Kaufland otrzymał certyfikat budynków ekologicznych BREEAM In-Use
ZDJĘCIA: https://we.tl/t-z3wcrDKon9
Jako odpowiedzialna sieć handlowa Kaufland przywiązuje dużą wagę do zrównoważonego budownictwa. W swoich sklepach firma inwestuje m.in. w odzysk ciepła odpadowego, oświetlenie LED czy zieloną energię. Ale nie tylko sklepy sieci Kaufland budowane są w sposób zrównoważony. Siedziba główna firmy – Centrum Usług Wspólnych – zdobyła właśnie certyfikat BREEAM In-Use przyznawany obiektom, które zostały stworzone i są utrzymywane w oparciu o standardy ekologicznego budownictwa. Proces certyfikacji przeprowadziła firma doradcza JW+A, specjalizująca się w zielonym budownictwie i certyfikacjach wielokryterialnych.
Certyfikat BREEAM In-Use jest jednym z najbardziej wiarygodnych i rozpoznawalnych narzędzi mierzenia jakości budynków komercyjnych w Polsce i Europie, który pozwala ocenić skuteczność obiektu w zakresie minimalizacji wpływu na środowisko naturalne, ale także dbałości o komfort pracowników. Certyfikacja BREEM In-Use, do której dobrowolnie przystąpiła sieć Kaufland, składała się z dwóch części: Asset Performance oraz Building Management. Budynek Centrum Usług Wspólnych osiągnął wyniki na poziomie excellent w pierwszej części oraz very good w drugiej. Weryfikacja rozwiązań zaimplementowanych w siedzibie głównej firmy Kaufland skoncentrowana była wokół zasadniczych obszarów: zmniejszenia zużycia energii i wody, zrównoważonej gospodarki materiałami, czystości powietrza i wody, komfortu użytkowników oraz ekologii.
W trosce o środowisko naturalne
Jednym z nadrzędnych celów w trakcie aranżacji budynku Centrum Usług Wspólnych sieci Kaufland było stworzenie przestrzeni biurowej o zminimalizowanym wpływie na środowisko naturalne. Budynek wyposażony jest w inteligentny system BMS umożliwiający automatyczne sterowanie oświetleniem, klimatyzacją, wentylacją czy ogrzewaniem. W praktyce oznacza to , że np. otwarte okno powoduje automatyczne wyłączenie klimatyzacji czy ogrzewania, a wykryty w danym pomieszczeniu ruch uruchamia oświetlenie. System BMS pozwala na bieżąco monitorować i zarządzać energią, docelowo prowadząc do redukcji jej zużycia. Potwierdzeniem efektywności energetycznej siedziby głównej Kaufland jest certyfikat ISO 50001, który sieć po raz pierwszy zdobyła w 2018 r. Budynek wyposażony jest również w automatycznie sterowane rolety zewnętrzne, które ograniczają nagrzewanie się obiektu, zewnętrzne i wewnętrzne energooszczędne oświetlenie LED oraz inteligentny system wymiany powietrza HVAC. W Centrum Usług Wspólnych systematycznie realizowane są działania służące racjonalizacji zużycia wody oraz zmniejszenia ilości wygenerowanych ścieków. W tym celu zaimplementowano m.in. wodooszczędną armaturę i urządzenia AGD. Firma dba także o segregację odpadów – na terenie obiektu znajdują się kosze przeznaczone na poszczególne frakcje oraz specjalny magazyn na artykuły wielokrotnego użytku.
Firma Kaufland doskonale zdaje sobie sprawę, jak istotną rolę dla poprawy stanu środowiska ma popularyzacja mikromobilności z wykorzystaniem form transportu generujących niski poziom śladu węglowego. Na terenie Centrum Usług Wspólnych zaimplementowano m.in. udogodnienia dla rowerzystów (zadaszone stojaki i szatnie), stację ładowania samochodów elektrycznych czy miejsca na pojazdy użytkowane w systemie car-sharingu.
Ergonomia pracy
Budynek Centrum Usług Wspólnych został stworzony również z myślą o ergonomii pracy. Zadbano, aby pomieszczenia przeznaczone do pracy miały odpowiedni dostęp do okna, przyjazne oświetlenie oraz możliwość sterowania jego natężeniem. Pracownicy mogą również zarządzać ogrzewaniem bądź klimatyzacją pomieszczeń, w których aktualnie przebywają. Na terenie Centrum Usług Wspólnych znajdują się ponadto pomieszczenia socjalne z odpowiednim wyposażeniem kuchennym, dystrybutorami z wodą, siłownia, restauracja, a także liczne udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością oraz rodziców z dziećmi, m.in. specjalny pokój, w którym pracownicy mogą wykonywać obowiązki, mając pod opieką swoją pociechę. Do dyspozycji zatrudnionych jest także wygodny parking na ok. 400 miejsc, stacja ładowania pojazdów elektrycznych oraz elektryczny samochód. Aby propagować proekologiczne postawy wśród zatrudnionych, Kaufland umożliwia wypożyczenie samochodu elektrycznego nie tylko w celach służbowych, ale także prywatnych.
- Centrum Usług Wspólnych Kaufland Polska we Wrocławiu jest obiektem, w którym kwestie środowiskowe i komfort użytkowników budynku zostały potraktowane priorytetowo – mówi Katarzyna Turlejska, Associate Director w JW+A. W ramach procesu certyfikacji BREEAM In-Use Kaufland wyznaczył ambitne cele dotyczące dalszej redukcji zużycia energii, wody oraz zmniejszenia ilości odpadów. Po szczegółowej weryfikacji złożonego wniosku certyfikacja zakończyła się sukcesem – budynek firmy Kaufland otrzymał ocenę excellent za obszar Asset Performance oraz very good za Building Management.
- Jesteśmy niezwykle dumni z wyniku, jaki osiągnęliśmy. Zdecydowaliśmy się dobrowolnie przystąpić do certyfikacji BREEAM In-Use, aby w sposób obiektywny ocenić przystosowanie naszego budynku do standardów społecznych i ekologicznych. Wysokie noty, jakie uzyskaliśmy w tym zakresie, potwierdzają skuteczność podjętych działań i motywują nas do kontynuacji inicjatyw podjętych z myślą o pracownikach i środowisku naturalnym – mówi Ewelina Jarosińska, członkini zarządu i dyrektorka Departamentu Obszarów Centralnych z Kaufland Polska.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.