Wolnostojące automaty zewnętrzne – jak działa SwipBox Infinity?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Zewnętrzne automaty paczkowe SwipBox Infinity pojawiły się na rynku niewiele ponad dwa lata temu po serii udanych testów na terenie wybranych krajów skandynawskich. Wolnostojące urządzenia są zasilane przez wbudowany akumulator, a ich żywotność sięga nawet do dziesięciu lat. Ponadto, są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.
SwipBox Infinity działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu oraz można je instalować w dowolnym miejscu w ciągu zaledwie kilku minut, ponieważ nie potrzebują dodatkowego okablowania do zasilaczy. Najbardziej dogodne lokalizacje znajdują się w pobliżu budynków mieszkalnych, supermarketów, stacji benzynowych oraz innych miejsc publicznych.
Aplikacja obsługiwana przez smartfona – Apple lub Android – połączona przez Bluetooth, zapewnia niski pobór energii i wykorzystuje podwójne tokeny w celu uzyskania dostępu do automatu przez konsumentów lub kurierów. Dzięki temu, do odbioru przesyłki nie jest potrzebne uruchomienie łącza danych komórkowych. Użytkownik końcowy po prostu włącza Bluetooth, a urządzenie akceptuje token przechowywany w aplikacji. Dodatkowo, została ona uzupełniona o wiadomości „push”, które eliminują koszty związane z generowaniem powiadomień sms o odbiorze paczki czy przypomnieniach.
Automaty Infinity nie mają wbudowanego ekranu dotykowego LCD. Ekran wyświetla się klientowi na jego smartfonie. Jego brak na urządzeniu generuje natomiast wiele korzyści. Pozwala na przykład na zasilanie baterią, co całkowicie eliminuje konieczność podłączenia do zasilania 230V. Zapewnia to także pełną mobilność. Automaty mogą być instalowane w dowolnych lokalizacjach w ciągu zaledwie kilku minut i przenoszone w razie potrzeby w inne miejsca, które charakteryzują się wysoką sezonowością. Inny aspekt, to koszt instalacji – może być on niższy od standardowego urządzenia zewnętrznego nawet o 8 000 zł – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Możliwość korzystania wyłącznie ze smartfona zapewnia również wysoki poziom higieny, co ma szczególne znaczenie w czasach pandemii. Własny telefon, pełniący rolę interfejsu do komunikacji z automatem, jest znacznie bezpieczniejszy od wbudowanego ekranu. Na polskim rynku istnieje wiele przykładów potwierdzających, że poziom wykorzystania kanału mobilnego przez użytkowników jest bardzo wysoki. Może również zastąpić inne kanały komunikacji czy dotychczasowe interfejsy zorientowane na przykład na car sharing lub bankowość mobilną.
Model biznesowy opiera się natomiast na trzech głównych filarach – wysyłka, technologia i lokalizacja, z czego ten ostatni pełni kluczową rolę, ponieważ bez niego niemożliwe jest osiągnięcie zwrotu z inwestycji. – Zewnętrzne lokalizacje w Polsce przy dużych sieciach handlowych są już właściwie zajęte. Pozostały jedynie te na bardzo rozdrobnionym rynku tradycyjnych sklepów detalicznych. Stanowią one jednak duże wyzwanie w zakresie komunikacji z konsumentami. Automaty Infinity pozwalają osiągnąć pełną niezależność. Nie wymagają podłączenia do prądu, dlatego można je postawić w zasadzie na każdym rogu ulicy czy skrzyżowaniu, oczywiście z zachowaniem pełnej synergii z przestrzenią miejską – dodaje Michał Czechowski.
Rozwiązanie Infinity ułatwia szybkie skalowanie sieci automatów ze względu na elastyczność i intuicyjność. Jednym z głównych powodów entuzjazmu użytkowników jest lokalizacja automatów nieopodal miejsca zamieszkania lub pracy, tym bardziej że gęsta sieć, która działa m.in. w Danii czy Norwegii, nie wymusza dalekich, dedykowanych podróży w celu odbioru lub nadania przesyłki.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.