Sztuczna inteligencja w marketingu? W to narzędzie zainwestowali milion złotych
Narzędzie wypracowane przez specjalistów z hyperCREW będzie analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. Ma służyć marketerom i agencjom do lepszego profilowania przekazów marketingowych i zwiększania ich efektywności. Fundusz Czysta3.vc właśnie zainwestował w jego rozwój milion złotych.
Sztuczna inteligencja w marketingu
Narzędzie oparte jest na mechanizmach sztucznej inteligencji, gromadzeniu, przetwarzaniu i analizie zebranych danych – big data i data mining. Opracowana technologia umożliwi pogłębioną analizę i wyciąganie wniosków z aktywności na kontach użytkowników social mediów. Zebrane dane psychograficzne pomogą marketerom lepiej poznać odbiorców swoich kampanii reklamowych. Dzięki czemu będą mogli jeszcze lepiej je targetować i zwiększać efektywność swoich działań.
Autorski algorytm będzie identyfikował zmienne, które najlepiej wyjaśnią zróżnicowanie zachowań użytkowników oraz dokonywał mikrosegmentacji grupy docelowej. – Założeniem projektu jest stwierdzenie, iż zachowania i decyzje grupy docelowej wynikają z jej osobowości. W związku z tym nasze rozwiązanie będzie łączyć wyniki badań psychologicznych z danymi behawioralnymi zagregowanymi w jeden spójny system oparty na AI. W naszej ocenie taka analiza pozwoli osiągać nawet kilkukrotnie lepsze rezultaty kampanii marketingowych – mówi Paweł Bobyk, dyrektor zarządzający hyperCREW, odpowiedzialny za projekt.
Kto za tym stoi?
Projekt realizuje zespół agencji strategiczno-kreatywnej hyperCREW. Skupia się ona na dostarczaniu innowacyjnych i skutecznych rozwiązań z obszaru marketingu i reklamy. W obszarze jej specjalizacji leżą m.in. social media. Zespół socialowy składa się z managerów z kilkuletnim doświadczeniem i kilkunastu moderatorów. Rozwinięciem obecnych działań i wsparciem przy tworzeniu efektywnych kampanii dla klientów agencji będzie właśnie dedykowane narzędzie. W protfolio firmy znajdują się takie marki jak: Santander Consumer Bank, Deutsche Bank, Getin Bank, Alior Bank, Siemens Home, Bosch, Zelmer, Bielenda, Miss Sporty, 4F, AVON, MAOAM, Lipton, Pepsico, Warka Radler, Grupa Żywiec, Pizza Hut i Burger King.
Milion na projekt
W rozwój spółki zdecydował się zainwestować fundusz Czysta3.vc w kwocie miliona złotych. – Projekty z obszaru MarTech cieszą się zainteresowaniem funduszu, ponieważ mają ogromny potencjał, a nasze doświadczenie w tym zakresie, pozwala skutecznie pomagać im w skalowaniu biznesu – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc. – Targetowanie psychograficzne jest obecnie trendem, który intensywnie się rozwija, ponieważ w dobie nieustannego zwiększania konwersji, demografia stała się niewystarczająca. Tego typu podejście może docelowo stać się normą w branży marketingowej.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.