Barbora.pl świętuje dwa lata na polskim rynku!
Po dwóch latach obecności na polskim rynku sklep internetowy Barbora.pl ocenia swoje wejście do Polski jako udane, choć trudne. W tym czasie największy sklep internetowy w krajach bałtyckich zdołał wyrosnąć z nieznanej marki na jedną z najpopularniejszych wśród Polaków firm e-grocery. Prezes Barbora Polska Viktoras Juozapaitis mówi, że głównymi wyzwaniami w ciągu tych dwóch lat były szybko rosnąca konkurencja i sprostanie potrzebom klientów.
– Ostatnie dwa lata to bardzo duża dynamika, testowanie nowych usług, podejmowanie odważnych decyzji biznesowych czy wprowadzanie rozwiązań upraszczających doświadczenia zakupowe klientów. Przez ten okres realizowaliśmy ten sam cel – być wyborem nr 1 Polaków, jeśli chodzi o firmy e-grocery. Obserwujemy stały wzrost bazy aktywnych klientów, rozszerzyliśmy usługę dostawy do domu z Warszawy na 5 kolejnych miast. W 2022 zwiększyliśmy asortyment o ponad 4000 SKU w stosunku do roku 2021 i dostosowaliśmy go do potrzeb naszych klientów. Po dwóch latach działalności BARBORA jest dobrze rozpoznawalną marką w miastach, w których jesteśmy i cieszy się zaufaniem tysięcy klientów. – mówi Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora Polska.
Barbora uruchomiła internetową sprzedaż żywności i artykułów codziennego użytku dwa lata temu w styczniu. Jako pierwsi z dobrodziejstw nowej usługi skorzystali mieszkańcy Warszawy. W ciągu półtora roku sklep rozszerzył usługę dostaw do domu na Łódź, Trójmiasto, Kraków, Katowice i Wrocław. W 2022 roku liczba rejestracji nowych klientów wzrosła o 150%, liczba zrealizowanych zamówień zwiększyła się 3-krotnie, a flota samochodów dostawczych wzrosła ponad dwukrotnie.
Aż 95%* ankietowanych w badaniu użytkowników platformy Barbora.pl ocenia ją pozytywnie, przy czym 52% ocenia ją bardzo dobrze, a 43% dobrze. Największy odsetek osób (35%) robi zakupy raz w tygodniu, a wśród nich najwięcej jest mieszkańców Warszawy i Trójmiasta. Aż 83% klientów kupuje więcej niż artykuły spożywcze, a prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że ich koszyk zakupowy ma zwykle wartość 350 zł.
– Badanie zostało przeprowadzone, abyśmy mogli lepiej poznać naszych klientów. Dzięki temu możemy odpowiadać na ich aktualne potrzeby i ulepszać naszą ofertę. Nasi klienci najbardziej cenią sobie wygodę i to właśnie ona najbardziej przyciąga ich do zakupów w Barborze. Innymi ważnymi czynnikami decydującymi o naszej popularności są promocje, ceny i kontrola nad wydatkami. Wielu klientów wskazuje również na szybkość realizacji i dostawy zakupów do domu – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, dyrektor sprzedaży i marketingu, Barbora Polska.
Barbora.pl oferuje szeroki wybór produktów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej oraz artykułów dla dzieci. Coś dla siebie znajdą również miłośnicy roślin i pasjonaci ogrodnictwa. Natomiast strefa ECO przyciąga szerokim wyborem produktów z rolnictwa ekologicznego. W trosce o środowisko wszystkie zakupy pakowane są w papierowe torby. Zamówienia realizowane są codziennie, również w niedziele. Klienci mogą wybrać dogodny termin dostawy.
*Na podstawie badania konsumenckiego przeprowadzonego w listopadzie 2022 roku, w którym wzięło udział 2699 respondentów.
Więcej informacji: www.barbora.pl, http://www.facbook.com/BarboraPolska/

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.