Komunikaty PR

Jak zaplanować komunikację na temat nowej inwestycji?

2023-10-13  |  01:00
Biuro prasowe

Dla deweloperów sukces nowych inwestycji nie zależy tylko od jakości projektu czy lokalizacji nieruchomości, ale także od skutecznej komunikacji, skierowanej do odpowiednich grup interesariuszy i potencjalnych kupujących. To, jak mówimy, co mówimy i gdzie mówimy, ma ogromne znaczenie. Oto kilka kluczowych porad dla deweloperów na temat planowania komunikacji o nowych inwestycjach.

Rynek nieruchomości w Polsce powoli powstaje z kolan po czasie pandemii. I choć nadal koniunktura jest na minusie, to coraz więcej konsumentów rozważa zakup mieszkania czy domu. Analitycy i ekonomiści PKO BP przeanalizowali rynek, a badania pokazują, że ceny nieruchomości powoli zaczynają się odbijać po czasie stagnacji. Przewiduje się, że do I kw. 2024 roku odnotujemy wzrost cen mieszkań rzędu od 5 do nawet 10 proc. Czy rosnące koszty metra kwadratowego zniechęcą konsumentów do kupowania lokali? Nic na to nie wskazuje.

Na co zwracają uwagę Polacy podczas poszukiwania wymarzonej nieruchomości?

Jednym z kluczowych czynników jest oczywiście cena, ale nie odgrywa ona najważniejszej roli. Liczą się funkcjonalność pomieszczeń, wygoda mieszkania i koszty energii – taką odpowiedź podało 87 proc. osób[1]. Dla 85 proc. z nich duże znaczenie ma jakość powietrza i atrakcyjność nieruchomości, a dla 84 proc. – ilość zieleni wokół i to, czy mieszkanie jest dobrze doświetlone. Mając na uwadze preferencje konsumentów, z pewnością warto dobrać odpowiednie narzędzia do komunikowania o nowych inwestycjach.

Postaw na stronę internetową

Aktualizacja strony internetowej firmy z dedykowaną sekcją dotyczącą nowych inwestycji jest podstawą. Warto zamieścić informacje o projekcie, jego celach, korzyściach oraz postępach robót. Należy wykorzystać zdjęcia, grafiki i filmy, aby przedstawić mieszkania.  

 - Cyfrowa transformacja zmieniła oblicze branży nieruchomości. Dziś kluczowym krokiem ku sukcesowi jest obecność online. Strona internetowa to wizytówka, ale również najskuteczniejsze narzędzie dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Dodatkowo, umożliwia dostarczanie klientom kompleksowych informacji o oferowanych nieruchomościach. Mogą oni przeglądać zdjęcia, opisy, dane techniczne i plany budynków w dogodnym dla siebie czasie, co ułatwia proces poszukiwania i porównywania ofert. Nowe technologie umożliwiają także organizowanie wirtualnych spacerów i dają możliwość lepszego zapoznania się z nieruchomością – wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

Strona internetowa to jedno z narzędzi do promocji inwestycji nieruchomościowych, niemniej ważnym kanałem są także social media.

Zwiększ zainteresowanie nieruchomością

Social media to miejsce, gdzie wielu potencjalnych nabywców nieruchomości spędza znaczną część swojego czasu. Dzięki odpowiednio prowadzonym profilom społecznościowym, możemy dotrzeć z naszym przekazem do szerszej grupy docelowej, przyciągając uwagę potencjalnych klientów.

 - Relacjonowanie procesu powstawania nieruchomości to doskonały sposób na budowanie zaufania i więzi z klientami. Filmy prezentujące postępy prac, a także opowieści o wyzwaniach i sukcesach - to wszystko sprawia, że klienci czują się bardziej zaangażowani i związani z projektem. To nie tylko promocja nieruchomości, ale też budowanie emocjonalnej więzi z przyszłymi nabywcami – dodaje prezes Commplace.

W social mediach można także budować atmosferę oczekiwania – pokazywać poszczególne elementy budynków, zapowiadać nowe kroki, ukazywać funkcjonalność nieruchomości i ciekawostki o niej.

Drzwi otwarte sposobem na przyciągnięcie klientów

Sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie klientów jest organizowanie tzw. dni otwartych na budowie. Możesz zaprosić potencjalnych kupujących już na tym etapie, gdy budynki stoją, ale nie są jeszcze wykończone. W ten sposób pokażesz im, jak wygląda osiedle, jakie ma udogodnienia i dlaczego warto na nim zamieszkać. Kolejne spotkanie może odbyć się, gdy mieszkania będą gotowe i wkrótce trafią do sprzedaży.

Nie należy zapominać także o sprawdzonych sposobach sprzedaży online, takich jak Google Ads. W ten sposób możemy dotrzeć do osób z odpowiednim portfelem i zainteresowanych zakupem mieszkania.

Komunikowanie nowych inwestycji budowlanych powinno być kluczowym elementem planowania sprzedaży nieruchomości. Działania outdoorowe, w social mediach i w Internecie na pewno pomogą w skutecznym promowaniu inwestycji.

 


[1] https://poradnikbudowlany.eu/na-co-polacy-zwracaja-uwage-przy-zakupie-nieruchomosci/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.