Kierowcy mogą zapłacić zbliżeniowo za ładowanie auta elektrycznego
PolCard from Fiserv zintegrował terminale płatnicze z ładowarkami elektrycznymi marki SOLA. Dzięki temu wdrożeniu kierowcy aut na prąd mogą zapłacić za ładowanie zbliżeniowo kartą, telefonem bądź zegarkiem, za pośrednictwem samoobsługowego terminala zainstalowanego w urządzeniu. Znika również konieczność instalacji na telefonie wielu aplikacji poszczególnych operatorów sieci ładowarek.
- Do tej pory rozliczanie się za ładowanie samochodu elektrycznego było bardziej skomplikowane, ponieważ kierowca musiał posiadać w telefonie aplikację danego operatora sieci stacji ładowania bądź też specjalną kartę. Od teraz, dzięki współpracy PolCard from Fiserv i producenta ładowarek marki SOLA, kierowcy mogą wygodnie płacić kartą płatniczą, również zbliżeniowo, bez konieczności instalacji na smartfonie wielu różnych aplikacji. Z pierwszych kilku ładowarek zintegrowanych z terminalem płatniczym można już korzystać m.in. w Warszawie, Krośnie czy Tarnowie – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv.
Integracja terminala płatniczego z ładowarką do elektryka jest wyjściem naprzeciw unijnemu programowi Fit for 55, którego elementem ma być obowiązkowa dywersyfikacja sposobów płatności za usługę ładowania. Za pośrednictwem terminali PolCard from Fiserv, zintegrowanych z ładowarkami Sola, klienci mogą zrealizować transakcję dużo szybciej i wygodniej niż dotychczas.
Polski rynek aut elektrycznych nabiera rozpędu
Jak wynika z raportu EV Klub Polska[1] liczba aut elektrycznych w Polsce stale rośnie – od stycznia do końca września 2023 r. zarejestrowano w naszym kraju 12 162 nowych, osobowych samochodów z tym napędem. To o 54 proc. więcej niż w tym samym czasie 2022 roku (w okresie od stycznia do września 2022 było to 7914 szt.).
- Jak pokazują dane, rynek elektromobilności rozwija się w naszym kraju bardzo szybko, dlatego ważne jest, aby proces ładowania, jak i płatność, przebiegały sprawnie. Obecnie każdy operator posługuje się swoją własną kartą bądź aplikacją do realizacji transakcji za doładowanie elektryków. Integracja terminali płatniczych od PolCard from Fiserv z naszymi ładowarkami i możliwość płatności kartą, telefonem lub zegarkiem przy urządzeniu będzie ogromnym ułatwieniem dla kierowców – mówi Mateusz Krzysztoń z SOLA EV.
Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec maja funkcjonowało w Polsce ponad 2,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na których znajdowało się prawie 5,6 tys. ładowarek. To o ponad 10 proc. więcej niż na koniec 2022 r. Co więcej, według PSPA do 2030 r. liczba punktów ładowania elektryków w Polsce wzrośnie do prawie 100 tys.
[1] Raport z użytkowania pojazdów elektrycznych | autoEXPERT
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.