2. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Karola Kurpińskiego
„Karol Kurpiński wśród klasyków” to temat drugiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego zaplanowanej w dniach 15–17/09/2022.
Celem przedsięwzięcia jest popularyzacja sylwetki Karola Kurpińskiego – reformatora polskiego życia muzycznego i wybitnego twórcy, który odcisnął swój muzyczny ślad w kompozycjach m.in. F. Chopina, C. M. von Webera czy R. Wagnera.
Intencją organizatorów jest zaprezentowanie możliwie szerokiego spektrum twórczości Karola Kurpińskiego i muzyków doby klasycyzmu, stąd w programie znalazły się utwory kameralne, pieśni i arie czy utwory na orkiestrę.
Podczas koncertów zostaną zaprezentowane utwory K. Kurpińskiego, m.in. jego najsłynniejsze dzieło Warszawianka, a także takich kompozytorów jak W. A. Mozart, S. Carvalho, L. van Beethoven czy J. Haydn.
Program Festiwalu
W ramach drugiej edycji festiwalu zaplanowano 4 niepowtarzalne koncerty muzyki klasycznej, które w tym roku odbędą się nie tylko w Warszawie.
Uroczysta inauguracja zaplanowana została na 15 września 2022 r. i odbędzie się w Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, kolejne koncerty zabrzmią w Nowej Miodowej - Sali Koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 oraz w Bazylice Św. Krzyża w Warszawie.
W tegorocznej edycji wezmą udział artyści z Polski, Rumunii, Portugalii, Ukrainy, Litwy, Turcji.
Wystąpią: Orkiestra Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży, którą poprowadzi maestro Filipe Cunha z Portugalii oraz Kaunas City Symphony Orchestra (Litwa), którą z kolei dyrygować będzie Jan Miłosz Zarzycki.
W roli solistów: Marianna Humetska - fortepian (Ukraina), Yuliya Levyuk – sopran (Ukraina), Nazarii Kachala – tenor (Ukraina), Mateusz Kasprzak–Łabudziński – skrzypce, Adrian Stanciu – altówka (Rumunia).
Gwiazdą Uroczystego Zakończenia festiwalu będzie Veriko Tchumburidze skrzypaczka turecko–gruzińskiego pochodzenia, która zdobyła I nagrodę w prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w wieku zaledwie dwudziestu lat, natychmiast zwracając w ten sposób uwagę świata muzycznego.
Organizator, Mecenas, Partnerzy
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Editions Spotkania założona w 2015 roku przez Piotra Jeglińskiego.
Mecenasem II Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego jest PKN ORLEN, który aktywnie wspiera ważne wydarzenia promujące kulturę wysoką.
Partnerami wydarzenia są: Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży oraz Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Patroni medialni: TVP Kultura, Polskie Radio Chopin, PRESTO.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Liczymy, że Festiwal wpisze się na stałe w kalendarz imprez kulturalnych naszego kraju i będzie swoistą wizytówką współczesnej polskiej kultury bazującej na solidnych fundamentach naszego muzycznego dziedzictwa. A zagraniczni wykonawcy (soliści, orkiestra) zaproszeni do zaprezentowania się na festiwalu staną się niejako ambasadorami muzyki Karola Kurpińskiego, nie tylko w swoich krajach, ale i na całym świecie.
Zapraszamy do śledzenia informacji na temat II Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego na kanałach społecznościowych IG i FB oraz na www.fundacjaes.pl
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.