Kucharzu, wróć do zawodu! Sieć KOKU Sushi poszukuje pracowników
Wzrost obrotów, kilkanaście nowych lokali i odświeżony ekodesign – KOKU Sushi na przekór pandemii urosło w siłę i nie zamierza się zatrzymać. Teraz ta wywodząca się z Białegostoku największa sieć sushi barów w Polsce startuje z kampanią, w której zachęca do podjęcia pracy w restauracjach działających pod jej szyldem.
Lockdown gastronomii skutecznie zniechęcił pracowników do wiązania przyszłości z tą branżą. Dotyczy to zarówno wykwalifikowanych kucharzy, jak i studentów, dla których praca w restauracjach była sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Kto mógł, odszedł do innych zawodów, dlatego dziś w przeddzień luzowania obostrzeń, właściciele lokali mają spory problem ze skompletowaniem załogi.
– My z tym wyzwaniem mierzymy się praktycznie od początku pandemii. Jako sieć dobrze poradziliśmy sobie na rynku delivery, w wielu naszych lokalach obroty z dostaw i wynosów były nawet wyższe niż przy funkcjonujących salach. Nie dość, że nie musieliśmy redukować zatrudnienia, to wciąż rekrutowaliśmy. Teraz w tej sytuacji znalazła się niemal cała branża – mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi, który dodaje, że odbudowanie zaufania do gastronomii nie będzie proste: – Stąd pomysł na kampanię, której bohaterami są nasi pracownicy. Wielu z nich przeszło ścieżkę od najniższych stanowisk po sushi masterów, managerów, a nawet właścicieli własnych lokali. Mamy nadzieję, że te przykłady będą inspiracją dla osób, które wahają się, czy praca w gastronomii zapewni im stabilizację i rozwój.
Od kelnera do właściciela
W filmie promującym kampanię poznajemy kilkoro bohaterów, dla których KOKU Sushi to nie tylko miejsce pracy, ale też sposób na budowanie własnej ścieżki zawodowej. Maks zaczynał jako pomocnik sushi mastera, dzisiaj jeździ po całej Polsce, szkoląc nowych kucharzy. Daniel był sushi masterem, teraz prowadzi własne restauracje. Martyna przeszła drogę od kelnerki do managerki trzech białostockich punktów. Obecnie w ramach sieci działa blisko 40 lokali. Podobne historie można więc mnożyć w całej Polsce.
– Osoby, które chcą się z nami związać na dłużej, mogą liczyć na stabilną pracę, atrakcyjne wynagrodzenie, ale przede wszystkim – na otwarte drzwi do podnoszenia swoich kwalifikacji i zdobywania kolejnych stanowisk. Mamy dużą kulturę organizacji, profesjonalne programy szkoleń, na przestrzeni lat wypracowaliśmy standardy, dzięki którym ludzie dobrze czują się w naszych zespołach. W wielu restauracjach nadal brakuje tego typu podejścia. U nas jest ono fundamentem firmy – przekonuje Mariusz Olechno.
Rozwój sieci to rozwój pracowników
Ostatnie miesiące były dla KOKU Sushi czasem intensywnych zmian. W odpowiedzi na pandemię firma wprowadziła na rynek nową ofertę franczyzową – KOKU Sushi Point, czyli lokal bez sali, nastawiony wyłącznie na dostawy i wynosy. Dodatkowo jest w trakcie ekoewolucji, która obejmuje maksymalne ograniczenie plastiku i wymianę opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Już pod koniec czerwca we wszystkich restauracjach sieci Goście otrzymają swoje zamówienia na wynos w papierowych, eleganckich pudełkach. Do tego doszedł nowy, bardziej zielony design, widoczny w karcie menu oraz w komunikacji w mediach społecznościowych.
– Jako sieć franczyzowa, dzięki dużej skali działania, z pewnością dajemy pracownikom większą szansę na rozwój. Co roku organizujemy na przykład konkurs dla naszych sushimasterów na nowe dania, z których najciekawsze wchodzą do karty menu w całej Polsce. Wprowadzamy też nowatorskie rozwiązania, często robimy to jako pierwsi w branży. Tak było z kartą lojalnościową w aplikacji czy ekologicznymi opakowaniami. Nasi pracownicy zdobywają więc wiedzę i doświadczenie w różnych obszarach działania restauracji. Tego typu kompetencje są niezwykle cenione w gastronomii, ale też w innych branżach – podsumowuje współwłaściciel KOKU Sushi.
Więcej informacji o KOKU Sushi znajdziesz tutaj: www.kokusushi.pl oraz na Facebooku.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.