Komunikaty PR

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie?

2021-09-10  |  01:00
Biuro prasowe

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie? Dowiedz się, odpowiadając na 4 pytania

Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czym więc kierować się przy wyborze? Podpowiadamy.

Wybór drukarki etykiet - 4 kluczowe aspekty

Wybór drukarki etykiet należy poprzedzić pytaniem o to, jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie na niej drukowany. - Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’, co umożliwia wydruk
w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkane są również urządzenia
o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’. – podpowiada Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu firmy Etisoft. Kolejną kwestią jest typ etykiety, jaki będzie stosowany. W zależności od potrzeby użytkownika, wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na podstawie odpowiedzi na to pytanie decydujemy, czy wystarczająca będzie drukarka termiczna, czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

Tym, co także należy wziąć pod uwagę, jest wydajność. Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tys. etykiet ogólnego stosowania dziennie, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tys., a drukarki przemysłowe - nawet powyżej 10 tys. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk. Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami drukującymi. Warto jednak zagłębić się w szczegóły dotyczące zgodności posiadanego oprogramowania z językiem programowania drukarki.

 

Drukarka etykiet – jak zapewnić jej bezawaryjną pracę?

Podejmując decyzję o zakupie drukarki etykiet, należy pamiętać o zabezpieczeniach, które zapewniają jej bezawaryjną pracę. To szczególnie ważne dla branży produkcyjnej, gdzie nieprzewidziane przestoje w druku są niedopuszczalne. Niezawodna i ciągła praca drukarki etykiet możliwa jest tylko pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą. - Czyszczenie tych elementów zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. – przypomina Marek Gaweł z Etisoftu. Poprawne przeprowadzenie tych czynności z pewnością pozytywnie wpłynie na podzespoły, a w konsekwencji na jakość wydruku. – dodaje ekspert. Dodatkowym zabezpieczeniem jest rozszerzenie zakresu ochrony podzespołów drukarki lub wydłużenie okresu gwarancji, który standardowo obejmuje zwykle 12 lub 24 miesiące, a dla głowicy drukującej wynosi średnio 6-12 miesięcy.

Regularne serwisowanie ma znaczenie

Najwięksi na rynku dostawcy, rozwiązań AutoID, tacy jak Etisoft, oferują usługi regularnych przeglądów drukarek etykiet oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Użytkownik ma możliwość zabezpieczenia się w tym czasie w urządzenia zastępcze, jeśli podpisze odpowiedni kontrakt serwisowy – dodaje ekspert.

Czy nie warto nadmienić, że serwisujemy takie urządzenia i oferujemy umowy serwisowe?

Regularnie serwisowane i prawidłowe użytkowanie urządzenia pozwala na wydruk nawet 1 tys. km nośnika. Należy jednak mieć na uwadze, że przy tak dużym przebiegu ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki znacznie wzrasta. Warto wówczas zacząć się poważnie zastanawiać nad wymianą urządzenia na nowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.