Komunikaty PR

Wykorzystując swoje możliwości, niesiemy pomoc innym - Glovo w czasie pandemii

2020-07-08  |  09:00
Biuro prasowe

Możliwość dostawy na życzenie była czymś, co pozwoliło wielu osobom przetrwać okres pandemii, dostosowując się do obostrzeń i wychodząc z domów w przypadku większej konieczności. To rozwiązanie było i jest kluczowe również dla pracowników ochrony zdrowia, którzy na pierwszej linii frontu walki z COVID-19 codziennie potrzebują ciepłego posiłku. Glovo, jeden z liderów na rynku dostaw w Polsce, wykorzystuje swoje zasoby i współpracując z innymi podmiotami, pomaga Polakom podczas pandemii.

Szybka pomoc dzięki dostawie

W ostatnich miesiącach sytuacja była nadzwyczajna. Nałożone ograniczenia i działania profilaktyczne, które zostały wprowadzone z powodu zagrożenia COVID-19, spowodowały, że każdy musiał odnaleźć się w nowej rzeczywistości kolejek po zakupy czy zamkniętych restauracji. Pomocy potrzebowała także ochrona zdrowia. Wobec tego, Glovo - aplikacja mobilna, działająca już w 32 największych miastach w Polsce, która pozwala zamówić z dostawą cokolwiek, podjęła szereg dostosowanych do sytuacji inicjatyw, wraz z partnerami.

Polska nadal walczy z pandemią, a usługa dostawy okazuje się przydatnym rozwiązaniem w tym trudnym czasie. Dlatego też włączyliśmy się w akcje charytatywne i podzieliliśmy tym, co robimy najlepiej - szybką i sprawną dostawą. Dzięki takim działaniom i współpracy z innymi firmami, pracownicy ochrony zdrowia w Polsce nie musieli martwić się o posiłki – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Wspólne działanie = lepsze pomaganie

Glovo otrzymało zaproszenie do współpracy od PepsiCo. Dzięki środkom finansowym przekazanym przez Fundację PepsiCo, kurierzy z żółtymi plecami dostarczyli 14 tysięcy posiłków do szpitali, stacji pogotowia, centrum krwiodawstwa, mobilnych punktów informacyjnych w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Poznaniu, Gdyni, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi. Dostawy dotarły nawet do 7. Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej w Gdańsku. W ramach akcji zostały zamówione posiłki z lokalnych restauracji, dzięki czemu, w najtrudniejszym czasie zamrożenia gospodarki, firmy mogły pracować.

Działaniem, w które także włączyło się Glovo w czasie pandemii, była akcja #WzywamyPosiłki - ogólnopolska oddolna inicjatywa obywatelska wspierająca personel medyczny w czasie walki z pandemią koronawirusa. We współpracy z McDonald's, partnerem strategicznym akcji, do ponad 50 placówek szpitalnych, stacji pogotowia i punktów laboratoryjnych w całym kraju przez dwa miesiące, od marca do maja, dostarczane były bezpłatne, ciepłe posiłki. Specjalne McZestawy Mocy pozwalały zachować energię do działania, kiedy to pracownicy medyczni nie mogli opuścić swojego stanowiska przez długie godziny. W sumie McDonald’s dostarczył ponad 71 000 takich posiłków.

Glovo w pandemii pomaga globalnie

Hiszpański start-up działa w 22 krajach - wśród nich znalazły się również te, w których walka z pandemią jest długa i wymagająca, m.in. w Hiszpanii i we Włoszech. Pomoc nie ograniczała się do dowożenia posiłków dla tych, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, starszych i niepełnosprawnych. Działania objęły także dostawy produktów parafarmaceutycznych dla domów opieki społecznej i centrów medycznych. Ponadto, Glovo dostarczało sprzęt elektroniczny, aby umożliwić dzieciom naukę oraz skontaktować rodziny i bliskich rozdzielonych w czasie pandemii.

W Mediolanie aplikacja wraz z organizacją La Cordata, spółdzielnią socjalną, która oferuje zakwaterowanie i krótkoterminowe usługi hotelowe, pomogły najmłodszym. Dzieci rodziców chorych na COVID-19 pozostawały w placówce na czas przebywania ich opiekunów w szpitalach. Aplikacja, dzięki swoim możliwościom, zorganizowała odbiór i dostarczanie darowizn od mieszkańców Mediolanu - ubrań, książek i zabawek.

Innym przykładem była akcja na rynku hiszpańskim przeprowadzona we współpracy z Ana Bella Foundation, której celem jest uwolnienie kobiet od przemocy i wzmocnienie ich pozycji liderskiej w społeczeństwie. Glovo dowiozło posiłki kobietom znajdującym się pod opieką organizacji.

Zaangażowanie każdego dnia

Oprócz działań podczas pandemii start-up podejmuje akcje charytatywne na co dzień.  Pracownicy są zachęcani do pomocy w programie Glovo Cares, który działa w wielu krajach na całym świecie, a wystartował w listopadzie 2018 roku. Osoby pracujące w Glovo mogą dostarczyć zamówienie dobrowolnie jako kurier, a w zamian za to firma przekaże 15 euro na rzecz lokalnej organizacji pozarządowej. Instytucja jest wybierana przez pracowników. W 2019 roku firma przekazała w skali globalnej ponad 80 tysięcy euro dla organizacji pozarządowych. Ponadto inicjatywa pozwala pracownikom Glovo zrozumieć pracę kuriera i dokładnie poznać jego obowiązki. Wpływa to pozytywnie na wprowadzanie ulepszeń w samej aplikacji, ale także usprawnia działanie pracy operacyjnej całej firmy.

Dodatkowo we Wrocławiu uruchomiona została testowa inicjatywa, w której anulowane zamówienia z partnerskich sieci sklepów spożywczych są przekazywane do specjalnych punktów. Są one obsługiwane i utrzymywane przez organizacje pozarządowe. Wiele z nich działa w formie szafek lub lodówek, a sięgnąć do nich może każdy, kto tego potrzebuje. Celem akcji jest ograniczenie marnowania nadwyżek żywności i przekazanie ich osobom narażonym na głód. Glovo planuje akcję rozszerzyć także na inne miasta w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.