Komunikaty PR

Jakie marki samochodów najbardziej interesują Polaków?

2022-08-08  |  15:00
Biuro prasowe

Rynek samochodów używanych w Polsce stabilizuje się po tąpnięciach z początku roku. W II kwartale 2022 r. ofert pojazdów z drugiej ręki było o 3% więcej niż w I kwartale – wynika z danych autobaza.pl. Wśród dostępnych aut używanych Polacy upodobali sobie te pochodzące z Niemiec. Volkswagen, Opel i FORD znalazły się w czołówce najpopularniejszych samochodów z drugiej ręki – ich ofert znajdziemy najwięcej. Jednak jak prezentuje się dokładny ranking marek i modeli, które najbardziej interesują Polaków?

„Samochód ludu”

Ostatnie wydarzenia na świecie oraz globalna koniunktura sprawiły, że rynek wtórny samochodów ulega modyfikacji i przyzwyczaja do coraz wyższych cen. W II kwartale br., według danych autobaza.pl, o 12% wzrosła liczba ofert aut z drugiej ręki, które kosztują ponad 100 tys. zł. Samochody z przedziału 50-100 tys. zł zaliczyły wzrost 5%, natomiast o 14% mniej na rynku było najtańszych pojazdów do 5 tys. zł.

To jednak nie odstrasza wszystkich od kupna – szczególnie najpopularniejszych modeli. W II kwartale br. Volkswagen cieszył się największym zaufaniem Polaków – marka znalazła się na pierwszej pozycji, jeżeli chodzi o liczbę ofert samochodów używanych na rynku. Co ciekawe, koncern VW ma też swojego drugiego przedstawiciela w pierwszej piątce tego zestawienia – Audi – co potwierdzają dane autobaza.pl.

Volkswagen to sprawdzona marka, którą zna prawie każdy dorosły Polak. Cechuje się względnie niedużą ceną, wysoką trwałością, a także dostępnością części zamiennych, co sprawia, że samochód jest tani w eksploatacji. Najczęściej spotykane modele tej marki na polskim rynku wtórnym to Golf, Passat czy Polo. To solidne samochody z niższej półki cenowej – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl, portalu oferującego dostęp do raportów VIN. Piąte pod względem liczby ofert Audi jest kojarzone z pojazdami bardziej premium. W tym przypadku na rynku wtórnym znajdziemy głównie modele A3, A4 czy A6 – dodaje.

Niemiecka precyzja i wykonanie

Polacy doceniają niemiecką motoryzację. Na drugim miejscu w rankingu liczby ofert aut używanych znajdziemy markę Opel, a najpopularniejszymi jej modelami jest Astra, Corsa oraz Insignia. Trzecie miejsce na podium zajął FORD. Najwięcej ofert tej marki dotyczy modeli Focus, Mondeo oraz Fiesta.

W naszym zestawieniu, na czwartym miejscu, plasuje się po raz kolejny niemiecka marka – BMW. To solidna laurka dla motoryzacji naszego zachodniego sąsiada. Bardzo często dostępne na rynku wtórnym auta to sprowadzane zza zachodniej granicy pojazdy, które w naszym kraju otrzymują drugie życie. Z tego powodu warto pamiętać, żeby zawsze przed zakupem samochodu sprawdzić ich stan techniczny oraz przeszłość – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl. Pomóc w tym mogą raporty historii pojazdów, w których znajdziemy wykonane serwisy czy potencjalną historię dotyczącą stłuczek z udziałem sprzedawanego samochodu – dodaje.

Najpopularniejsze modele BMW dostępne na polskim rynku wtórnym to Seria 3, Seria 5 i Seria 1. Warto również dodać, że kolejnymi markami w zestawieniu są: Renault, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota i ŠKODA.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.