Webinary 2022 – podsumowanie branży, która się profesjonalizuje

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
W 2022 roku użytkownicy polskiego ClickMeeting na wydarzeniach online w sumie spędzili 1 086 426 dni. Średni czas każdego spotkania to 109 minut. Padł też nowy rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosi ponad 95 tys. złotych. Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że w ubiegłym roku mocno dało się zauważyć, że rynek zdecydowanie ulega profesjonalizacji, co oznacza, że z wirtualnych spotkań i webinarów coraz częściej korzystają specjaliści, którzy budują na nich swoje marki oraz rozwijają biznesy.
Statystyczny użytkownik ClickMeeting polskiej platformy do wideokonferencji w 2022 roku zorganizował 82 wydarzenia online. Przeciętne spotkanie trwało 109 minut i brało w nim udział 12 osób. Sesje trwały zazwyczaj po 74 minuty, a co ważne goście uczestniczyli przez 68 proc. czasu ich trwania.
Co 3 wydarzenie online prowadzone jest przez szkoleniowców, trenerów i consultingowców
ClickMeeting analizując tematy, jakich podejmują się jego użytkownicy, wyróżnił sześć najpopularniejszych kategorii. Są to kolejno: szkolenia i consulting (to aż 31 proc. wszystkich wydarzeń organizowanych na platformie), marketing i sprzedaż (24 proc.), spotkania biznesowe (16 proc.), edukacja (12 proc.), medycyna (12 proc.). Pozostałe 5 proc. wydarzeń zostało zakwalifikowanych do grupy inne.
– Rok 2022 nazwaliśmy rokiem ekspertów. Analizując działania naszych klientów, bardzo mocno widzimy, jak nasza branża się profesjonalizuje. Coraz więcej ekspertów docenia spotkania online i webinary oraz dostrzega w nich możliwość rozwoju swojej marki oraz firmy. Jeszcze do niedawna wydarzenia online były kojarzone głównie z edukacją, która w czasach pandemicznych była zmuszona przenieść się do świata wirtualnego. Dziś z ClickMeeting najczęściej korzystają szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się consultingiem, ale coraz częściej spotykamy wśród naszych użytkowników również przedstawicieli branży medycznej, prawnej i finansowej – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Marketing na spotkaniach online generuje leady, a medycy udzielają porad
Specjaliści ClickMeeting dostrzegają również tendencje w rodzajach spotkań online w zależności od konkretnych branż. I tak specjaliści coachingu i consultingu najchętniej wybierają bezpośrednie sesje szkoleniowe 1 na 1 lub w małych grupach, webinary otwarte, promocyjne, płatne wydarzenia, warsztaty oraz treningi indywidualne. Marketingowcy i osoby zajmujące się sprzedażą również stawiają na webinary otwarte, jednak skupione na generowaniu leadów i prezentacji produktu oraz na wydarzenia dla aktualnych klientów, onboarding klientów, dni otwarte i zajęcia pokazowe.
Wydarzenia biznesowe najczęściej polegają na spotkaniach wewnętrznych zespołów, zarządów oraz sesje robocze w różnego typu firmach i instytucjach. W branży edukacyjnej niezmiennie najczęściej odbywają się lekcje w szkołach publicznych i prywatnych, ćwiczenia, wykłady dla dużych grup studentów oraz korepetycje. Natomiast jeśli chodzi o specjalistów medycznych, najczęściej za pomocą platformy ClickMeeting udzielają oni terapii online, konsultacji medycznych (szeroko rozumiana telemedycyna), prowadzą również szkolenia przedstawicieli zawodów medycznych oraz konferencje i sympozja.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.