Komunikaty PR

Wykorzystując swoje możliwości, niesiemy pomoc innym - Glovo w czasie pandemii

2020-07-08  |  09:00
Biuro prasowe

Możliwość dostawy na życzenie była czymś, co pozwoliło wielu osobom przetrwać okres pandemii, dostosowując się do obostrzeń i wychodząc z domów w przypadku większej konieczności. To rozwiązanie było i jest kluczowe również dla pracowników ochrony zdrowia, którzy na pierwszej linii frontu walki z COVID-19 codziennie potrzebują ciepłego posiłku. Glovo, jeden z liderów na rynku dostaw w Polsce, wykorzystuje swoje zasoby i współpracując z innymi podmiotami, pomaga Polakom podczas pandemii.

Szybka pomoc dzięki dostawie

W ostatnich miesiącach sytuacja była nadzwyczajna. Nałożone ograniczenia i działania profilaktyczne, które zostały wprowadzone z powodu zagrożenia COVID-19, spowodowały, że każdy musiał odnaleźć się w nowej rzeczywistości kolejek po zakupy czy zamkniętych restauracji. Pomocy potrzebowała także ochrona zdrowia. Wobec tego, Glovo - aplikacja mobilna, działająca już w 32 największych miastach w Polsce, która pozwala zamówić z dostawą cokolwiek, podjęła szereg dostosowanych do sytuacji inicjatyw, wraz z partnerami.

Polska nadal walczy z pandemią, a usługa dostawy okazuje się przydatnym rozwiązaniem w tym trudnym czasie. Dlatego też włączyliśmy się w akcje charytatywne i podzieliliśmy tym, co robimy najlepiej - szybką i sprawną dostawą. Dzięki takim działaniom i współpracy z innymi firmami, pracownicy ochrony zdrowia w Polsce nie musieli martwić się o posiłki – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Wspólne działanie = lepsze pomaganie

Glovo otrzymało zaproszenie do współpracy od PepsiCo. Dzięki środkom finansowym przekazanym przez Fundację PepsiCo, kurierzy z żółtymi plecami dostarczyli 14 tysięcy posiłków do szpitali, stacji pogotowia, centrum krwiodawstwa, mobilnych punktów informacyjnych w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Poznaniu, Gdyni, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi. Dostawy dotarły nawet do 7. Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej w Gdańsku. W ramach akcji zostały zamówione posiłki z lokalnych restauracji, dzięki czemu, w najtrudniejszym czasie zamrożenia gospodarki, firmy mogły pracować.

Działaniem, w które także włączyło się Glovo w czasie pandemii, była akcja #WzywamyPosiłki - ogólnopolska oddolna inicjatywa obywatelska wspierająca personel medyczny w czasie walki z pandemią koronawirusa. We współpracy z McDonald's, partnerem strategicznym akcji, do ponad 50 placówek szpitalnych, stacji pogotowia i punktów laboratoryjnych w całym kraju przez dwa miesiące, od marca do maja, dostarczane były bezpłatne, ciepłe posiłki. Specjalne McZestawy Mocy pozwalały zachować energię do działania, kiedy to pracownicy medyczni nie mogli opuścić swojego stanowiska przez długie godziny. W sumie McDonald’s dostarczył ponad 71 000 takich posiłków.

Glovo w pandemii pomaga globalnie

Hiszpański start-up działa w 22 krajach - wśród nich znalazły się również te, w których walka z pandemią jest długa i wymagająca, m.in. w Hiszpanii i we Włoszech. Pomoc nie ograniczała się do dowożenia posiłków dla tych, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, starszych i niepełnosprawnych. Działania objęły także dostawy produktów parafarmaceutycznych dla domów opieki społecznej i centrów medycznych. Ponadto, Glovo dostarczało sprzęt elektroniczny, aby umożliwić dzieciom naukę oraz skontaktować rodziny i bliskich rozdzielonych w czasie pandemii.

W Mediolanie aplikacja wraz z organizacją La Cordata, spółdzielnią socjalną, która oferuje zakwaterowanie i krótkoterminowe usługi hotelowe, pomogły najmłodszym. Dzieci rodziców chorych na COVID-19 pozostawały w placówce na czas przebywania ich opiekunów w szpitalach. Aplikacja, dzięki swoim możliwościom, zorganizowała odbiór i dostarczanie darowizn od mieszkańców Mediolanu - ubrań, książek i zabawek.

Innym przykładem była akcja na rynku hiszpańskim przeprowadzona we współpracy z Ana Bella Foundation, której celem jest uwolnienie kobiet od przemocy i wzmocnienie ich pozycji liderskiej w społeczeństwie. Glovo dowiozło posiłki kobietom znajdującym się pod opieką organizacji.

Zaangażowanie każdego dnia

Oprócz działań podczas pandemii start-up podejmuje akcje charytatywne na co dzień.  Pracownicy są zachęcani do pomocy w programie Glovo Cares, który działa w wielu krajach na całym świecie, a wystartował w listopadzie 2018 roku. Osoby pracujące w Glovo mogą dostarczyć zamówienie dobrowolnie jako kurier, a w zamian za to firma przekaże 15 euro na rzecz lokalnej organizacji pozarządowej. Instytucja jest wybierana przez pracowników. W 2019 roku firma przekazała w skali globalnej ponad 80 tysięcy euro dla organizacji pozarządowych. Ponadto inicjatywa pozwala pracownikom Glovo zrozumieć pracę kuriera i dokładnie poznać jego obowiązki. Wpływa to pozytywnie na wprowadzanie ulepszeń w samej aplikacji, ale także usprawnia działanie pracy operacyjnej całej firmy.

Dodatkowo we Wrocławiu uruchomiona została testowa inicjatywa, w której anulowane zamówienia z partnerskich sieci sklepów spożywczych są przekazywane do specjalnych punktów. Są one obsługiwane i utrzymywane przez organizacje pozarządowe. Wiele z nich działa w formie szafek lub lodówek, a sięgnąć do nich może każdy, kto tego potrzebuje. Celem akcji jest ograniczenie marnowania nadwyżek żywności i przekazanie ich osobom narażonym na głód. Glovo planuje akcję rozszerzyć także na inne miasta w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.