Komunikaty PR

2. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Karola Kurpińskiego

2022-09-09  |  01:00
Biuro prasowe

„Karol Kurpiński wśród klasyków” to temat drugiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego zaplanowanej w dniach 15–17/09/2022.

Celem przedsięwzięcia jest popularyzacja sylwetki Karola Kurpińskiego – reformatora polskiego życia muzycznego i wybitnego twórcy, który odcisnął swój muzyczny ślad w kompozycjach m.in. F. Chopina, C. M. von Webera czy R. Wagnera.

Intencją organizatorów jest zaprezentowanie możliwie szerokiego spektrum twórczości Karola Kurpińskiego i muzyków doby klasycyzmu, stąd w programie znalazły się utwory kameralne, pieśni i arie czy utwory na orkiestrę.

Podczas koncertów zostaną zaprezentowane utwory K. Kurpińskiego, m.in. jego najsłynniejsze dzieło Warszawianka, a także takich kompozytorów jak W. A. Mozart, S. Carvalho, L. van Beethoven czy J. Haydn.

Program Festiwalu

W ramach drugiej edycji festiwalu zaplanowano 4 niepowtarzalne koncerty muzyki klasycznej, które w tym roku odbędą się nie tylko w Warszawie.

Uroczysta inauguracja zaplanowana została na 15 września 2022 r. i odbędzie się w Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, kolejne koncerty zabrzmią w Nowej Miodowej - Sali Koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 oraz w Bazylice Św. Krzyża w Warszawie.

W tegorocznej edycji wezmą udział artyści z Polski, Rumunii, Portugalii, Ukrainy, Litwy, Turcji.

Wystąpią: Orkiestra Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży, którą poprowadzi maestro Filipe Cunha z Portugalii oraz Kaunas City Symphony Orchestra (Litwa), którą z kolei dyrygować będzie Jan Miłosz Zarzycki.

W roli solistów: Marianna Humetsk- fortepian (Ukraina), Yuliya Levyuk – sopran (Ukraina), Nazarii Kachala – tenor (Ukraina)Mateusz Kasprzak–Łabudziński – skrzypce, Adrian Stanciu – altówka (Rumunia).

Gwiazdą Uroczystego Zakończenia festiwalu będzie Veriko Tchumburidze skrzypaczka turecko–gruzińskiego pochodzenia, która zdobyła I nagrodę w prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w wieku zaledwie dwudziestu lat, natychmiast zwracając w ten sposób uwagę świata muzycznego.

Organizator, Mecenas, Partnerzy 

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Editions Spotkania założona w 2015 roku przez Piotra Jeglińskiego.

Mecenasem II Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego jest PKN ORLEN, który aktywnie wspiera ważne wydarzenia promujące kulturę wysoką.

Partnerami wydarzenia są: Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży oraz Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM Nr 1 w Warszawie.

Patroni medialni: TVP Kultura, Polskie Radio Chopin, PRESTO.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Liczymy, że Festiwal wpisze się na stałe w kalendarz imprez kulturalnych naszego kraju i będzie swoistą wizytówką współczesnej polskiej kultury bazującej na solidnych fundamentach naszego muzycznego dziedzictwa. A zagraniczni wykonawcy (soliści, orkiestra) zaproszeni do zaprezentowania się na festiwalu staną się niejako ambasadorami muzyki Karola Kurpińskiego, nie tylko w swoich krajach, ale i na całym świecie.

Zapraszamy do śledzenia informacji na temat II Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego na kanałach społecznościowych IG i FB oraz na www.fundacjaes.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.