Komunikaty PR

Księgowa – Twój przyjaciel w biznesie

2024-09-12  |  10:30
Biuro prasowe

W biznesie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, więc dobór odpowiednich współpracowników to podstawa. Każdy z nich powinien pozytywnie wpływać na funkcjonowanie i rozwój firmy. Dla przykładu, księgowa może nie tylko odciążyć, ale też pomóc lepiej zorganizować pracę. Oto najważniejsze cechy księgowej, które zdecydują o tym, że współpraca z nią przyniesie wiele korzyści dla biznesu i będzie przypominać więź z najlepszym przyjacielem.

Zaufanie jako fundament relacji

Zaufanie to kluczowa cecha pomiędzy księgową a zleceniodawcą. Przedsiębiorca powierza jej dostęp do danych finansowych firmy, licząc na poufność i dyskrecję. Zobowiązuje ją do tego nie tylko zwykła przyzwoitość, ale także zbiór dobrych praktyk zebranych w Kodeksie Zawodowej Etyki w Rachunkowości. Wartości, które znajdują się w tym dokumencie to m.in. cechy najbardziej pożądane przez klientów w celu zapewnienia szerokiej ochrony ich interesów.

Jak mówi Paulina Chwil, Lider Zespołu Księgowego z firmy CashDirector S.A.:

  • Pomimo licznych postulatów środowiska, zawód księgowego nie został ustawowo zaliczony do zawodów zaufania publicznego. Na mocy obowiązujących w Polsce regulacji, księgowych nie obowiązuje tajemnica zawodowa. Jednak trudno wyobrazić sobie profesjonalnego księgowego, który ujawnia sekrety swoich klientów. Takie postępowanie byłoby naganne i niezgodne z etyką zawodową.

Lojalność w trudnych momentach

Księgowa pomaga przedsiębiorcy także wtedy, kiedy zmaga się on z trudnościami. Jej lojalność jest niezależna od panującej koniunktury czy sytuacji przedsiębiorcy.

Prawdziwym wyzwaniem dla obojga są kontrole Urzędu Skarbowego, kiedy to pomoc księgowej jest nieoceniona. Odpowiada ona na pytania urzędników, przedstawia wymagane dokumenty i zachowuje spokój w tym stresującym dla przedsiębiorcy okresie. Jest realnym wsparciem w tych trudniejszych chwilach.

Dokładność i skrupulatność

Księgowa zwraca uwagę na detale, dlatego nie umknie jej żaden szczegół z działalności firmy. Tym samym przypomina dobrego przyjaciela, który zawsze z uwagą słucha oraz wspiera w trudniejszych kwestiach.

Deklaracje i rozliczenia przygotowane na czas pozwalają przedsiębiorcy uniknąć problemów. Terminowość oraz rzetelność księgowej świadczą o profesjonalnym podejściu do swoich obowiązków i mają wpływ na stabilną kondycję finansową firmy.

Cierpliwość i zrozumienie

Rola księgowej jest nieoceniona także w tłumaczeniu i wyjaśnianiu złożonych zagadnień finansowych. Cierpliwie odpowiada ona na pytania swojego klienta. Jeżeli dana kwestia wymaga podjęcia decyzji, przedstawia wszelkie opcje, rozważa różne warianty. Nie narzuca się przy tym ze swoją opinią, nie jest nachalna, pozostawia ostateczny wybór przedsiębiorcy.

Tak jak w przyjaźni, również w relacji z księgową pojawiają się dobre rady, podpowiedzi i słowa zachęcające do działania. Księgowa ma inny punkt widzenia, dlatego zawsze warto skorzystać z jej pomocy.

Skuteczna komunikacja

Praca księgowej nie kończy się na wyliczeniu podatków i składek. Musi słuchać i reagować na potrzeby swojego rozmówcy. Dzięki dobrej komunikacji z księgową przedsiębiorca zyskuje sojusznika, któremu zależy na tym, by firma osiągnęła sukces w biznesie.

Kierunkowe wykształcenie nie zawsze wystarcza, by umieć rozmawiać z klientem. Umiejętność budowania przyjacielskich relacji jest bardzo przydatna w obsłudze księgowej, ponieważ pomaga w prosty sposób wyjaśniać trudne kwestie, obrazowo przedstawiając sytuację. Na ten aspekt zwraca uwagę Paulina Chwil:

  • W CashDirector prowadzimy księgowość w modelu online. Dlatego szczególny nacisk kładziemy na wzajemną komunikację i płynny przepływ informacji pomiędzy księgowymi prowadzącymi a przedsiębiorcami. Szkolimy nasz zespół z umiejętności interpersonalnych, gdzie pogłębiamy zdolność komunikacji. Aktywne słuchanie, jasne i precyzyjne wyrażanie myśli czy budowanie trwałych relacji to obszary, na które warto zwrócić uwagę pracując z klientem biznesowym.

Współpraca z księgową wyróżniającą się cechami dobrego przyjaciela firmy jest efektywna i skuteczna. Warto postrzegać przedstawicieli tego zawodu inaczej niż jedynie jako osoby od papierkowej roboty, dzięki którym można zapomnieć o biurokracji. Księgowa może być kimś więcej - partnerem przedsiębiorcy, na którego wsparcie może liczyć w każdych okolicznościach.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.