Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
Zrównoważony rozwój oraz cyfryzacja miast to dziś tematy niezwykle istotne w kontekście kryzysu klimatycznego. O gotowych rozwiązaniach, wspierających kreowanie przyjaznej, ekologicznej przestrzeni oraz o tym, jak w pełni wykorzystać potencjał zaawansowanych technologicznie opraw świetlnych, podczas tegorocznego Smart City Forum opowiadali przedstawiciele Lena Lighting.
Miasta stoją dziś przed ogromnym wyzwaniem: muszą stać się enklawami przyjaznymi nie tylko człowiekowi, ale także środowisku naturalnemu. Presja związana z ograniczaniem emisji CO₂, eliminowaniem efektu zanieczyszczenia gleby oraz nieba, ale też rosnące koszty utrzymania, nie pozostawiają samorządom wyboru. Jedynym rozwiązaniem jest wdrożenie założeń zielonej transformacji. Dlatego podczas ostatniego Smart City Forum w Warszawie, reprezentanci jednostek samorządowych po raz kolejny spotkali się z ekspertami różnych branż, aby porozmawiać o efektywnych metodach osiągania neutralności klimatycznej. Wśród specjalistów pojawili się Michał Macewicz oraz Maciej Lewandowski z Lena Lighting, którzy opowiedzieli o filozofii marki, od lat koncentrującej swoje wysiłki na dostarczaniu zrównoważonych źródeł światła.
Więcej niż doraźne działanie
Zrównoważony rozwój to nie tylko trend, ale odpowiedź na realne problemy, z jakimi borykają się współczesne miasta. A jednym z najskuteczniejszych i najszybszych do zrealizowania rozwiązań jest wymiana tradycyjnego oświetlenia na LED. Dzięki temu możliwe jest ograniczenie poboru energii elektrycznej nawet o 70%, co zapewnia znaczące oszczędności finansowe, tak istotne w dobie inflacji. Dlatego wszystkie lampy oraz oprawy drogowe Lena Lighting oparte są na modułach LED, obecnie najbardziej energooszczędnej technologii oświetleniowej.
- Miasta potrzebują dziś radykalnej zmiany, związanej w bezpośredni sposób z ideą zrównoważonego rozwoju. Obecnie każda inwestycja w oświetlenie powinna więc być częścią szerokiej strategii transformacji, której celem jest poprawa jakości życia w miastach, zmniejszenie kosztów eksploatacji, ale też zniwelowanie negatywnego wpływu na środowisko. Produkty Lena Lighting znacząco ułatwiają realizację celów, jakie stawia przed nami już nie tylko przyszłość, ale także teraźniejszość. Dlatego podczas naszego wystąpienia na Smart City Forum mówiliśmy o naszych rozwiązaniach oświetleniowych, o oszczędnościach, o planach na dziś, ale też na kolejne lata, które mogą przynieść prawdziwą rewolucję. – mówi Michał Macewicz, Dyrektor Sprzedaży ds. opraw ulicznych i drogowych
Sprawdzone rozwiązania na miarę smart cities
Lena Lighting postrzega światło jako istotny element wspierający zieloną transformację, wykraczający poza jego elementarną funkcję. Firma łączy nowoczesne technologie LED z troską o człowieka i środowisko naturalne. Dlatego podczas Smart City Forum jej przedstawiciele skoncentrowali się na roli nowoczesnych technologii oświetleniowych w realizacji celów określonych w Krajowym Planie Odbudowy, a także na doświadczeniach związanych z programem "Rozświetlamy Polskę".
- Każde miasto ma własną specyfikę, a w rezultacie unikalne wyzwania, które wymagają indywidualnego podejścia do inwestycji w oświetlenie. Nasze rozwiązania, takie jak Skver LED czy Strado XS LED, które posiadają liczne certyfikaty jakościowe i środowiskowe, stanowią odpowiedź
na wymagania lokalnych społeczności, a także szeroko pojętą ideę zrównoważonego rozwoju. W zaprezentowanych przez nas rozwiązaniach słuchacze mogli dostrzec szansę na rozwój własnych gmin. A jeśli dodamy do tego możliwość personalizacji praktycznie każdego naszego produktu, możemy śmiało powiedzieć, że bezustannie otwieramy się na potrzeby każdego klienta, dostosowując oprawy i lampy do przedstawianych nam potrzeb. Dokładnie w ten sposób działaliśmy w trakcie trwania programu „Rozświetlamy Polskę”. – dodaje Maciej Lewandowski, Business Development Manager
Lena Lighting od momentu powstania nieustannie optymalizuje procesy produkcyjne, dbając o to, by każdy etap wytwarzania lamp był możliwie neutralny środowiskowo. Produkty marki charakteryzują się wysoką skutecznością świetlną, zastosowaniem licznych usprawnień technologicznych, a także możliwością recyklingu.
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Dyrektywa NIS2 – edukacja firm MŚP kluczem do sukcesu
Moduły Trinasolar Vertex N wyróżnione za rentowność przez TÜV Rheinland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.