Komunikaty PR

BFF OTWIERA WYSTAWĘ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ NA SŁOWACJI

2022-01-20  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

 

BFF ma przyjemność ogłosić otwarcie pierwszego pokazu wystawy objazdowej “ART FACTOR – Dziedzictwo Pop-artu w powojennej sztuce włoskiej” w Bratysławie. Wystawa inauguruje drugi etap projektu, który został zapoczątkowany w 2020 r. albumem o tej samej nazwie, wydanym przez Skira editore Milan Genève Paris.

Dziś, kolekcja zilustrowana w albumie wykonuje skok w przyszłość: część prac została wybrana do podróży po krajach Europy, w których działa BFF.

Od 21 stycznia do 25 marca dzieła sztuki, które na stałe znajdują się w mediolańskiej siedzibie BFF, znajdą nową oprawę w Galerii Zoya w Bratysławie, w barokowym Pałacu Erdody. Następnie wystawa zostanie przeniesiona do Warszawy gdzie od 12 kwietnia do 18 maja 2022 r. będzie gościć w Pałacu Kultury i Nauki. Wystawę w kolejnych etapach trasy, będzie można także zobaczyć w Atenach, Lizbonie, Madrycie, Paryżu i Mediolanie.

Wybór prac przedstawia sztukę włoską drugiej połowy XX wieku, opisując jej drogę w kierunku Pop-artu, uosabianego przez twórczość takich artystów jak Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Począwszy od połowy lat 60., artyści ci angażowali się w długotrwałą tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę i techniki stylistyczne z przeszłości, wykorzystując przy tym bogatą gamę środków, które często służyły aktywizacji społeczeństwa i kultury.

 W istocie wystawa dzieł sztuki, pod kuratelą Marii Alicaty, opowiada właśnie tę historię: pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem - a nie widzem - tych inicjatyw, które tworzą wartość dla społeczeństwa, promując wymianę kulturową i nowe perspektywy dzięki sztuce i jej naukom.

Maria Alicata, kurator wystawy, powiedziała: "Ta inicjatywa podkreśla historię, w której duch przedsiębiorczości łączył się z zaangażowaniem w sztukę i kulturę. Kolekcja korzysta z tego, że pozostała wierna idei, która przyświecała jej tworzeniu i rozwojowi. Z godną pochwały dalekowzrocznością, na długo przed tym, jak stało się to powszechne, BFF zaczęło przecierać szlak, którym obecnie podąża wiele firm we Włoszech i na całym świecie, a który polega na łączeniu tożsamości i wartości korporacyjnych ze współczesną sztuką i kulturą. BFF pełnił rolę lidera w tym obszarze.”

Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group, mówi: "Ta wystawa stanowi kamień milowy w dążeniu BFF do uczynienia z kolekcji sztuki źródła wspólnej, podzielanej wiedzy i wartości. Sztuka nas inspiruje, kreatywność i wyobraźnia artystów wskazują nowe kierunki rozwoju. Jesteśmy ciekawi i stawiamy na innowacyjność, stąd decyzja o promowaniu wystawy "Art Factor" jako siły napędowej do rozwoju biznesu i społeczności, płaszczyzny wymiany kulturowej pomiędzy różnymi krajami, szczególnie w tak historycznym momencie."

Marek Duban, Dyrektor BFF Banking Group na Słowację i Czechy, dodaje: "Cieszymy się, że pierwszym miastem, w którym odbędzie się wystawa objazdowa jest Bratysława, a Słowacy będą pierwszymi wśród swoich europejskich sąsiadów, którzy będą mogli zobaczyć ją na miejscu. Inicjatywa ta pozwoliła nam poznać i nawiązać współpracę z lokalnym środowiskiem kulturalnym, tworząc, mamy nadzieję, trwałą relację. Szczególnie dziękujemy Galerii Zoya za promowanie i goszczenie ważnej dla nas kolekcji w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na mapie miasta."

Iveta Ledecká, dyrektor Zoya Gallery & Zoya Museum, komentuje: "Bardzo się cieszę, że Galeria Zoya jako pierwsza będzie gościć wystawę objazdową zorganizowaną przez BFF. Jest to unikalny i starannie dobrany wybór włoskiej sztuki współczesnej z końca XX wieku. Celem Galerii Zoya jest nie tylko promowanie słowackich artystów i ich prac, ale także stworzenie zagranicznym artystom i instytucjom możliwości prezentacji dzieł z ich rodzimej sceny artystycznej. W tym przypadku zakres tematyczny kolekcji Galerii Zoya i Grupy BFF jest dość podobny: Pop-art i artyści XX wieku. Każdy kraj ma swoich wybitnych artystów, którzy odzwierciedlają jego aktualne sprawy lub wydarzenia historyczne. A dziś mamy tu wybór dzieł wybitnych włoskich artystów, które zanurzą nas we wszechstronności włoskiej sztuki i w jej integracji z międzynarodowym środowiskiem, w którym odgrywa ważną rolę."


BFF Banking Group

BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. Jest obecna także w Niemczech, Holandii i Irlandii, gdzie oferuje depozyty on-line. Obsługuje w sumie 12 państw w całej Europie. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2020 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 97,6 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 18,5% na koniec września 2021 r. www.bff.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.