Wolnostojące automaty zewnętrzne – jak działa SwipBox Infinity?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Zewnętrzne automaty paczkowe SwipBox Infinity pojawiły się na rynku niewiele ponad dwa lata temu po serii udanych testów na terenie wybranych krajów skandynawskich. Wolnostojące urządzenia są zasilane przez wbudowany akumulator, a ich żywotność sięga nawet do dziesięciu lat. Ponadto, są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.
SwipBox Infinity działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu oraz można je instalować w dowolnym miejscu w ciągu zaledwie kilku minut, ponieważ nie potrzebują dodatkowego okablowania do zasilaczy. Najbardziej dogodne lokalizacje znajdują się w pobliżu budynków mieszkalnych, supermarketów, stacji benzynowych oraz innych miejsc publicznych.
Aplikacja obsługiwana przez smartfona – Apple lub Android – połączona przez Bluetooth, zapewnia niski pobór energii i wykorzystuje podwójne tokeny w celu uzyskania dostępu do automatu przez konsumentów lub kurierów. Dzięki temu, do odbioru przesyłki nie jest potrzebne uruchomienie łącza danych komórkowych. Użytkownik końcowy po prostu włącza Bluetooth, a urządzenie akceptuje token przechowywany w aplikacji. Dodatkowo, została ona uzupełniona o wiadomości „push”, które eliminują koszty związane z generowaniem powiadomień sms o odbiorze paczki czy przypomnieniach.
Automaty Infinity nie mają wbudowanego ekranu dotykowego LCD. Ekran wyświetla się klientowi na jego smartfonie. Jego brak na urządzeniu generuje natomiast wiele korzyści. Pozwala na przykład na zasilanie baterią, co całkowicie eliminuje konieczność podłączenia do zasilania 230V. Zapewnia to także pełną mobilność. Automaty mogą być instalowane w dowolnych lokalizacjach w ciągu zaledwie kilku minut i przenoszone w razie potrzeby w inne miejsca, które charakteryzują się wysoką sezonowością. Inny aspekt, to koszt instalacji – może być on niższy od standardowego urządzenia zewnętrznego nawet o 8 000 zł – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Możliwość korzystania wyłącznie ze smartfona zapewnia również wysoki poziom higieny, co ma szczególne znaczenie w czasach pandemii. Własny telefon, pełniący rolę interfejsu do komunikacji z automatem, jest znacznie bezpieczniejszy od wbudowanego ekranu. Na polskim rynku istnieje wiele przykładów potwierdzających, że poziom wykorzystania kanału mobilnego przez użytkowników jest bardzo wysoki. Może również zastąpić inne kanały komunikacji czy dotychczasowe interfejsy zorientowane na przykład na car sharing lub bankowość mobilną.
Model biznesowy opiera się natomiast na trzech głównych filarach – wysyłka, technologia i lokalizacja, z czego ten ostatni pełni kluczową rolę, ponieważ bez niego niemożliwe jest osiągnięcie zwrotu z inwestycji. – Zewnętrzne lokalizacje w Polsce przy dużych sieciach handlowych są już właściwie zajęte. Pozostały jedynie te na bardzo rozdrobnionym rynku tradycyjnych sklepów detalicznych. Stanowią one jednak duże wyzwanie w zakresie komunikacji z konsumentami. Automaty Infinity pozwalają osiągnąć pełną niezależność. Nie wymagają podłączenia do prądu, dlatego można je postawić w zasadzie na każdym rogu ulicy czy skrzyżowaniu, oczywiście z zachowaniem pełnej synergii z przestrzenią miejską – dodaje Michał Czechowski.
Rozwiązanie Infinity ułatwia szybkie skalowanie sieci automatów ze względu na elastyczność i intuicyjność. Jednym z głównych powodów entuzjazmu użytkowników jest lokalizacja automatów nieopodal miejsca zamieszkania lub pracy, tym bardziej że gęsta sieć, która działa m.in. w Danii czy Norwegii, nie wymusza dalekich, dedykowanych podróży w celu odbioru lub nadania przesyłki.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.