Komunikaty PR

Kształtowanie wizerunku firmy na rynku pracy – co przyciąga talenty?

2022-02-09  |  01:00
Biuro prasowe

Kształtowanie wizerunku firmy na rynku pracy ma ogromne znaczenie. Powinien to być jeden z kluczowych elementów rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza, że jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, systematycznie spada liczba zajętych miejsc pracy. Co to oznacza? Coraz trudniej o wykwalifikowanego pracownika. Pracodawcy w najbliższym roku będą stawiać na kształtowanie wizerunku przyjaznej firmy, aby przyciągnąć pracowników, a także będą zwiększać wydajność już zatrudnionej kadry.

Automatyzacja i robotyzacja nie spowodowała, iż na rynku pojawiło się więcej osób chętnych do podjęcia nowych wyzwań. Obecnie brakuje rąk do pracy. Niedobry odczuwają głównie firmy produkcyjne, a także zakłady mechaniczne, fryzjerskie, branża budowlana czy IT. W jaki sposób przyciągnąć pracownika do firmy i sprawić, aby pozostał z nami na dłużej? Niezbędne jest kształtowanie wizerunku firmy przyjaznej człowiekowi i środowisku naturalnemu.

Pracodawca w opałach

Co trzeci Polak jest gotowy zmienić pracę, a co piąty wybrał innego pracodawcę w ciągu ostatniego roku – wynika z najnowszych badań Pracuj.pl. Pracownicy najczęściej poszukują nowego zajęcia, ponieważ chcieliby więcej zarabiać, rozwijać się, czują się niedoceniani w obecnej firmie, a także chcą zmienić branżę czy zawód. Jak zatem utrzymać pracownika?

 – Pamiętajmy, że proces onboardingowy jest kosztowny. Zatrudniony i wdrożony pracownik to pewnego rodzaju inwestycja. Tylko od pracodawców zależy na ile była ona skuteczna i słuszna – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Aby zatrzymać pracownika w firmie, a także pozyskać nowych, niezbędna jest odpowiednia polityka personalna i szereg podejmowanych działań w ramach Employer Brandingu. To, jak pracownicy mówią o firmie, wpływa także na dalsze rekrutacje.

Konkurencyjność firmy badana jest także za pomocą jej reputacji. Dlatego tak istotne jest wypracowanie marki rzetelnego i sprawdzonego pracodawcy.

Era wymagającego pracownika

Przed pracodawcami stawianych jest wiele wyzwań w związku z rekrutacją pracownika nowej ery. A jaki on jest? Ceni sobie work-life balance, chce się rozwijać, docenia proekologiczne rozwiązania, a także to, jaką wizję i misję ma firma.

Osoby poszukujące zatrudnienia sprawdzają, jakie są opinie o danej firmie, dlatego tak istotne jest prowadzenie spójnej strategii komunikacji skierowanej zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników – dodaje prezes Kopiej. – Firma powinna przedstawiać swoje wartości, zasady, wizję, misję, a także kulturę organizacyjną. Od czego zacząć budowanie strategii employer brandingowej? Na początku od audytu, czyli zbadania elementów, które warto poprawić. Kluczową rolę odgrywają także działania CSR-owe.

Działania CSR-owe są szczególnie doceniane przez młode pokolenie. A co jeszcze jest dla nich ważne? Poza work-life balance istotny jest rozwój osobisty, możliwość podróży i delegacji, a także sposób pracy (hybrydowość). Ogromną rolę dla osób w każdym wieku odgrywają benefity.

Aż 78 proc. pracowników bierze pod uwagę opinie o firmie i jej renomę[1]. Wiarygodność i rozpoznawalność to dwa kluczowe elementy, które przyciągają potencjalnych kandydatów. Ekspert Commplace jest zdania, że w związku z tymi danymi coraz więcej firm postawi – a na pewno powinno to zrobić - na budowę spójnej strategii employer brandingowej.  

 


[1] Badania Pracuj.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.