Komunikaty PR

Wystartowała II edycja funduszu stypendialnego Różnorodność w IT

2022-05-06  |  12:00
Biuro prasowe

Future Collars, nowoczesna szkoła programowania i kompetencji cyfrowych online, uruchomiła nabór do drugiej edycji funduszu stypendialnego Różnorodność w IT. Celem inicjatywy jest  wsparcie osób z ograniczeniami finansowymi i znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej w zdobyciu niezbędnych umiejętności do rozpoczęcia pracy w branży IT. Partnerami funduszu są: NESsT, No Fluff Jobs i Eklektika – Language Means Business.

Od momentu wybuchu wojny w Ukrainie, do Polski wjechało 2,944 mln uchodźców z Ukrainy. Schronienia w Polsce szukają głównie kobiety z dziećmi – stanowią oni 94% osób, które do końca marca uzyskały numer PESEL. Rozumiemy, jak ważne jest, aby te osoby szybko znalazły zatrudnienie, które przyniesie im godne zarobki. Dlatego 3 miejsca w funduszu zostaną zagwarantowane uchodźczyniom z Ukrainy. Fundusz skierowany jest ponadto do osób pochodzących ze środowiska marginalizowanego – bezrobotnych, którzy stracili pracę w wyniku pandemii lub automatyzacji stanowiska pracy, osób z niepełnosprawnościami, kobiet będących na urlopach wychowawczych, uchodźców, przedstawicieli grupy LGBTQ+ czy opiekunów osób zależnych. 

Kobiety w No Fluff Jobs stanowią silnie reprezentowaną grupę. Obecnie pracuje u nas 130 osób – w tym 63 kobiety. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na 31 awansów aż 19 dotyczyło właśnie naszych specjalistek. Politykę równych szans pielęgnujemy także, używając inkluzywnego języka, który w branży IT bywa szczególnie pomijany – i właśnie dlatego jest tak potrzebny. Wierzymy, że jedynie połączenie oraz wymiana kompetencji między mężczyznami i kobietami pozwoli wydobyć pełen potencjał zespołu. Nic więc dziwnego, że inicjatywa Future Collars skradła nasze serca i z radością ją wspieramy – mówi Magdalena Gawłowska-Bujok, Founder & COO, No Fluff Jobs.

 

Zdobycie niezbędnych kompetencji i umiejętności szansą na pierwszą pracę w IT

Stypendyści będą mogli wybrać następujące kursy: Product Owner, Frontend Developer, UX Designer i Python Developer oferowane przez Future Collars. Dzięki wsparciu finansowemu NESsT oraz No Fluff Jobs otrzymają 90% dofinansowania do wybranego bootcampu. Beneficjenci wezmą również udział w programie mentoringowym oraz lekcjach języka angielskiego dedykowanego IT dzięki Eklektika – Language Means Business. Po zakończeniu kursu i zdobyciu certyfikatu, otrzymają wsparcie od ekspertów Future Collars oraz Eklektika w rekrutacji i procesie poszukiwania pracy. Stypendyści będą zobowiązani do odbycia wolontariatu w dowolnej formie w wybranej organizacji społecznej. 

Wszyscy beneficjenci I edycji funduszu z sukcesem ukończyli wybrane kursy, a niektórzy, co niezmiernie nas cieszy, zdobyli już pierwszą pracę w IT. Jesteśmy dumne, że w tym roku wraz z partnerami, uruchomiliśmy drugą edycję programu i ponownie możemy pomóc wyłonionym stypendystom w rozwinięciu skrzydeł w branży IT – mówią Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska, założycielki Future Collars.

Udział w funduszu stypendialnym Różnorodność w IT umożliwił mi podniesienie kompetencji technicznych. Ale to tylko fragment tego, co otrzymałam. Przede wszystkim dał mi możliwość poznania ludzi z branży IT i otoczenia. Dzięki temu czuję się pewniej przed wejściem na rynek pracy, a mam za sobą bardzo długą przerwę związaną z macierzyństwem i opieką nad niepełnosprawnym członkiem rodziny. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w funduszu – to był dobry pierwszy krok ku zmianom – opowiada Ewelina Nowak, beneficjentka funduszu Różnorodność w IT i absolwentka kursu Python Developer. 

Ambasadorką funduszu jest Sylwia Błach – mentorka Future Collars, programistka, pisarka i blogerka. Uznana przez Fundację Integracja za jedną ze stu najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnością w Polsce.

Zgłoszenia do funduszu odbywają się poprzez formularz on-line znajdujący się na stronie Future Collars w zakładce Fundusz Różnorodność w IT. Aplikacje można składać do 20 maja br. do 23:59. Więcej informacji o funduszu i regulamin znajdują się na stronie internetowej: https://futurecollars.com/fundusz-roznorodnosci-w-it/. 


O Future Collars

Future Collars uczy programowania i kompetencji cyfrowych, promując trend ciągłej nauki (lifelong learning). Misją firmy jest demokratyzacja dostępu do nauki programowania i pracy w najbardziej perspektywicznej branży. Future Collars wykorzystuje potencjał, który dają nowe technologie, umożliwiając każdemu szybką ścieżkę rozwoju. Nauka odbywa się na autorskiej platformie e-learningowej. Za pośrednictwem sieci odbywają się wirtualne lekcje na żywo oraz konsultacje na czacie z ekspertami IT. Dzięki realizowanym projektom pod okiem mentorów-praktyków kursant tworzy swoje portfolio i uczy się pracy w środowisku rozproszonym. Od początku istnienia wspieramy w szczególności kobiety i otwieramy przed nimi drogę do przebranżowienia się i rozpoczęcia perspektywicznej kariery w IT lub w tzw. zawodach przyszłości, niezależnie od wykształcenia i miejsca zamieszkania. W 2020 roku Koźmiński Business Hub uznał Future Collars za jeden ze Startupów Pozytywnego Wpływu, a rok wcześniej European Venture Philanthropy za jeden z najciekawszych społecznych biznesów w regionie CEE. W 2021 roku szkoła została wyróżniona przez My Company Polska w rankingu 25 polskich najlepszych startupów. 


Więcej o Future Collars: 

https://futurecollars.com | Facebook | LinkedIn

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.