Komunikaty PR

Western Digital prezentuje nowe dyski HDD - WD Gold 18TB i Ultrastar 20TB

2020-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Firma poinformowała o wprowadzeniu do oferty dysków WD Ultrastar® HDD i WD Gold HDD (oraz platform Ultrastar Storage) o pojemności 16 i 18 TB, zapewniając klientom rozwiązania obsługujące szeroki zakres rozwiązań Big Data, Enterprise/SMB Storage, SDS i wdrożeń Hyperscale

 

Kluczowe nowości

 

  • Wiodące innowacje Western Digital – w tym m.in. pierwsze komercyjne wdrożenie technologii Energy-assisted magnetic recording (EAMR), pierwszy w branży trzyetapowy aktuator (TSA) oraz szósta generacja produktów wykorzystujących technologię HelioSeal® – zostały zastosowane w produktach firmy przeznaczonych dla centrów danych, zapewniając tym samym klientom możliwość osiągnięcie najwyższej gęstości rozwiązań storage oraz niezrównany współczynnik TCO (całkowity koszt użytkowania).
  • Nowe dyski HDD WD Gold 16TB oraz 18TB są już dostępne w kanale sprzedaży dla integratorów i resellerów obsługujących klientów klasy enterprise oraz SMB, którzy potrzebują bardziej rozwiązań dla systemów storage oraz big data o wyższym poziomie niezawodności niż tradycyjne dyski HDD klasy desktop.
  • Dostarczane od marca do wybranych klientów OEM hyperscale oraz enterprise OEM – w tym m.in. Datto, DDN oraz Dropbox – nowe dyski HDD CMR Ultrastar DC HC550 16TB oraz 18TB są obecnie dostępne dla klientów z segmentu cloud, enterprise oraz innych organizacji korzystających z centrów danych, poszukujących rozwiązań o najwyższej pojemności i niskim zużyciu energii, które pozwolą im zbudować bardziej wydajną infrastrukturę IT. Dyski Ultrastar DC HC650 20TB (host-managed SMR HDD) są już dostarczane klientom do kwalifikacji.
  • Rozwiązania JBOD Ultrastar Data60 oraz Data102 JBODs, a także serwer storage Serv60+8 są już wyposażone w dyski HDD Ultrastar CMR 16 TB oraz 18 TB – oferując najwyższą w branży gęstość systemu storage w postaci w pełni zoptymalizowanej platformy i zapewniając niezawodność i trwałość niezbędną dla środowisk Software-defined storage (SDS). Platformy Ultrastar wyposażone w dyski 20TB SMR HDD powinny być dostępne w kolejnym kwartale.

 

SAN JOSE, Kalifornia, 9 lipca, 2020 – Firma Western Digital (NASDAQ: WDC) – stale dostarczająca organizacjom innowacyjnych produktów, niezbędnych do sprawnej obsługi coraz większej ilości danych – poinformowała dziś o kolejnym przesunięciu granic technologii HDD oraz potwierdzeniu swojej przewagi nad konkurencją w segmencie produktów dla centrów danych. Dzięki wykorzystaniu innowacji z platformy technologicznej Ultrastar 18TB oraz 20TB HDD, do rodziny dysków WD Gold dołączyły modele CMR HDD o pojemności 16 TB i 18 TB. Zaktualizowana została również seria platform

Ultrastar JBOD oraz hybrydowy serwer storage Ultrastar – zastosowano w nich nowe dyski Ultrastar 16TB oraz 18TB. Dzięki szerokiemu portfolio produktów oraz rozbudowanym możliwościom wertykalnej integracji oferty, Western Digital jest w wyjątkowo korzystnej pozycji, pozwalającej firmie dostarczać klientom produkty, dzięki którym mogą oni tworzyć swoją infrastrukturę storage tak, by była w stanie sprostać rosnącym wymaganiom wobec takich systemów.

 

“Rozszerzona właśnie rodzina produktów HDD Western Digital dla centrów danych idealnie wpisuje się w potrzeby wielu różnych klientów, co stawia firmę w unikalnej pozycji, pozwalającej jej wykorzystać trend, polegający na migracji klientów cloud oraz OEM do rozwiązań o pojemności 18 TB, a także 20 TB w przypadku klientów wykorzystujących zalety technologii SMR. Pojemne dyski HDD to zastosowań klasy enterprise będą dominowały na rynku storage w segmentach nearline oraz secondary storage – ponieważ po prostu nie istnieją dla nich żadne efektywne kosztowo alternatywy, które dałoby się wdrożyć na tę skalę. W rezultacie, spodziewamy się, że dostawy dysków do zastosowań nearline pod względem pojemnością będą rosły w tempie 32,5% CAGR, sięgając w 2024 r. 1,9 zettabajta” – komentuje John Chen, wiceprezes firmy TRENDFOCUS.

 

Innowacje technologii HDD Western Digital HDD - Ultrastar 18TB oraz 20TB HDD

 

Western Digital wciąż wprowadza innowacje w różnych aspektach technicznych swoich produktów, takich jak np. zużycie energii, projekt mechaniczny, zastosowane materiały czy technologie zapisu. Zaprezentowane we wrześniu 2019 r. (i aktualnie dostarczane do klientów) dyski 20TB Ultrastar DC HC650 host-managed SMR HDD oraz 16TB i 18TB Ultrastar DC HC550 CMR HDD są pierwszymi w branży komercyjnymi wdrożeniami technologii EAMR. W połączeniu z technologią Western Digital HelioSeal zapewnia ona niezrównaną wydajność energetyczną oraz mechaniczne innowacje, takie jak pierwszy w branży trzyetapowy aktuator TSA, co pozwala zwiększyć precyzje pozycjonowania głowicy oraz zaoferować klientom rozwiązania o większej pojemności. Nowe 9-talerzowe dyski pozwalają też klientom bardziej efektywnie prowizjonować i skalować swoje centra danych, korzystając jednocześnie z niedoścignionej wartości TCO.

 

“Cieszymy się mogąc testować najnowsze innowacyjne i niezawodne dyski HDD Ultrastar 18TB i nie możemy się doczekać korzystania z technologii, które zaoferują naszym klientom ogromną wartość dodaną” – skomentował Joe Carvalho, wiceprezes i szef działu Infrastructure Engineering firmy Datto, wiodącego globalnego dostawcy oprogramowania z chmury oraz rozwiązań technologicznych dostarczanych przez MSP (managed service providers).    

 

Rozszerzenie rodziny WD Gold o nowe HDD 16TB oraz 18TB klasy enterprise

 

Po niedawnym zaprezentowaniu urządzeń WD Gold NVMe SSD, Western Digital po raz kolejny rozszerza rodzinę dysków WD Gold – prezentując modele CMR HDD 16TB oraz 18TB. Nowości są już dostępne – objęte 5-letnią ograniczoną gwarancją urządzenia zaprojektowane zostały z myślą o zastosowaniu w serwerach klasy enterprise oraz systemach storage budowanych z myślą o obsłudze najbardziej wymagających zadań oraz aplikacji big data.

 

Dzięki współczynnikowi niezawodności MTBF na poziomie 2,5M godzin, dyski WD Gold HDD zapewniają klientom podwyższony poziom niezawodność i trwałości, a system zabezpieczający przed wibracjami gwarantuje zwiększoną, stałą wydajność. Urządzenia z serii WD Gold HDD zaprojektowane zostały z myślą o obsłudze zadań na poziomie 550 TB rocznie – to więcej niż oferuje jakikolwiek innych dysk HDD 3,5”. Nowe modele wykorzystują również technologie HelioSeal, która pozwala tworzyć dyski o większej pojemności i niskim użyciu energii.

 

 

 

Platformy Ultrastar oraz serwer storage od teraz dostępne z dyskami Ultrastar CMR HDD 16TB oraz 18TB

 

Western Digital zaprezentował też dziś odświeżone rozwiązania JBOD Ultrastar Data60 oraz Data102, a także serwer storage Serv60+8 – zastosowano w nich nowe dyski klasy enterprise Ultrastar DC HC550 CMR HDD 16TB oraz 18TB. Nowe platformy oferują do 1,836 PB w formacie 4U i są już dostępne (objęto je 5-letnią ograniczoną gwarancją). Platformy Ultrastar wykorzystujące dyski Ultrastar DC HC650 SMR HDD 20TB powinny pojawić się w kolejnym kwartale.

 

Platformy Ultrastar Data60 oraz Data102 są kluczowymi elementami zdezagregowanych systemów storage (disaggregated storage) oraz infrastruktur SDS następnej generacji. Ultrastar Serv60+8 to hybrydowy serwer storage wysokiej pojemności wyposażony w moduł obliczeniowy. Platformy te efektywnie rozwiązują problemy dużych firm, poszukujących gęstych, współdzielonych i hybrydowych systemów storage. Data60 oraz Data102 zapewniają możliwość elastycznego konfigurowania kombinacji rozwiązań HDD oraz SSD w maksymalnie 24 kieszeniach na dyski, zaś Serv60+ oferuje szeroki wybór procesorów, pamięci i napędów. Wszystko to pozwala firmom idealnie zbalansować pojemność, wydajność i koszty.

 

Bazując na swoim ogromnym doświadczeniu i wiedzy na temat kluczowych cech dysków oraz systemów, Western Digital zaimplementował do platform storage dwie istotne innowacje, zwiększające ich niezawodność. Opatentowana technologia izolowania wibracji IsoVibe™ sprawia, że urządzenia oferują stabilną, stałą wydajność również pod dużym obciążeniem. Dodatkowo, dzięki technologii strefowego chłodzenia ArcticFlow™ dyski mogą pracować w niższym i stabilniejszych temperaturach niż w tradycyjnych systemach, co pozwala na zredukowanie szybkości pracy wentylatorów, wibracji, życia energii i poziomu hałasu – wszystko to skutkuje wyższą niezawodnością. Dowiedziono, że połączenie IsoVibe oraz ArcticFlow pozwala ograniczyć o 62% ilość zwrotów powodowanych uszkodzeniami dysków. (w porównaniu z poprzednimi generacjami platform Western Digital1).

 

“Wdrażając te dwie nowe funkcje - IsoVibe oraz ArcticFlow - Western Digital zdołał wykorzystać swoją ogromną wiedzę o dyskach by zapewniać optymalne funkcjonowanie platform storage. Każda nowoczesna organizacja IT powinna uwzględnić te innowacje podczas procesu wyboru nowego sprzętu do przechowywania danych. Okazuje się bowiem, że coś tak pozornie niezauważalnego w pracy firmy jak platforma dysków, może pomóc firmie w wyraźnym ograniczeniu kosztów systemu storage” – wyjaśnia Scott Sinclair, starszy analityk firmy ESG.

 

“Dostawcy usług chmurowych oraz integratorzy systemów mają dziś wspólną cechę – potrzebują wielopoziomowej strategii storage, wykorzystującej wiele technologii, które wspólnie pozwolą na efektywne obsłużenie ogromnych ilości cennych danych oraz zróżnicowanych zadań. W przeciwieństwie do innych firm z branży, Western Digital samodzielnie tworzy, produkuje i sprzedaje rozwiązania NAND, SSD, HDD oraz platformy. Bogactwo naszego portfolio rozwiązań dla centrów danych pozwala nam dostarczyć odpowiednie innowacje w idealnym momencie – zarówno klientom wdrażającym rozwiązania hyperscale cloud, jak i klientom klasy enterprise czy SMB. To zaś umożliwia im rozwiązanie najważniejszych problemów związanych z infrastrukturą danych” – powiedział Yusuf Jamal, wiceprezes Western Digital Devices and Platforms Business.

 

Western Digital stale wprowadza innowacje, nieustannie przesuwają granice nauk i technologii – co dzięki czemu firma może dostarczać produkty, zapewniające najwyższą efektywność i produktywność infrastruktury danych, przy jednoczesnym najlepszym w klasie współczynniku TCO. Na rozbudowane portfolio firmy dla centrów danych składają się rodziny produktów Ultrastar HDD oraz SSD; WD Gold HDD oraz SSD; otwarta, komponowalna infrastruktura OpenFlex™ NVMe-oF™; platformy storage Ultrastar; kontrolery RapidFlex™ NVMe-oF oraz urządzenia rozszerzające pamięć Ultrastar memory extension drive. Western Digital ze znakomitymi rezultatami rozwija również Zoned Storage - open-source’ową, opartą na standardach branżowych inicjatywę bazującą na synergii urządzeń SMR HDD oraz ZNS SSD, która pozwala na wydajne skalowanie centrów danych.

 

Bądź na bieżąco z Western Digital:

Twitter, LinkedIn, Blog, Facebook, YouTube

 

Źródła

  • Opracowanie: The Hidden Cost of IT Is Weighing Down Digital Business, Scott Sinclair and Monya Keane, ESG, kwiecień 2020
  • Blog: Three Technologies that Make HDD Magic
  • Blog: Reducing the Hidden Costs of Storage
  • Wideo: Continuous Innovation for 18TB/20TB Ultrastar® HDDs
  • Brief techniczny: Continuous Innovation for Highest Capacities and Lower TCO

 

 

1 W oparciu o obserwowaną liczbę zwrotów – nie zmienia specyfikacji produktu i nie konstytuuje gwarancji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO Biuro prasowe
2024-04-26 | 10:10

Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO

Firma Zalman zaprezentowała nowe systemy chłodzenia z linii Alpha2. Topowym modelem z tej serii jest Alpha2 36 z niemal 40-centymetrowym radiatorem i trzema wentylatorami. Zalman Alpha2 36 to
IT i technologie Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski
2024-04-26 | 08:30

Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski

Salesforce (NYSE: CRM), światowy lider w dziedzinie CRM, opublikował nowy raport State of Service, dzieląc się spostrzeżeniami ponad 5 500 specjalistów ds. obsługi klienta w 30 krajach – w tym 200 z Polski. Raport opisuje priorytety, wyzwania i strategie kształtujące obsługę klienta, w tym sposoby, w jaki zespoły wykorzystują sztuczną inteligencję oraz dane w celu zwiększenia przychodów, wydajności i zadowolenia klientów w obliczu rosnących oczekiwań.   Kluczowe wnioski:   Organizacje stawiają na sztuczną inteligencję w celu zwiększenia wydajności. Chcąc skalować usługi bez utraty jakości, organizacje coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję. 82% organizacji usługowych w Polsce wykorzystuje lub ocenia możliwości sztucznej inteligencji. 79% organizacji usługowych w Polsce planuje w tym roku zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję. Trzy najważniejsze przypadki wykorzystania AI w usługach w Polsce: odpowiedzi serwisowe, zautomatyzowane podsumowania i raporty, inteligentni asystenci dla klientów/ inteligentni asystenci dla agentów. 93% specjalistów ds. usług w Polsce korzystających ze sztucznej inteligencji twierdzi, że oszczędza ona ich czas.   Organizacje usługowe podwajają przychody. Trend postrzegania usług jako czynnika generującego przychody, a nie centrum kosztów, znacznie przyspiesza. 74% organizacji w Polsce oczekuje, że usługi przyniosą w tym roku większe przychody. 77% organizacji usługowych w Polsce spodziewa się większego budżetu w tym roku. 66% organizacji usługowych w Polsce spodziewa się zwiększenia zatrudnienia w tym roku.   Rosnące wymagania wywierają presję na zespoły obsługi. Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów, pracownicy działów wsparcia kontrahenta odczuwają coraz silniejszą presję. Pracownicy działów obsługi klienta w Polsce poświęcają średnio zaledwie 35% swojego czasu na pomoc klientom. 69% organizacji usługowych w Polsce spodziewa się wzrostu liczby spraw w przyszłym roku. 81% specjalistów ds. usług w Polsce twierdzi, że klienci są bardziej wymagający niż kiedyś.   Obsługa klienta zwiększa swoje możliwości w zakresie danych. Organizacje usługowe zwiększają swoje wysiłki w zakresie integracji danych, aby zasilić zasoby pracowników i systemy sztucznej inteligencji. 88% specjalistów ds. usług w Polsce twierdzi, że lepszy dostęp do danych z innych zespołów poprawiłby jakość udzielanego wsparcia. 74% organizacji usługowych w Polsce zamierza w tym roku zwiększyć inwestycje w integrację danych.   Organizacje usługowe podwajają przychody (wszystkie dane poniżej dotyczą całej próby badawczej, bez podziału na kraje)   Trend postrzegania usług jako czynnika generującego przychody, zamiast centrum kosztów, nabiera tempa. Aż 85% osób podejmujących decyzje dotyczące usług twierdzi obecnie, że ich zespoły będą miały większy udział w przychodach w nadchodzącym roku dzięki sprzedaży dodatkowej, sprzedaży krzyżowej i utrzymaniu klientów. Jest to równoznaczne ze wzrostem liczby organizacji śledzących przychody z usług – z 51% w 2018 roku do 91% w 2024 roku. Strategiczny nacisk na generowanie przychodów ma ogromny wpływ na większe budżety i zespoły. Ogólnie rzecz biorąc, osoby podejmujące decyzje dotyczące usług spodziewają się wzrostu budżetów średnio o 23% w ciągu najbliższego roku. Tymczasem ponad trzy czwarte (76%) przewiduje zwiększenie zatrudnienia.   Agenci i pracownicy mobilni stoją w obliczu rosnącej presji   Biorąc pod uwagę, że aż 88% klientów twierdzi, że dobra obsługa zwiększa prawdopodobieństwo ponownego zakupu od tej samej firmy, jasne jest, że doświadczenie klienta jest kluczem do zwiększenia przychodów. Jednak spełnianie oczekiwań nie jest tak proste, jak w przeszłości. 86% pracowników działu obsługi i 74% pracowników mobilnych twierdzi, że żądania klientów są coraz wyższe, a zdecydowana większość z nich uważa, że klienci liczą na bardziej  osobiste podejście. Być może dlatego osoby podejmujące decyzje dotyczące usług wymieniają nadążanie za zmieniającymi się roszczeniami klientów jako największe wyzwanie dla swoich organizacji.   Jedno oczekiwanie jest szczególnie trudne. Ponad połowa klientów (53%) – i prawie trzy czwarte nabywców biznesowych (73%) – chce, aby firmy przewidywały ich potrzeby, zanim się pojawią. Istnieje jednak rozdźwięk między tym, co firmy myślą, że robią, a tym, czego klienci faktycznie doświadczają. Podczas gdy 61% zespołów serwisowych uważa, że są one proaktywne w rozwiązywaniu problemów, tylko jedna trzecia klientów (33%) zgadza się, że firmy przewidują i działają na ich potrzeby z wyprzedzeniem. Oprócz coraz bardziej wyrafinowanych wymagań klientów, 76% organizacji usługowych spodziewa się większej liczby spraw w nadchodzącym roku. Ryzyko wypalenia lub niepowodzenia w tym scenariuszu jest głównym zagrożeniem dla agentów, którzy i tak są już bardzo obciążeni.   Organizacje wykorzystują sztuczną inteligencję, automatyzację i dane w celu zwiększenia wydajności i sprzedaży   Sztuczna inteligencja i automatyzacja mogą stanowić rozwiązanie dla przeciążonych agentów, których zadaniem jest generowanie przychodów. Obecnie spędzają oni zaledwie 39% swojego czasu na obsłudze klientów pośród konkurencyjnych wymagań, takich jak spotkania wewnętrzne, zadania administracyjne i ręczne rejestrowanie notatek. Aż 93% specjalistów ds. usług w organizacjach korzystających ze sztucznej inteligencji twierdzi, że technologia ta pozwala im zaoszczędzić czas. Odpowiadając na proste zapytania i tworząc artykuły samopomocy, sztuczna inteligencja otwiera drogę dla ludzi, którzy mogą skupić się na bardziej satysfakcjonującej i wartościowej pracy, takiej jak budowanie relacji z klientami i rozwiązywanie złożonych spraw.   W firmach korzystających ze sztucznej inteligencji 88% agentów wymienia budowanie relacji z klientami jako kluczowy obowiązek. Tymczasem tylko 75% agentów twierdzi tak w organizacjach bez AI. Organizacje usługowe zgłaszają również wykorzystanie sztucznej inteligencji do bezpośredniej pomocy w generowaniu przychodów poprzez dostarczanie agentom dopasowanych do klienta rekomendacji i ofert.  
IT i technologie Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
2024-04-25 | 11:30

Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji

Akcelerator AI for Changemakers - stworzony przez Tech To The Rescue ze wsparciem AWS - pomoże organizacjom non-profit, instytucjom i firmom społecznym wykorzystać sztuczną inteligencję w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.