Komunikaty PR

Wykorzystując swoje możliwości, niesiemy pomoc innym - Glovo w czasie pandemii

2020-07-08  |  09:00
Biuro prasowe

Możliwość dostawy na życzenie była czymś, co pozwoliło wielu osobom przetrwać okres pandemii, dostosowując się do obostrzeń i wychodząc z domów w przypadku większej konieczności. To rozwiązanie było i jest kluczowe również dla pracowników ochrony zdrowia, którzy na pierwszej linii frontu walki z COVID-19 codziennie potrzebują ciepłego posiłku. Glovo, jeden z liderów na rynku dostaw w Polsce, wykorzystuje swoje zasoby i współpracując z innymi podmiotami, pomaga Polakom podczas pandemii.

Szybka pomoc dzięki dostawie

W ostatnich miesiącach sytuacja była nadzwyczajna. Nałożone ograniczenia i działania profilaktyczne, które zostały wprowadzone z powodu zagrożenia COVID-19, spowodowały, że każdy musiał odnaleźć się w nowej rzeczywistości kolejek po zakupy czy zamkniętych restauracji. Pomocy potrzebowała także ochrona zdrowia. Wobec tego, Glovo - aplikacja mobilna, działająca już w 32 największych miastach w Polsce, która pozwala zamówić z dostawą cokolwiek, podjęła szereg dostosowanych do sytuacji inicjatyw, wraz z partnerami.

Polska nadal walczy z pandemią, a usługa dostawy okazuje się przydatnym rozwiązaniem w tym trudnym czasie. Dlatego też włączyliśmy się w akcje charytatywne i podzieliliśmy tym, co robimy najlepiej - szybką i sprawną dostawą. Dzięki takim działaniom i współpracy z innymi firmami, pracownicy ochrony zdrowia w Polsce nie musieli martwić się o posiłki – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Wspólne działanie = lepsze pomaganie

Glovo otrzymało zaproszenie do współpracy od PepsiCo. Dzięki środkom finansowym przekazanym przez Fundację PepsiCo, kurierzy z żółtymi plecami dostarczyli 14 tysięcy posiłków do szpitali, stacji pogotowia, centrum krwiodawstwa, mobilnych punktów informacyjnych w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Poznaniu, Gdyni, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi. Dostawy dotarły nawet do 7. Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej w Gdańsku. W ramach akcji zostały zamówione posiłki z lokalnych restauracji, dzięki czemu, w najtrudniejszym czasie zamrożenia gospodarki, firmy mogły pracować.

Działaniem, w które także włączyło się Glovo w czasie pandemii, była akcja #WzywamyPosiłki - ogólnopolska oddolna inicjatywa obywatelska wspierająca personel medyczny w czasie walki z pandemią koronawirusa. We współpracy z McDonald's, partnerem strategicznym akcji, do ponad 50 placówek szpitalnych, stacji pogotowia i punktów laboratoryjnych w całym kraju przez dwa miesiące, od marca do maja, dostarczane były bezpłatne, ciepłe posiłki. Specjalne McZestawy Mocy pozwalały zachować energię do działania, kiedy to pracownicy medyczni nie mogli opuścić swojego stanowiska przez długie godziny. W sumie McDonald’s dostarczył ponad 71 000 takich posiłków.

Glovo w pandemii pomaga globalnie

Hiszpański start-up działa w 22 krajach - wśród nich znalazły się również te, w których walka z pandemią jest długa i wymagająca, m.in. w Hiszpanii i we Włoszech. Pomoc nie ograniczała się do dowożenia posiłków dla tych, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, starszych i niepełnosprawnych. Działania objęły także dostawy produktów parafarmaceutycznych dla domów opieki społecznej i centrów medycznych. Ponadto, Glovo dostarczało sprzęt elektroniczny, aby umożliwić dzieciom naukę oraz skontaktować rodziny i bliskich rozdzielonych w czasie pandemii.

W Mediolanie aplikacja wraz z organizacją La Cordata, spółdzielnią socjalną, która oferuje zakwaterowanie i krótkoterminowe usługi hotelowe, pomogły najmłodszym. Dzieci rodziców chorych na COVID-19 pozostawały w placówce na czas przebywania ich opiekunów w szpitalach. Aplikacja, dzięki swoim możliwościom, zorganizowała odbiór i dostarczanie darowizn od mieszkańców Mediolanu - ubrań, książek i zabawek.

Innym przykładem była akcja na rynku hiszpańskim przeprowadzona we współpracy z Ana Bella Foundation, której celem jest uwolnienie kobiet od przemocy i wzmocnienie ich pozycji liderskiej w społeczeństwie. Glovo dowiozło posiłki kobietom znajdującym się pod opieką organizacji.

Zaangażowanie każdego dnia

Oprócz działań podczas pandemii start-up podejmuje akcje charytatywne na co dzień.  Pracownicy są zachęcani do pomocy w programie Glovo Cares, który działa w wielu krajach na całym świecie, a wystartował w listopadzie 2018 roku. Osoby pracujące w Glovo mogą dostarczyć zamówienie dobrowolnie jako kurier, a w zamian za to firma przekaże 15 euro na rzecz lokalnej organizacji pozarządowej. Instytucja jest wybierana przez pracowników. W 2019 roku firma przekazała w skali globalnej ponad 80 tysięcy euro dla organizacji pozarządowych. Ponadto inicjatywa pozwala pracownikom Glovo zrozumieć pracę kuriera i dokładnie poznać jego obowiązki. Wpływa to pozytywnie na wprowadzanie ulepszeń w samej aplikacji, ale także usprawnia działanie pracy operacyjnej całej firmy.

Dodatkowo we Wrocławiu uruchomiona została testowa inicjatywa, w której anulowane zamówienia z partnerskich sieci sklepów spożywczych są przekazywane do specjalnych punktów. Są one obsługiwane i utrzymywane przez organizacje pozarządowe. Wiele z nich działa w formie szafek lub lodówek, a sięgnąć do nich może każdy, kto tego potrzebuje. Celem akcji jest ograniczenie marnowania nadwyżek żywności i przekazanie ich osobom narażonym na głód. Glovo planuje akcję rozszerzyć także na inne miasta w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE Biuro prasowe
2024-05-16 | 10:30

PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE

UNLEASH SPACE CONNECTIVITY WITH THORIUM SPACE - PREZENTACJA OSIĄGNIĘĆ I STRATEGII SPÓŁKI Już 21 maja w gmachu Muzeum Wojska Polskiego na warszawskiej Cytadeli, odbędzie
IT i technologie Antonio La Rosa nowym B2B Sales Lead firmy Motorola na rynku EMEA
2024-05-16 | 10:00

Antonio La Rosa nowym B2B Sales Lead firmy Motorola na rynku EMEA

16 maja 2024 r. - Motorola ogłosiła, że Antonio La Rosa został mianowany na stanowisko B2B Sales Lead grupy MBG (Mobile Business Group) na region EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz
IT i technologie Nowe badanie Salesforce - MŚP lepiej sobie radzą z AI niż duże firmy
2024-05-16 | 09:51

Nowe badanie Salesforce - MŚP lepiej sobie radzą z AI niż duże firmy

Niedawna ankieta przeprowadzona wśród 600 specjalistów IT ujawniła, że małe i średnie firmy (sektor MŚP) są bardziej przekonane do sztucznej inteligencji i korzyści z niej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.