Jak pandemia wpłynęła na wybory Polaków? Branża AGD zyskuje!
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1859200192,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_png,_small.png)
Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Wybuch pandemii miał bezpośredni wpływ na kondycje wielu branż. Klienci wstrzymali się z decyzjami zakupowymi, a firmy zmuszone były zmniejszyć lub wstrzymać produkcję. Ireneusz Bartnikowski, prezes firmy SOLGAZ, polskiego producenta sprzętu AGD, mówi o tym, jak ogólnoświatowa sytuacja wpłynęła na popyt w tej branży.
Panująca od marca pandemia koronawirusa odbiła się echem na światowym rynku. Firmy, którym udało się wyjść z tymczasowego kryzysu, mogą odetchnąć z ulgą i działać dalej w kierunku rozwoju swoich przedsiębiorstw. Czy do dotkniętych pandemią branż należał także rynek AGD?
- Oczywiście my również ucierpieliśmy, dlatego że największymi dystrybutorami naszych produktów są duże sieci handlowe. Swoje punkty sprzedaży mają zlokalizowane najczęściej w centrach handlowych – a jak wiemy, przez decyzje administracyjne zostały one zamknięte na wiele tygodni. W tym okresie sprzedaż sprzętu AGD w galeriach została zatrzymana – mówi Prezes SOLGAZ.
Jak jednak dodaje Ireneusz Bartnikowski, straty udało się częściowo odrobić dzięki zwiększonej sprzedaży internetowej. Zakup sprzętu oferowanego przez firmę SOLGAZ z sukcesem przeniósł się do sieci, gdzie możliwe było przyjmowanie zamówień.
Kwarantanna zwiększyła popyt?
Wraz z wybuchem pandemii społeczeństwo przyzwyczajone do szybkiego tempa życia zostało zamknięte w domach. Brak możliwości korzystania z różnego rodzaju usług sprawił, że pod osłoną kwarantanny zaczęliśmy odkrywać nowe pasje lub po prostu zostaliśmy zmuszeni do aktywniejszego działania we własnych wnętrzach. Dotyczy to również gotowania, które wcześniej dla wielu osób ograniczało się do przygotowania kilku posiłków w tygodniu na rzecz jadania w restauracjach i barach. Mając więcej czasu - chętniej spędzaliśmy go w kuchni.
- Na wzrost zainteresowania naszymi produktami niewątpliwie wpłynęła ilość czasu spędzanego w domach, zwłaszcza wśród osób, które rozpoczęły pracę w systemie home office. Polacy zaczęli dużo częściej i dużo więcej gotować. W takiej sytuacji nasze urządzenia, a dokładnie płyty gazowe oparte na technologii gaz pod szkłem, które wyposażone są w dużą ilość ułatwiających gotowanie funkcji, cieszyły się sporym powodzeniem. Stąd udało nam się wyjść z kryzysu obronną ręką – dodaje Ireneusz Bartnikowski.
Rozwijanie umiejętności kulinarnych nierzadko wiązało się także z tym, że wielu ludzi dostrzegło w swoich przestrzeniach kuchennych pewne braki lub nowe potrzeby. Tym samym, w wielu polskich domach w czasie kwarantanny pojawiły się nowe sprzęty. Część z nas znalazła również czas na prace remontowe, w trakcie których dostosowaliśmy nasze kuchnie do aktualnych trendów, uzupełniając lub wymieniając jednocześnie ich wyposażenie.
- Czas spędza się lepiej we wnętrzu dobrze urządzonym, w którym znajduje się funkcjonalny i elegancki sprzęt, a takie są właśnie nasze płyty - o atrakcyjnym, nowoczesnym designie – mówi prezes firmy SOLGAZ i dodaje - Przewagę konkurencyjną budujemy na innowacji, dlatego cały czas rozwijamy nasze produkty i wdrażamy do nich kolejne nowoczesne rozwiązania techniczne. W tym kwartale - po ponad dwóch latach intensywnej pracy w laboratoriach - wprowadzamy na rynek kolejną linię płyt Innova wyposażoną w niespotykane dotychczas w sprzęcie AGD funkcje i rozwiązania, jak np. możliwość wyboru temperatury czy magnetyczne silniki krokowe. Wdrożenie tej nowej linii zbiegło się z ogólnoświatowym kryzysem związanym z koronawirusem - jednak nowości nieodmiennie cieszą się zainteresowaniem klientów, dlatego te nowe innowacyjne produkty pomogły nam przejść przez najgorszy okres i nadal się rozwijać.
Branża AGD jest jedną z nielicznych, która wyszła z kryzysu obronną ręką. Zmiana potrzeb i stylu życia Polaków sprawiła, że między innymi sprzęty kuchenne cieszyły się dużą popularnością. Dodatkowo wprowadzone w tym okresie innowacje produktowe spotykały się ze sporym zainteresowaniem nabywców – szczególnie, jeżeli trafiały w potrzeby konsumentów, powstając w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.
- Badania ekonomiczne pokazują, że w sytuacjach kryzysowych najbardziej spada sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Dzieje się tak, ponieważ ludzie w obawie o przyszłość decydują się na zakup produktów z najniższej półki. Niezmienny jest natomiast popyt na dobra luksusowe, którego nie zmienia nawet panujący kryzys. Konsumenci marek premium zachowują swoje zwyczaje konsumenckie, stąd nasze produkty nawet w czasie globalnego kryzysu cieszyły się popularnością, która pozwoliła firmie przetrwać ten niełatwy okres.- podsumowuje Prezes firmy SOLGAZ.
SOLGAZ sp. z o.o. – polska firma z branży AGD założona w 2002 roku. SOLGAZ tworzy ceramiczne płyty gazowe oparte na opatentowanej przez nich technologii typu gaz-pod-szkłem (tzw. „bezpłomieniowe płyty gazowe”). W ofercie SOLGAZ dostępne są również płyty indukcyjne, piekarniki i okapy.
![Niewypłacalność firm na świecie znów w górę – wzrost o 10% Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2074041121,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niewypłacalność firm na świecie znów w górę – wzrost o 10%
![Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_799791761,w_225,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental
![Niewypłacalności firm w Polsce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_139264061,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niewypłacalności firm w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/krakenimages-y5bvrlccx8k-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pah-foremska-strefa-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
![](https://www.newseria.pl/files/11111/niebezpiecznik-samorzady-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.