Wolnostojące automaty zewnętrzne – jak działa SwipBox Infinity?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Zewnętrzne automaty paczkowe SwipBox Infinity pojawiły się na rynku niewiele ponad dwa lata temu po serii udanych testów na terenie wybranych krajów skandynawskich. Wolnostojące urządzenia są zasilane przez wbudowany akumulator, a ich żywotność sięga nawet do dziesięciu lat. Ponadto, są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.
SwipBox Infinity działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu oraz można je instalować w dowolnym miejscu w ciągu zaledwie kilku minut, ponieważ nie potrzebują dodatkowego okablowania do zasilaczy. Najbardziej dogodne lokalizacje znajdują się w pobliżu budynków mieszkalnych, supermarketów, stacji benzynowych oraz innych miejsc publicznych.
Aplikacja obsługiwana przez smartfona – Apple lub Android – połączona przez Bluetooth, zapewnia niski pobór energii i wykorzystuje podwójne tokeny w celu uzyskania dostępu do automatu przez konsumentów lub kurierów. Dzięki temu, do odbioru przesyłki nie jest potrzebne uruchomienie łącza danych komórkowych. Użytkownik końcowy po prostu włącza Bluetooth, a urządzenie akceptuje token przechowywany w aplikacji. Dodatkowo, została ona uzupełniona o wiadomości „push”, które eliminują koszty związane z generowaniem powiadomień sms o odbiorze paczki czy przypomnieniach.
Automaty Infinity nie mają wbudowanego ekranu dotykowego LCD. Ekran wyświetla się klientowi na jego smartfonie. Jego brak na urządzeniu generuje natomiast wiele korzyści. Pozwala na przykład na zasilanie baterią, co całkowicie eliminuje konieczność podłączenia do zasilania 230V. Zapewnia to także pełną mobilność. Automaty mogą być instalowane w dowolnych lokalizacjach w ciągu zaledwie kilku minut i przenoszone w razie potrzeby w inne miejsca, które charakteryzują się wysoką sezonowością. Inny aspekt, to koszt instalacji – może być on niższy od standardowego urządzenia zewnętrznego nawet o 8 000 zł – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Możliwość korzystania wyłącznie ze smartfona zapewnia również wysoki poziom higieny, co ma szczególne znaczenie w czasach pandemii. Własny telefon, pełniący rolę interfejsu do komunikacji z automatem, jest znacznie bezpieczniejszy od wbudowanego ekranu. Na polskim rynku istnieje wiele przykładów potwierdzających, że poziom wykorzystania kanału mobilnego przez użytkowników jest bardzo wysoki. Może również zastąpić inne kanały komunikacji czy dotychczasowe interfejsy zorientowane na przykład na car sharing lub bankowość mobilną.
Model biznesowy opiera się natomiast na trzech głównych filarach – wysyłka, technologia i lokalizacja, z czego ten ostatni pełni kluczową rolę, ponieważ bez niego niemożliwe jest osiągnięcie zwrotu z inwestycji. – Zewnętrzne lokalizacje w Polsce przy dużych sieciach handlowych są już właściwie zajęte. Pozostały jedynie te na bardzo rozdrobnionym rynku tradycyjnych sklepów detalicznych. Stanowią one jednak duże wyzwanie w zakresie komunikacji z konsumentami. Automaty Infinity pozwalają osiągnąć pełną niezależność. Nie wymagają podłączenia do prądu, dlatego można je postawić w zasadzie na każdym rogu ulicy czy skrzyżowaniu, oczywiście z zachowaniem pełnej synergii z przestrzenią miejską – dodaje Michał Czechowski.
Rozwiązanie Infinity ułatwia szybkie skalowanie sieci automatów ze względu na elastyczność i intuicyjność. Jednym z głównych powodów entuzjazmu użytkowników jest lokalizacja automatów nieopodal miejsca zamieszkania lub pracy, tym bardziej że gęsta sieć, która działa m.in. w Danii czy Norwegii, nie wymusza dalekich, dedykowanych podróży w celu odbioru lub nadania przesyłki.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.