Kucharzu, wróć do zawodu! Sieć KOKU Sushi poszukuje pracowników
Wzrost obrotów, kilkanaście nowych lokali i odświeżony ekodesign – KOKU Sushi na przekór pandemii urosło w siłę i nie zamierza się zatrzymać. Teraz ta wywodząca się z Białegostoku największa sieć sushi barów w Polsce startuje z kampanią, w której zachęca do podjęcia pracy w restauracjach działających pod jej szyldem.
Lockdown gastronomii skutecznie zniechęcił pracowników do wiązania przyszłości z tą branżą. Dotyczy to zarówno wykwalifikowanych kucharzy, jak i studentów, dla których praca w restauracjach była sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Kto mógł, odszedł do innych zawodów, dlatego dziś w przeddzień luzowania obostrzeń, właściciele lokali mają spory problem ze skompletowaniem załogi.
– My z tym wyzwaniem mierzymy się praktycznie od początku pandemii. Jako sieć dobrze poradziliśmy sobie na rynku delivery, w wielu naszych lokalach obroty z dostaw i wynosów były nawet wyższe niż przy funkcjonujących salach. Nie dość, że nie musieliśmy redukować zatrudnienia, to wciąż rekrutowaliśmy. Teraz w tej sytuacji znalazła się niemal cała branża – mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi, który dodaje, że odbudowanie zaufania do gastronomii nie będzie proste: – Stąd pomysł na kampanię, której bohaterami są nasi pracownicy. Wielu z nich przeszło ścieżkę od najniższych stanowisk po sushi masterów, managerów, a nawet właścicieli własnych lokali. Mamy nadzieję, że te przykłady będą inspiracją dla osób, które wahają się, czy praca w gastronomii zapewni im stabilizację i rozwój.
Od kelnera do właściciela
W filmie promującym kampanię poznajemy kilkoro bohaterów, dla których KOKU Sushi to nie tylko miejsce pracy, ale też sposób na budowanie własnej ścieżki zawodowej. Maks zaczynał jako pomocnik sushi mastera, dzisiaj jeździ po całej Polsce, szkoląc nowych kucharzy. Daniel był sushi masterem, teraz prowadzi własne restauracje. Martyna przeszła drogę od kelnerki do managerki trzech białostockich punktów. Obecnie w ramach sieci działa blisko 40 lokali. Podobne historie można więc mnożyć w całej Polsce.
– Osoby, które chcą się z nami związać na dłużej, mogą liczyć na stabilną pracę, atrakcyjne wynagrodzenie, ale przede wszystkim – na otwarte drzwi do podnoszenia swoich kwalifikacji i zdobywania kolejnych stanowisk. Mamy dużą kulturę organizacji, profesjonalne programy szkoleń, na przestrzeni lat wypracowaliśmy standardy, dzięki którym ludzie dobrze czują się w naszych zespołach. W wielu restauracjach nadal brakuje tego typu podejścia. U nas jest ono fundamentem firmy – przekonuje Mariusz Olechno.
Rozwój sieci to rozwój pracowników
Ostatnie miesiące były dla KOKU Sushi czasem intensywnych zmian. W odpowiedzi na pandemię firma wprowadziła na rynek nową ofertę franczyzową – KOKU Sushi Point, czyli lokal bez sali, nastawiony wyłącznie na dostawy i wynosy. Dodatkowo jest w trakcie ekoewolucji, która obejmuje maksymalne ograniczenie plastiku i wymianę opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Już pod koniec czerwca we wszystkich restauracjach sieci Goście otrzymają swoje zamówienia na wynos w papierowych, eleganckich pudełkach. Do tego doszedł nowy, bardziej zielony design, widoczny w karcie menu oraz w komunikacji w mediach społecznościowych.
– Jako sieć franczyzowa, dzięki dużej skali działania, z pewnością dajemy pracownikom większą szansę na rozwój. Co roku organizujemy na przykład konkurs dla naszych sushimasterów na nowe dania, z których najciekawsze wchodzą do karty menu w całej Polsce. Wprowadzamy też nowatorskie rozwiązania, często robimy to jako pierwsi w branży. Tak było z kartą lojalnościową w aplikacji czy ekologicznymi opakowaniami. Nasi pracownicy zdobywają więc wiedzę i doświadczenie w różnych obszarach działania restauracji. Tego typu kompetencje są niezwykle cenione w gastronomii, ale też w innych branżach – podsumowuje współwłaściciel KOKU Sushi.
Więcej informacji o KOKU Sushi znajdziesz tutaj: www.kokusushi.pl oraz na Facebooku.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.