Kampania NASK: Nie dajmy kłamać o wyborach
NASK PIB
Kolska 12
01-045 Warszawa
media|nask.pl | |media|nask.pl
+48 22 380 82 00
https://www.nask.pl/
Treści o charakterze dezinformacyjnym można zgłaszać przez formularz na stronie bezpiecznewybory.pl. Apelujemy do mediów, by przekazywały tę informację swoim odbiorcom.
W ostatnich dniach zaobserwowaliśmy nasilenie ataków, realizowanych poprzez powielanie fałszywych lub manipulacyjnych treści. Ich celem jest kwestionowanie demokratycznych wartości, w tym zniekształcanie procesów wyborczych i wpływanie na ich wynik. Dochodzi także do licznych incydentów bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
Zgłoszenia na temat dezinformacji przyjmują analitycy NASK. Te, wskazujące na groźną dezinformację, która może wpłynąć na proces wyborczy, zostaną natychmiast zgłoszone władzom i niedługo później podane do publicznej wiadomości jako fałszywe.
Bądźmy bardziej uważni, weryfikujmy otrzymywane wiadomości, a jeśli natrafimy na treści o charakterze dezinformacyjnym, jak najszybciej zgłośmy je poprzez formularz na portalu https://www.bezpiecznewybory.pl/zglos-incydent/formularz
Instrukcja, jak zgłaszać dezinformację oraz przykłady fałszywych narracji
https://www.bezpiecznewybory.pl/api/download-file?fileId=2124

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.