Kultowy majonez kończy 65 lat!
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
W tym roku przypada 65. rocznica rozpoczęcia produkcji Majonezu Kieleckiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych produktów spożywczych w Polsce. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie jak powstała jego, niezmieniona do dziś, receptura. Dla wielbicieli Kieleckiego jest to też po prostu pretekst do świętowania i cieszenia się ogromnym sukcesem, jaki odniósł on zarówno w kraju i zagranicą.
Historia pełna smaku i tradycji
Kielecki, produkowany przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem", wszedł na rynek w 1959 roku, stając się pierwszym majonezem wytwarzanym w Polsce na skalę przemysłową. W ciągu kolejnych dziesięcioleci podbił serca milionów rodaków i stał się symbolem kulinarnym, bez którego trudno wyobrazić sobie nasze stoły, zwłaszcza podczas świąt.
Opracowana w latach 50. receptura Majonezu Kieleckiego (stosowana do dziś), to efekt wytrwałej pracy i zaangażowania licznych eksperymentów. Początkowo, produkcja była niezwykle pracochłonna. Pierwsze partie majonezu powstawały w 20-kilogramowych garnkach, a gotowy majonez miał zaledwie miesięczny okres przydatności. Krótka trwałość wynikała ze zbyt szybkiego mieszania, które prowadziło do nadmiernego napowietrzenia Kieleckiego, co przyspieszało jego jełczenie. Problem ten został jednak szybko rozwiązany i pozwoliło to na znaczne zwiększenie jakości i trwałości produktu.
To właśnie dzięki precyzyjnemu procesowi wytwarzania, Majonez Kielecki zyskał uznanie nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Już w latach 70. co trzeci słoik trafiał na eksport, a produkt zdobywał popularność w tak odległych krajach jak Stany Zjednoczone czy Australia.
Wyjątkowy charakter Kieleckiego oraz jego popularność potwierdza fakt, że jego receptura posłużyła jako wzór do opracowania Polskiej Normy majonezu. Dziś jest nie tylko bardzo chętnie kupowany oraz ceniony przez konsumentów na całym świecie, ale stał się także symbolem kulinarnej tradycji. Jego kremowa konsystencja i niezawodnie doskonały smak sprawiają, że od 65 lat gości na polskich stołach, będąc nieodłącznym elementem wielu rodzinnych spotkań i uroczystości.
Majonezowy fenomen
Pochodzący z Kielc majonez to prawdziwa ikona, a jego produkcja osiąga rozmiary, które mogą zaskoczyć każdego. Przyjrzyjmy się kilku zaskakującym faktom, żeby dowiedzieć się, jak imponujące są ilości tego popularnego produktu.
W ciągu jednego roku WSP „Społem” wytwarza tyle kultowego majonezu, że mogłaby wypełnić on 400 dużych cystern samochodowych lub 10 basenów o długości 25 metrów. Roczna produkcja wystarczyłaby również na ustawienie słoików jeden na drugim, co pozwoliłoby dosięgnąć Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) aż 10 razy! Gdyby ułożyć opakowania obok siebie, Majonez Kielecki mógłby połączyć wybrzeża Wielkiej Brytanii i Kanady. Te liczby pokazują, jak ogromną skalę osiągnęła produkcja Kieleckiego.
A jak ważny jest on dla mieszkańców Kielc? To coś więcej niż tylko produkt spożywczy, a wręcz część lokalnej tożsamości, co potwierdzają liczne przykłady oddania fanów. Warto wspomnieć o społeczności #teamkielecki, która zrzesza miłośników majonezu nie tylko z Polski, ale i z całego świata.
Majonez pochodzący z serca Województwa Świętokrzyskiego przez dziesięciolecia zyskał nie tylko uznanie, ale i oddanie konsumentów. To symbol niezmiennej jakości, tradycji i lokalnej dumy, który na stałe wpisał się w kulinarną mapę Polski. Świętując 65-lecie, WSP „Społem” pragnie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu Majonezu Kieleckiego – od wiernych konsumentów po pracowników, którzy nie wyobrażają sobie swojej kuchni bez tego wyjątkowego smaku.
Ponadto firma przygotowała słodką niespodziankę dla równolatków Kieleckiego. Pierwsze pięć osób, które pojawią się w poniedziałek, 16 września o godz.12.00 i potwierdzą, że urodziły się 15.09.1959 otrzyma wyjątkowy, urodzinowy tort. Szczegółowe informacje na temat akcji oraz inne urodzinowe niespodzianki pojawią się na profilu Majonezu Kieleckiego, na portalu Facebook: https://www.facebook.com/majonezkielecki.
Do świętowania przyłączą się także „Lody z Balic”. W poniedziałek, 16 września, w godzinach od 10 do 20, w ofercie lodziarni dostępne będą lody „Majonez Kielecki”. Warto odwiedzić lokal na ul. Mielczarskiego 107 w Kielcach i spróbować tego wyjątkowego przysmaku.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.