Kantory internetowe w systemie SEPA
Bezpośrednia integracja z SEPA umożliwia zaoferowanie klientom tych serwisów rachunków płatniczych z indywidualnym numerem IBAN dla EURO, a ponadto umożliwi Currency One wejście na rynek korporacyjny – obsługę innych instytucji finansowych. Wkrótce, dzięki SEPA Instant, kantory internetowe należące do spółki Currency One umożliwią błyskawiczne przelewy w euro, nawet w 60 sekund. Do tej pory nie umożliwił tego żaden polski fintech ani bank.
- Jako pierwsza polska pozabankowa instytucja płatnicza będziemy mogli zaoferować rachunek IBAN w walucie EUR. Oznacza to, że nasi klienci nie będą potrzebowali już rachunków walutowych w euro w banku. Rachunek nasz może teraz służyć zarówno do wysyłki, jak i odbioru euro, a klient bezpośrednio będzie widniał jako nadawca/odbiorca przelewu - tłumaczy Miron Miesczak, Dyrektor ds. Partnerstw Strategicznych Currency One.
Posiadanie rachunków w systemie SEPA przyspieszy księgowanie euro, a uczestnictwo Currency One w SEPA Instant umożliwi transfer środków w czasie rzeczywistym na niektórych europejskich rynkach.
- W Polsce to dopiero nowość, ale w Niemczech czy Austrii pokrycie w przelewach Instant wynosi 87 proc. Praktycznie więc będziemy mogli zaoferować klientom Walutomatu i InternetowyKantor.pl przelewy natychmiastowe w zasadzie do całych Niemiec i Austrii - dodaje Bartosz Grycza, Product Development Manager w Currency One.
Poznańska spółka Currency One od 10 lat jest jednym z liderów rynku wymiany walut. W jej serwisach, Walutomacie i InternetowyKantor.pl zarejestrowało się już ponad 650 tys. klientów, którzy korzystają z wymiany walut oraz przelewów zagranicznych do ponad 50 krajów na świecie.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.