Które treningi on-line wybieraliśmy w 2020?
2020 był pod wieloma względami rokiem innym niż wszystkie. Zmusił nas m.in. do zmiany przyzwyczajeń pod kątem form aktywności fizycznej. Zamknięte siłownie, kluby fitness czy baseny spowodowały, że częściej decydowaliśmy się na przeprowadzanie treningów w domu, w tym przy wsparciu platform on-line. Które rodzaje ćwiczeń ‘przez internet’ cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku? Odpowiedzi dostarczył startup FitAdept, zaglądając w treningowe statystyki swoich użytkowników.
Top3 najchętniej wybieranych treningów on-line
Już szybki rzut oka na czołówkę zestawienia pokazuje, że prym w 2020 r. wiodły ćwiczenia na zdrowy kręgosłup oraz stretching, na które zdecydowało się 25% użytkowników. Skąd taki wybór? Mateusz Donart, fizjoterapeuta i ekspert FitAdept, wskazuje, że na popularność tego typu treningów wpłynęła praca z domu. - Zdalne wypełnianie obowiązków służbowych często wiąże się z długotrwałym spędzaniem czasu w jednej pozycji, co nie wpływa korzystnie na nasz kręgosłup. Praca siedząca powoduje ból, sztywność i ogólnie złe samopoczucie. Dlatego tak istotne są ćwiczenia, które poprawiają naszą mobilność oraz wzmacniają mięśnie odpowiedzialne za stabilizację. Pamiętajmy, że nasz kręgosłup stworzony jest do ruchu, a nie długotrwałego spędzania czasu w jednej pozycji - dodaje.
Na drugim miejscu zestawienia z wynikiem 20% uplasowały się szybkie i efektywne rozgrzewki (warm-up), a na trzecim treningi siłowe (12%). Jak wskazuje Mateusz Donart rozgrzewki były wybierane tak często ze względu na duży zastrzyk energii, którego dostarczają. - Warto pamiętać, że nawet krótka aktywność fizyczna, choćby kilkuminutowy warm-up, przekłada się na naszą produktywność w trakcie całego dnia pracy. Z kolei treningi siłowe są popularną formą aktywności, dającą bardzo dobre rezultaty zarówno wizualne, jak i zdrowotne, z czego mogła wynikać ich popularność w trakcie pandemii – dodaje ekspert.
Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in: trening funkcjonalny (10%), poranny rozruch (9%), tabata czy trening na brzuch, uda i pośladki (7%). - Trochę zaskakuje dosyć niska pozycja ćwiczeń cardio, które wcześniej wydawały się jedną z popularniejszych form treningowych - komentuje Mateusz Donart.
Walka z siedzącym trybem życia
Wyniki z platformy FitAdept wskazują również, że to kobiety częściej niż mężczyźni wybierały ćwiczenia on-line (57% do 43%). Choć w większości użytkownikami platformy byli klienci indywidualni, to jednak ponad 30% stanowili użytkownicy, którym dostęp do treningów zapewnił pracodawca. Takie wsparcie przybiera formę benefitów pracowniczych i jak dowodzą badania przynosi wiele korzyści. Wyniki opublikowane przez American College of Sports Medicine pokazują, że pracownicy, którzy ćwiczą w czasie pracy, np. w przerwie lunchowej ok. 30-60 minut, są w tym dniu średnio o 15% bardziej produktywni.
Trwające obostrzenia i coraz popularniejszy model pracy hybrydowej sprzyja bardziej siedzącemu trybowi życia, nadmiernej ilości spożywanych posiłków oraz nieprawidłowej postawie ciała. Według ZUS, w I półroczu 2020 r. drugą najczęstszą przyczyną chorobową absencji były choroby układu kostno-stawowego, mięśniowego i tkanki łącznej – 16,7% wszystkich absencji (21,9 mln dni). Coraz więcej firm dostrzega ten problem i próbuje go rozwiązać zachęcając swój zespół do regularnej aktywności fizycznej.
- Aktywność sportowa pracowników wpływa na ich kondycję zdrowotną, zmniejsza absencję chorobową, jest sposobem na stres, a także podnosi motywację i zaangażowanie. Ćwiczący ma więcej energii i jest bardziej skoncentrowani w pracy. Treningi on-line są jednym ze sposobów na zapewnienie członkom zespołu dziennej dawki ruchu, tak potrzebnej w czasie trwających ograniczeń - mówi Mateusz Donart.
Więcej informacji na www.fitadept.com
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS
Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.