Sygnis S.A. publikuje strategię rozwoju na lata 2022-2027
Sygnis S.A., notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2022-2027. Spółka zamierza podtrzymać wielowątkowy rozwój inwestycyjny i strategiczny, a także stawia na cross-selling produktów oraz kontynuację współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami R&D, które będą motorem napędowym dla Sygnis. Spółka planuje w ciągu najbliższych 5 lat osiągnąć pozycję największej firmy innowacji hardware w Europie Środkowej i Wschodniej.
Spółka prowadzi działalność w branży produkcji urządzeń specjalistycznych w zakresie nowych technologii. Liczny zespół badawczo-rozwojowy dostarcza nowatorskie i innowacyjne urządzenia na rynek, często w autorskich technologiach. Na co dzień specjaliści Sygnis pracują nad innowacyjnymi projektami R&D z segmentów: biotechnologia, nowe technologie addytywne, nanotechnologia, energetyka oraz zautomatyzowana fotografia.
Nowa strategia rozwoju na lata 2022-2027 zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach:
- Wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży
- Rozwój dystrybucyjny
- Sprzedaż usług badawczo-rozwojowych oraz wzorniczych
- Sprzedaż pozostałych usług
- Prawie 3 miesiące od debiutu oraz w przeddzień publikacji naszego pierwszego raportu rocznego, zdecydowaliśmy się na publikację naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Będzie to okres pierwszych komercjalizacji naszych autorskich rozwiązań. W pierwszej kolejności zamierzamy wprowadzić na rynek urządzenie Syglass, które w 2021 roku zostało zaprezentowane podczas najważniejszych międzynarodowych targów dot. technologii addytywnych „Formnext” we Frankfurcie nad Menem. Jeszcze w tym roku pierwsze maszyny trafią do użytkowników. W 2023 roku zamierzamy zakończyć kolejne projekty, w tym maszynę do biodruku 3D oraz uniwersalną drukarkę 3D drukującą z materiałów płynnych z kontrolą jakości w czasie rzeczywistym. Prace nad nimi przebiegają zgodnie z harmonogramem – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis S.A.
Jednym z istotnych celów firmy jest zwiększenie udziału przychodu ze sprzedaży produktów własnych do poziomu 40% całości przychodów spółki. W szczególności istotnym rynkiem jest rynek eksportowy do krajów Europy Zachodniej oraz USA. Oprócz własnych projektów R&D spółka zamierza dalej rozwijać działalność w zakresie projektów badawczo-rozwojowych realizowanych na zlecenie.
Spółka zamierza rozwijać się również w zakresie sprzedaży pozostałych usług. W 2021 roku dział produkcyjny Sygnis został wzbogacony o dodatkowe maszyny, natomiast w tym roku planowana jest jego modernizacja. W kolejnych latach planowane są dalsze nakłady na rozbudowanie możliwości postprocessingowych umożliwiających dalej idącą oraz zautomatyzowaną w wyższym stopniu obróbkę gotowych elementów (wydruków). Spółka zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.
- Obecnie posiadamy umowy dystrybucji sprzętu na większość Europy Centralnej. W celu zwiększenia jakości obsługi oraz dalszego rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych planujemy powiększyć zespół sprzedażowy o 3-4 osoby, zwiększyć magazyn, a także założyć oddział zagraniczny w Czechach, ponieważ to tam sprzedaje się najwięcej naszych urządzeń spośród sprzedaży zagranicznej. Będziemy również kontynuować roadtrip’y oraz udział w międzynarodowych spotkaniach branżowych – informuje Andrzej Burgs. – Nie wykluczamy również inwestycji w obiecujące start-upy z branży hardware. Regularnie otrzymujemy zgłoszenia od młodych innowatorów zainteresowanych naszym wsparciem. Jesteśmy w stanie działać w formie tech venture angażując naszą wiedzę, zasoby sprzętowe oraz niewielkie środki grantowe – dodaje.
Rok 2022 poza stałym poszukiwaniem nowych możliwości, będzie przede wszystkim opierał się na zwiększeniu efektywności wykorzystania obecnych zasobów. W ocenie Zarządu spółka w tym zakresie posiada znaczną rezerwę, której zagospodarowanie podniesie jeszcze bardziej rentowność firmy.
***
O Spółce:
Sygnis S.A. to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii.
Zespoły badawczo-rozwojowe Sygnis, a także działy sprzedaży i marketingu, zajmują się zagadnieniami w czterech głównych obszarach działalności spółki:
- Energetyka
- Biokonwergencja (biotechnologia)
- Nanotechnologia
- Nowe technologie przyrostowe
W każdym z powyższych obszarów spółka Sygnis prowadzi prace badawczo-rozwojowe własne i na zlecenie, a także dystrybuuje produkty swoich partnerów biznesowych. W celu budowania bardziej klarownej komunikacji, pojawiające się informacje prasowe o spółce zazwyczaj będą posiadały we wstępie adnotację dotyczącą obszaru działań, którego dana publikacja dotyczy.
Spółka jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.