Komunikaty PR

Jak zostaliśmy pierwszą polską “niecukiernią”

2020-05-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.03 MB )

Ewelina Choińska i Rafał Kościuk zdecydowali się na uruchomienie w Białymstoku wytwórni słodkości idąc na przekór tradycyjnym przyzwyczajeniom Polaków. Uparcie podkreślali, że są pierwszą  "niecukiernią" na krajowym rynku. To pójście pod prąd się opłaciło. Dzisiaj pod szyldem Fit Cake działa 14 lokali, a w internecie fraza "ciasto bez cukru" jest coraz częściej wyszukiwana.

Fit ciasta poszukiwane są szczególnie teraz, kiedy rozpoczął się trzeci etap "odmrażania" gospodarki i uwolnione zostały wreszcie kawiarnie i restauracje. Wiele osób wraz z powrotem do względnej normalności postanowiło rozpocząć nowy etap życia i obiecuje sobie: więcej ruchu, zdrowsze jedzenie, mniej kalorii, cukru i używek.

My ten trend, który teraz przybiera na sile, wyłapaliśmy dużo wcześniej - mówi Ewelina Choińska, która w Fit Cake odpowiada za kreowanie słodkości bez cukru, a prywatnie startuje w zawodach fitness, stąd jej zainteresowanie dietą. - Coraz więcej ludzi woli zjeść mniejszy, ale wartościowy posiłek. Szczególnie widoczne jest to w grupie 30, 40-latków, którzy nie tylko dbają o siebie, ale chcą wdrażać zdrowe trendy w swojej rodzinie. Wychowywać dzieci tak, by były świadome tego, jak bardzo to co jemy wpływa na to kim się stajemy. Wspieramy ich w tym. Promujemy  zdrowy styl życia i odżywiania.

 

 

Bez cukru, a smaczne

Zanim powstało Fit Cake, na rynku była ewidentna luka. Polacy mieli już wprawdzie świadomość tego, że cukier jest jednym z uzależnień. Lekarze coraz częściej postulowali dietę bez cukru, bez glutenu, bez laktozy. Zwracali uwagę na to, że możne być ona pomocna w zwalczaniu wielu schorzeń: nadwagi, cukrzycy, celiakii, depresji, dolegliwości układu krążenia. Ale bezglutenowe i bezcukrowe ciasta wypiekały głównie domowe gospodynie, nie były one szeroko dostępne w sprzedaży.

Kiedy otworzyliśmy w 2016 roku pierwszy lokal to było jak rewolucja, istny boom. Odbierałam codziennie mnóstwo telefonów z pytaniem, czy potrafię zrobić naprawdę dobre ciasto bezglutenowe albo ciasto bez cukru - opowiada Ewelina Choińska. - Niektórzy przychodzili spróbować i nie kryli zdziwienia, że coś bez mąki pszennej czy mleka może tak smakować. Fama szybko się rozeszła. Ponieważ pomysł szybko chwycił, postanowiliśmy rozwijać się jako sieć franczyzowa. Niektórzy nasi klienci zostali naszymi franczyzobiorcami.

Ciasta wyzwanie

W ofercie pierwszej polskiej "niecukierni" są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe czy wegańskie lody. Hitem okazały się batoniki, które nawiązują smakiem do tych popularnych, produkowanych przez światowe koncerny, ale mają prosty, zdrowy skład i nawet trzy razy mniej kalorii. Ewelina jako zawodniczka fitness przykłada do tego ogromną wagę.

Każdy nasz produkt zawiera listę makroskładników z dokładnym wyliczeniem kalorii. Informujemy też czym został posłodzony. Używamy tylko naturalnych słodzików: erytrolu czy ksynolitu, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze - wyjaśnia.

Fit Cake jest producentem bezglutenowych ciast nie tylko z nazwy. Posiada odpowiedni certyfikat. Dzięki temu do firmy zgłasza się także wiele przedszkoli czy szkół, które wprowadziły u siebie dietę bezglutenową. Klienci lokalu to także np.g stowarzyszenia diabetyków czy nawet placówki służby zdrowia.
 

Ewelina przyznaje, że w całym tym biznesie najbardziej lubi moment, kiedy ma przygotować tort na czyjeś bardzo precyzyjne zamówienie. Ze względu na ograniczoną liczbę składników, których może do niego użyć, stanowi to nie lada wyzwanie.

Siadam wtedy i kombinuję, eksperymentuję z różnymi dodatkami. Lubię oczywiście słuchać potem komplementów klientów, najbardziej dzieci. Ale jeśli coś mi naprawdę wyjdzie, to wchodzi do naszego stałego menu, jak np. nasz sernik - dodaje Ewelina.

 

No sugar, no problem  

Walkę z niezdrowymi nawykami żywieniowymi i cukrowym uzależnieniem zaczęły wspierać także instytucje państwowe. W ubiegłym roku minister zdrowia udostępnił efekty badań, z których wynika, że w ostatnim dziesięcioleciu w diecie każdego Polaka trzykrotnie zwiększyła się ilość przetworzonego cukru, to znaczy zjadanego jako dodatek do napojów, kremów, ciasteczek.

To jest mylące. Wydaje nam się, że odżywiamy się zdrowo, używamy znikomej ilości cukru, a tyjemy, albo mamy zadatki na cukrzyka. Tymczasem po prostu nie zdajemy sobie sprawy, że zjadając zupę w proszku pochłaniamy sporą ilość cukru, pijąc zdawałoby się dietetyczny jogurt tak samo - dodaje Ewelina Choińska. - Fit Cake to nie tylko nasz sposób na biznes, to też nasza misja, polegająca na pokazaniu, że życie bez cukru może być słodkie, a na pewno jest zdrowsze. Przekonujemy też, że jeść zdrowo to nie znaczy niesmacznie, rezygnując ze słodyczy i innych kulinarnych przyjemności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.