Kubota S.A. z rekordowym zyskiem netto w II kwartale roku
Spółka, która jest właścicielem polskiej marki oferującej klapki, odzież, skarpety oraz akcesoria, przedstawiła wyniki finansowe drugiego kwartału br. Kubota S.A., który okazał się najlepszym kwartałem w historii pod kątem rentowności.
W II kwartale 2023 roku Spółka osiągnęła przychody na poziomie 6,3 mln PLN, co stanowi wzrost o 14,2% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto w II kwartale 2023 roku wyniósł 1,1 mln PLN, co w porównaniu z tym samym okresem minionego roku stanowi wzrost o 935%.
Na sukces wpływ miały zmiana struktury przychodów, korzystne kursy walut i spadek cen frachtów
– Powyższe wyniki pokazują konsekwentną realizację założonej strategii, której jednym z głównych celów jest dywersyfikacja struktury przychodów. Spółka w pierwszej połowie tego roku skierowała większość swoich finansowych i osobowych zasobów w kierunku rozwoju oraz zwiększenia wysokomarżowych przychodów w dziale e-Commerce (własny sklep online oraz marketplace’y) i dziale sprzedaży B2B produktów personalizowanych – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.
Wymienione działania spowodowały, że sprzedaż do głównego kontrahenta – Jeronimo Martins Polska – spadła z 63% na koniec 2022 r. do 54% na koniec pierwszej połowy 2023 roku.
Jak podają władze Spółki, na poprawę marżowości miały wpływ także korzystne zmiany kursowe oraz niższe stawki frachtów.
– Zastanawiając się, jaki wpływ wyżej wymienione czynniki będą mieć na przyszłe działania Spółki, należy wskazać, że o ile kursy walut są czynnikiem niepewnym i trudnym do przewidzenia, tak wydaje się, że stawki frachtów w ostatnim czasie się ustabilizowały – ocenia Alina Sztoch.
Spółka w II połowie roku planuje kontynuować działania mające na celu zwiększenie rentowności
Jednocześnie, zdaniem Zarządu Kubota S. A., wskazane powyżej działania oraz czynniki zewnętrzne niezależne od Spółki, sprzyjające poprawie marży spotkały się z mocnym popytem rynkowym.
– Obserwujemy bardzo sprzyjające otoczenie dla konsumenta (w tym dla klientów Spółki, czyli odbiorców dóbr podstawowych), pozwalające na utrzymywanie atrakcyjnej z punktu widzenia Spółki polityki cenowej – podsumowuje Alina Sztoch.
W II połowie 2023 r. Zarząd zamierza kontynuować podejmowanie działań w celu poprawy rentowności.

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.