)

- Nanotechnologia

- Nowe technologie przyrostowe

W każdym z powyższych obszarów spółka Sygnis prowadzi prace badawczo-rozwojowe własne i na zlecenie, a także dystrybuuje produkty swoich partnerów biznesowych. W celu budowania bardziej klarownej komunikacji, pojawiające się informacje prasowe o spółce zazwyczaj będą posiadały we wstępie adnotację dotyczącą obszaru działań, którego dana publikacja dotyczy.

Spółka jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.