Sztuczna inteligencja w marketingu? W to narzędzie zainwestowali milion złotych
Narzędzie wypracowane przez specjalistów z hyperCREW będzie analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. Ma służyć marketerom i agencjom do lepszego profilowania przekazów marketingowych i zwiększania ich efektywności. Fundusz Czysta3.vc właśnie zainwestował w jego rozwój milion złotych.
Sztuczna inteligencja w marketingu
Narzędzie oparte jest na mechanizmach sztucznej inteligencji, gromadzeniu, przetwarzaniu i analizie zebranych danych – big data i data mining. Opracowana technologia umożliwi pogłębioną analizę i wyciąganie wniosków z aktywności na kontach użytkowników social mediów. Zebrane dane psychograficzne pomogą marketerom lepiej poznać odbiorców swoich kampanii reklamowych. Dzięki czemu będą mogli jeszcze lepiej je targetować i zwiększać efektywność swoich działań.
Autorski algorytm będzie identyfikował zmienne, które najlepiej wyjaśnią zróżnicowanie zachowań użytkowników oraz dokonywał mikrosegmentacji grupy docelowej. – Założeniem projektu jest stwierdzenie, iż zachowania i decyzje grupy docelowej wynikają z jej osobowości. W związku z tym nasze rozwiązanie będzie łączyć wyniki badań psychologicznych z danymi behawioralnymi zagregowanymi w jeden spójny system oparty na AI. W naszej ocenie taka analiza pozwoli osiągać nawet kilkukrotnie lepsze rezultaty kampanii marketingowych – mówi Paweł Bobyk, dyrektor zarządzający hyperCREW, odpowiedzialny za projekt.
Kto za tym stoi?
Projekt realizuje zespół agencji strategiczno-kreatywnej hyperCREW. Skupia się ona na dostarczaniu innowacyjnych i skutecznych rozwiązań z obszaru marketingu i reklamy. W obszarze jej specjalizacji leżą m.in. social media. Zespół socialowy składa się z managerów z kilkuletnim doświadczeniem i kilkunastu moderatorów. Rozwinięciem obecnych działań i wsparciem przy tworzeniu efektywnych kampanii dla klientów agencji będzie właśnie dedykowane narzędzie. W protfolio firmy znajdują się takie marki jak: Santander Consumer Bank, Deutsche Bank, Getin Bank, Alior Bank, Siemens Home, Bosch, Zelmer, Bielenda, Miss Sporty, 4F, AVON, MAOAM, Lipton, Pepsico, Warka Radler, Grupa Żywiec, Pizza Hut i Burger King.
Milion na projekt
W rozwój spółki zdecydował się zainwestować fundusz Czysta3.vc w kwocie miliona złotych. – Projekty z obszaru MarTech cieszą się zainteresowaniem funduszu, ponieważ mają ogromny potencjał, a nasze doświadczenie w tym zakresie, pozwala skutecznie pomagać im w skalowaniu biznesu – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc. – Targetowanie psychograficzne jest obecnie trendem, który intensywnie się rozwija, ponieważ w dobie nieustannego zwiększania konwersji, demografia stała się niewystarczająca. Tego typu podejście może docelowo stać się normą w branży marketingowej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.