Komunikaty PR

Jak firmy mogą wspierać pracujących rodziców?

2022-09-26  |  12:30
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania materiał ( 0.03 MB )

Wakacje czy ferie to dla wielu pracujących rodziców nie lada wyzwanie, które wymaga często starannego planu działania. Jak jednak zorganizować dziecku właściwą opiekę i uatrakcyjnić czas, kiedy koszt obozów nie mieści się w domowym budżecie, a przekazanie dzieci pod opiekę dziadków nie zawsze jest możliwe? Badania McKinsey's American Opportunity Survey przeprowadzone w maju 2021 r. pokazują, że tylko 39 proc. respondentów mogło pozwolić sobie na opłacenie dodatkowej opieki nad dziećmi[1]. Te dane to dowód na to, że wakacje czy ferie mogą spędzać sen z powiek wielu rodzicom. Aby zmniejszyć stres z tym związany i wesprzeć osoby pracujące w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem rodzinnym a zawodowym z pomocą może przyjść… pracodawca.

Elastyczny pracodawca to odpowiedź na potrzeby rodziców

Potrzeby pracowników są różne i zależą głównie od charakteru pracy, sytuacji rodzinnej czy zdrowotnej. Benefity, nie tylko płacowe, mogą pomóc w lepszej organizacji życia zawodowego i prywatnego. Z badania przeprowadzonego przez HRK S.A. wynika, że aż 78 procent respondentów chciałaby pracować w systemie hybrydowym, natomiast blisko 2/3 Polaków doceniłoby elastyczny czas wykonywania obowiązków[1]. Praca hybrydowa powinna jednak pozostawać w zgodzie z najlepszymi praktykami i interesem zarówno pracodawcy, jak i pracownika, co nie zawsze jest możliwe.

Szczególnie w wakacje czy ferie zdarzyć się może sytuacja, w której rodzice mogą mieć trudność z pogodzeniem roli opiekuna dziecka i profesjonalnego pracownika. Dlatego programy, które pomagają zachować work-life balance są bardzo pożądane. Kluczowe jest też to, aby odpowiadały one na rzeczywiste potrzeby pracowników, którzy również w prywatnym życiu mają ważne role do odegrania. Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm, które wsłuchują się w opinie pracowników i znajdują sposoby na to, aby wzmocnić ich poziom zadowolenia, zwiększyć motywację i satysfakcję z pracy.

Przykładem takiego działania jest firma Fiserv Polska S.A., właściciel marki PolCard from Fiserv, która w sierpniu br. wsparła pracowników organizując półkolonie dla dzieci  w wieku szkolnym (6-14 lat). W tym celu w biurze została zaaranżowana specjalna przestrzeń, gdzie dzieci spędzały kreatywnie czas na warsztatach i zabawie, pod czujnym okiem profesjonalnych animatorek. Rodzice w tym czasie mogli spokojnie pracować. Program półkolonii został odpowiednio dopasowany do poszczególnych grup wiekowych. Firma zapewniła również ciepłe posiłki dostosowane do indywidualnych potrzeb żywieniowych dzieci. Akcja, w której wzięło aż 70 dzieci spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Co więcej, firma planuje powtórzyć organizację przedsięwzięcia również w przyszłoroczne wakacje.

Cieszy fakt, że coraz więcej firm podąża za trendami budowania kultury organizacyjnej przyjaznej pracownikom. Rodzice należą do jednej z grup, o którą warto zadbać. Poza przywilejami wynikającymi z regulacji prawnych, osoby pracujące i posiadające dzieci coraz częściej mogą liczyć na różnego rodzaju udogodnienia w środowisku pracy, takie jak: specjalistyczne webinary dla rodziców, warsztaty edukacyjne, konkursy z okazji Dnia Dziecka, czy dodatkowe benefity finansowe z okazji świąt. Dzięki takim działaniom łatwiej o pozytywną relację z pracownikiem, a w dalszej perspektywie o jego lojalność i maksymalną efektywność i zaangażowanie.

 


[1] Elastyczny czas pracy - ebook (hrk.pl)

 


[1] Ten insights on the state of economic opportunity | McKinsey

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.