Komunikacja za pośrednictwem LinkedIn Badanie jakościowe
Jednak kluczowym jest, aby wybrać odpowiednie medium. Mówiąc o sferze biznesowym liderem na rynku jest LinkedIn. To właśnie on jest najczęściej wybieranym społecznościowo-biznesowym serwisem.
LinkedIn to jeden z najważniejszych na rynku serwisów biznesowych. Obecnie posiada 810 mln użytkowników w 200 państwach (w Polsce pod koniec 2021 roku - 4,7 mln). Zarejestrowanym na nim jest 57 mln kont firmowych. To tylko jedne z wielu dostępnych statystyk o serwisie. Według badań ponad 40% kandydatów do pracy śledzi i ocenia CEO danej firmy na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Jest to faktor, o którym wielu menedżerów zapomina lub nie zdaje sobie sprawy, jakie możliwości dać im może obecność oraz aktywność w przestrzeni internetowej
Analizując serwis i jego rolę, można dojść do wniosku, że brakuje danych jakościowych, które odpowiadałyby na subiektywne opinie na temat znaczenia serwisu, których w przestrzeni publicznej można wyróżnić bardzo dużo. Ujęcie statystyczne daje możliwość oszacowania możliwości i potencjału, jaki może dostarczyć nam korzystanie z serwisu, jednakże o prawdziwej wartości i efektach wizerunkowych, mogą dać nam wyniki jakościowe, które uwzględniać będą styl oraz formę konstruowania komunikatów.
Temu zagadnieniu przyjrzeli się autorzy badania. Jako jedni z pierwszych, postanowili zbadać jakościowy aspekt komunikacji biznesowej, za pośrednictwem LinkedIn. Ich obiektem badawczym zostało 116 przedstawicieli kadry C-Level (CEO, CFO, COO). „W debacie publicznej, dotykającej aspektów kreowania wizerunku i komunikacji w social mediach, zdecydowanie brakuje spojrzenia jakościowego. Statystyki i liczby to jedno, natomiast przedstawicielom biznesu potrzebne są wyraźne wskazówki, w jaki sposób powinni budować swoją komunikację za pośrednictwem serwisu – mówi dr Bartłomiej Machnik, autor badania.
Wyniki badań wskazują:
-
jaką świadomością wykazuje się kadra C-Level przy budowaniu marki osobistej za pośrednictwem serwisu,
-
jakie formy komunikacji tekstowej przyjmuje,
-
jakie wykorzystują elementy do budowania komunikatów.
Preferowana aktywność na LinkedIn
Z badania wynika, że ponad połowa respondentów jako najczęściej wybieraną aktywność w serwisie wybiera tworzenie i publikowanie postów. Zatem kadra C-Level w większości stawia na aktywny udział w życiu serwisu. Zabiera zdanie w ważnych i bieżących sprawach. Dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami oraz fachową wiedzą ze swojej dziedziny.
Częstotliwość korzystania z serwisu
Według zebranych danych, aż 85% przedstawicieli kadry C-Level przynajmniej raz w tygodniu zamieszcza posty lub bierze udział w dyskusjach na LinkedIn. 36% z nich, wskazuje, że robi to codziennie. Można stwierdzić, że kadra C-Level traktuje LinkedIn jako codzienną część swojej pracy. Aktywność w serwisie jest dla nich jednym z kluczowych elementów działania poza ich organizacją.
Główna wartość LinkedIn
Networking, zwiększanie swojej rozpoznawalności oraz budowanie wizerunku biznesowego - to 3 najczęściej wybierane przez uczestników badania wartości zauważalne w ramach serwisu. „Z badania można wywnioskować, że kadra C-Level wykorzystuje serwis do budowania relacji
biznesowej oraz przede wszystkim budowania swojej marki osobistej. Wśród kadry zarządzającej coraz mocniej przedziera się stwierdzenie, że ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym markom. Marka osobista i przeświadczenie, że jej wartość buduje się latami, staje się ważnym argumentem za tym, aby LinkedIn wykorzystywać świadomie i profesjonalnie” – zaznacza dr Bartłomiej Machnik.
Inne cytaty do wykorzystania
-
„Bycie autentycznym w marce osobistej to robienie WSZYSTKIEGO zgodnie ze swoim charakterem, a nie tak, jak książki i "eksperci" doradzają.” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA
-
„Markę osobistą buduje się latami, a nie tygodniami! Bez cierpliwości i zaufania do działań swoich i innych, nie mamy co liczyć na sukces” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA
O badaniu
Badanie na 116 przedstawicielach kadry C-Level zostało przeprowadzone w okresie 12.2021- 02. 2022.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.