Katastroficzna wizja powodzi w nowym spocie Manchesteru City i Xylem
Z zaangażowaniem równym rywalizacji z piłkarskimi konkurentami, Manchester City zabiera głos w walce o środowisko naturalne. Popularny angielski klub oraz firma Xylem – wiodący, globalny dostawca technologii wodnych – w kampanii „Bohaterowie wody” apelują o podjęcie działań na rzecz oczyszczenia wód. Poprzez bardzo sugestywny przekaz chcą zwrócić uwagę na problem oraz zachęcić jak największą liczbę osób do zaangażowania się i podpisania apelu do światowych liderów.
Skażenie wód to problem globalny. Obecnie ponad 80% światowych ścieków trafia do wód powierzchniowych w stanie nieoczyszczonym, niszcząc środowisko, wywołując choroby u milionów ludzi i przyspieszając zmiany klimatyczne. Prawie dwie trzecie światowej populacji doświadcza problemów z dostępem do czystej wody – problem dotyczy nawet ponad 4 mld ludzi na świecie. I z każdym rokiem się pogłębia. Właśnie dlatego Xylem i Manchester City podejmują działania na szeroką skalę.
– Poprzez kampanię chcemy uświadamiać i zachęcać do natychmiastowych działań. O problemach klimatycznych mówi się na tyle dużo, że niekiedy przestajemy te przekazy w ogóle słyszeć. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na tak wyrazisty spot. Choć przedstawiona w nim wizja jest katastroficzna, jest niestety jak najbardziej możliwa, jeżeli jako ludzkość nie zaczniemy przeciwdziałać zanieczyszczającym nasze rzeki oraz morza ściekom i śmieciom. Wierzymy, że dzięki współpracy z Manchesterem City i zaangażowaniu Pepa Guardioli przekonamy jak najwięcej osób do wsparcia akcji – mówi Dominika Kołodziejska, Regional Marketing Operations Manager EE w Xylem Water Solutions Polska.
Apel do światowych liderów
Celem akcji „Bohaterowie wody” jest zainspirowanie do myślenia o wodzie w inny sposób i podjęcie działań, które pomogą stworzyć bardziej bezpieczne i zrównoważone środowisko. W najnowszej odsłonie kampanii trener Manchesteru City Pep Guardiola podkreśla, że „nasz świat jest zanieczyszczony bardziej niż kiedykolwiek”, a obrazujący ją spot przedstawia katastroficzną wizję, w której zanieczyszczona woda nie tylko zalewa dom przedstawionej rodziny, wydobywając się nawet z telewizora, ale przede wszystkim uniemożliwia ucieczkę bezradnym wobec żywiołu ludziom.
Współpraca Xylem i Manchesteru City na rzecz środowiska trwa nieprzerwanie od 2018 roku. Poprzez ciekawe, nietuzinkowe kampanie partnerzy zwracają uwagę na globalne wyzwania i zachęcają do działań na rzecz środowiska. Pokazują m.in. co czeka nas, gdy dostępne zasoby wody staną się niewystarczające. Niemożliwe może być wtedy chociażby kontynuowanie rozgrywek piłkarskich, jakie znamy.
W obecnej kampanii, inicjatorzy akcji wzywają międzynarodowe i krajowe instytucje do przestrzegania zobowiązań w zakresie ograniczania wpływu nieoczyszczonych ścieków, ale jednocześnie zachęcają do działań każdego z nas – poprzez podpisanie apelu do światowych liderów na rzecz walki z zanieczyszczeniami wód.
Organizująca akcję firma Xylem oraz Manchester City promują nie tylko zmiany instytucjonalne, ale zachęcają też do bezpośredniego zaangażowania i wprowadzania nawet niewielkich zmian w sposobie korzystania z wody w codziennym życiu. Wierzą, że indywidualne wysiłki zostaną połączone z pozytywnymi działaniami ze strony rządu i biznesu, co pozwoli na rozwiązanie globalnych problemów z czystością wody oraz pomoże w stworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości.
Więcej informacji na temat globalnych wyzwań związanych z czystością wody znajduje się na globalnej stronie internetowej kampanii „Bohaterowie wody”.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.
Prawo
Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Polityka
W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.