Tesco Technology stawia na rozwój w Polsce i otwiera nowoczesne biuro w Krakowie
Polski oddział Tesco Technology, jeden z pięciu hubów technologicznych Tesco, funkcjonuje w Krakowie od 2018 roku i stale się rozwija. Z tego powodu firma postanowiła zmienić lokalizację swojego biura, tym samym przygotowując hub, będący synonimem nowoczesnego i progresywnego miejsca pracy w branży IT. 7 kwietnia odbyło się uroczyste otwarcie nowej placówki.
Ciągły rozwój polskiej filii Tesco Technology zrodził potrzebę zmiany lokalizacji. Nowe biuro znajduje się w biurowcu ul. Przy Rondzie 4 w Krakowie. Urządzone ono zostało w taki sposób, aby stworzyć najlepsze możliwe miejsce do kreatywnego myślenia oraz realizacji pomysłów. Przy projektowaniu aranżacji tej placówki skorzystano ze wskazówek samych pracowników, dzięki czemu przestrzeń przybrała formułę open space. Poza podstawowym wyposażeniem pojawiło się tam także wiele nieoczywistych elementów, m.in. powstała strefa „Chill Zone”, w której znajdują się takie atrakcje jak stół do bilardu, piłkarzyki czy play station. Uroczyste otwarcie nowego biura dla pracowników, mediów i gości odbyło się 7 kwietnia br.
Event rozpoczął Guus Dekkers, CTO Tesco Technology, uroczyście witając gości. Opowiedział on o głównych celach „Serving customers, communities and planet”, widzianego z technologicznego punktu widzenia. Po nim głos zabrał Artur Kurasiński, który poprowadził ekspercką debatę na temat zagadnienia „Technologies of the Future – how will they impact society and work”. Udział w niej wzięli także Bartosz Ziółek - Prezes Zarządu Amber Global Consulting, Urszula Skiepko - Członek Zarządu DataWorkshop, oraz Krzysztof M. Maj - dr, adiunkt w Katedrze Informatyki i Medioznawstwa. Podczas eventu odbyły się również krótkie prezentacje najciekawszych, najbardziej imponujących projektów Tesco Technology wspierających światowy retail. Goście mogli m.in. usłyszeć o Tesco Till, czyli o kasach samoobsługowych, do których developerzy piszą spersonalizowane programy zgodne z wymogami klientów. Podczas eventu mówiono też o autonomicznych sklepach „GetGo”, do których można wejść, włożyć zakupy prosto do swojej torby i wyjść, nie wciągając portfela. Cały proces płatności zachodzi automatycznie, a w placówce nie potrzeba do tego personelu obsługi.
Dodatkowo zespoły wystawiły stoiska, przy których odwiedzający mogli bezpośrednio porozmawiać zarówno o najnowszych projektach, innowacjach, jak i o kulturze działalności firmy. Była to świetna okazja, by wymienić się opiniami z Guusem Dekkersem, CTO Tesco Technology, oraz Rolandem Płaszowskim, Head of Software Development & Site Lead w krakowskim hubie.
Naszym celem jest pokazanie branży IT, że właśnie tutaj, w Krakowie, działamy nad innowacyjnymi projektami, z których branża retail korzysta na całym świecie. Nowy HUB technologiczny Tesco Technology jest naszą odpowiedzą na oczekiwania polskich specialistów – zarówno pod względem miejsca, jak i kultury organizacyjnej oraz wartości firmy. Dzięki temu powstało nowoczesne miejsce pracy przystosowane do kreatywnego myślenia oraz rozwoju. Chcemy docenić pracę naszych kolegów i koleżanek z biura, bez których nie bylibyśmy przodującym liderem na rynku technologii biznesu retail, i stworzyć miejsce, które zaistnieje na krakowskim rynku pracy – skomentował Roland Płaszowski.
Od samego początku działalności Tesco Technology w Polsce firma skupia się na optymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii do wspierania innowacji w branży retail. Firma w ciągu ostatnich 3 lat mocno pracowała nad tym, by jeszcze lepiej wykorzystywać technologie cyfrowe do obsługi klientów na wszystkich rynkach, na których działa. Ta transformacja nie byłaby możliwa bez najlepszej klasy specjalistów, których znaleziono m.in. właśnie w Polsce. Wszystkim będzie przyświecać jeden cel wspólny – rozwiązywanie problemów na skalę globalną i dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska.
Z platformy, którą wdrożyli specjaliści Tesco Technology, korzystają dziesiątki milionów konsumentów. Developerzy z krakowskiego oddziału biorą udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji Tesco w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii. Efektem ich działań są m.in. kasy samoobsługowe o znacznie wygodniejszym interfejsie użytkownika, platforma do zakupów webowych, systemy zarządzania czasem pracy pracowników czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji na podstawie danych. Od 2018 roku klienci Tesco mogli także korzystać z formuły zakupów Scan&Shop. Ten innowacyjny system pozwala na doliczanie kolejnych zakupów na rachunek jeszcze w trakcie przemieszczania się po sklepie, przy wykorzystaniu urządzeń dostępnych przy wejściu. Dzięki temu można na bieżąco kontrolować wartość produktów w koszyku, a samą płatność wykonać przy kasie.
***
Tesco Technology to zespół Tesco odpowiedzialny za architekturę, projektowanie, testowanie, wdrażanie, infrastrukturę oraz działanie i bezpieczeństwo systemów. Zespół Tesco Technology w Krakowie funkcjonuje od 2016 roku i wraz z oddziałami w Wielkiej Brytanii, Węgier i Indii tworzy zespół technologiczny składający się z prawie 4 tys. ekspertów.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.