Kierowcy mogą zapłacić zbliżeniowo za ładowanie auta elektrycznego
PolCard from Fiserv zintegrował terminale płatnicze z ładowarkami elektrycznymi marki SOLA. Dzięki temu wdrożeniu kierowcy aut na prąd mogą zapłacić za ładowanie zbliżeniowo kartą, telefonem bądź zegarkiem, za pośrednictwem samoobsługowego terminala zainstalowanego w urządzeniu. Znika również konieczność instalacji na telefonie wielu aplikacji poszczególnych operatorów sieci ładowarek.
- Do tej pory rozliczanie się za ładowanie samochodu elektrycznego było bardziej skomplikowane, ponieważ kierowca musiał posiadać w telefonie aplikację danego operatora sieci stacji ładowania bądź też specjalną kartę. Od teraz, dzięki współpracy PolCard from Fiserv i producenta ładowarek marki SOLA, kierowcy mogą wygodnie płacić kartą płatniczą, również zbliżeniowo, bez konieczności instalacji na smartfonie wielu różnych aplikacji. Z pierwszych kilku ładowarek zintegrowanych z terminalem płatniczym można już korzystać m.in. w Warszawie, Krośnie czy Tarnowie – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv.
Integracja terminala płatniczego z ładowarką do elektryka jest wyjściem naprzeciw unijnemu programowi Fit for 55, którego elementem ma być obowiązkowa dywersyfikacja sposobów płatności za usługę ładowania. Za pośrednictwem terminali PolCard from Fiserv, zintegrowanych z ładowarkami Sola, klienci mogą zrealizować transakcję dużo szybciej i wygodniej niż dotychczas.
Polski rynek aut elektrycznych nabiera rozpędu
Jak wynika z raportu EV Klub Polska[1] liczba aut elektrycznych w Polsce stale rośnie – od stycznia do końca września 2023 r. zarejestrowano w naszym kraju 12 162 nowych, osobowych samochodów z tym napędem. To o 54 proc. więcej niż w tym samym czasie 2022 roku (w okresie od stycznia do września 2022 było to 7914 szt.).
- Jak pokazują dane, rynek elektromobilności rozwija się w naszym kraju bardzo szybko, dlatego ważne jest, aby proces ładowania, jak i płatność, przebiegały sprawnie. Obecnie każdy operator posługuje się swoją własną kartą bądź aplikacją do realizacji transakcji za doładowanie elektryków. Integracja terminali płatniczych od PolCard from Fiserv z naszymi ładowarkami i możliwość płatności kartą, telefonem lub zegarkiem przy urządzeniu będzie ogromnym ułatwieniem dla kierowców – mówi Mateusz Krzysztoń z SOLA EV.
Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec maja funkcjonowało w Polsce ponad 2,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na których znajdowało się prawie 5,6 tys. ładowarek. To o ponad 10 proc. więcej niż na koniec 2022 r. Co więcej, według PSPA do 2030 r. liczba punktów ładowania elektryków w Polsce wzrośnie do prawie 100 tys.
[1] Raport z użytkowania pojazdów elektrycznych | autoEXPERT

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.