Komunikaty PR

Czy ktoś się boi szalonej, obsesyjnej “Koniary”?

2022-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Platforma rozpoczyna inicjatywę, mającą na celu podważenie i odrzucenie stereotypów dotyczących oddanych i pełnych pasji konnej dziewcząt i młodych kobiet.  

Naszym celem jest podkreślenie pozytywnego wpływu koni na życie milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie. Społeczność konną tworzą oddane, pracowite i odnoszące sukcesy dziewczyny i kobiety. Czyli coś, co wciąż jest postrzegane jako wyzwanie przez niektórych w świecie zewnętrznym, mówi Therése Forssell Lagerstam - Director of PR, Communications & Events, w Star Stable Online.

 

Sondaż przeprowadzony na próbie 16.000 osób przez międzynarodową grupę badawczą YouGov na zlecenie Star Stable Entertainment dowodzi anegdotycznego twierdzenia, że stajnia jest platformą startową dla błyskotliwych karier. Spośród biorących udział w badaniu aktywnych jeźdźców co czwarty (27%) respondent zajmował stanowisko kierownicze. Badanie dodatkowo ujawnia silny związek między jazdą konną a pozytywnymi emocjami odzwierciedlonymi w odpowiedziach społeczności konnej na temat tego, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie. Respondenci czują się "swobodnie" (52%), "żywo" (40%), "radośnie" (37%) i "odważnie" (30%).

 

W osobnym badaniu skierowanym do graczy gry Star Stable Online, jazda na cyfrowych koniach była związana z silnymi pozytywnymi odczuciami i rozwojem osobistym. Zawieranie przyjaźni (58,6%), budowanie pewności siebie (32,2%), rozwiązywanie problemów (31,1%) i lepsza umiejętność obchodzenia się z końmi (28,7%) to korzyści z gry podkreślane przez graczy.

 

– Bycie aktywnym jeźdźcem w połączeniu z graniem w gry online to doskonała kombinacja dla każdej dziewczyny, która chce zwiększyć inteligencję, pewność siebie i umiejętności przywódcze, dodaje Therése Forssell Lagerstam w odniesieniu do nowych badań z renomowanej światowej uczelni i instytucji badawczej Karolinska Institutet.   

 

Ale jak wiele dziedzin zdominowanych przez kobiety, pasja do koni często spotyka się ze stereotypami. Jednym z przykładów jest określenie "koniara", które według odpowiedzi w badaniu YouGov kojarzyło się ze stereotypami takimi jak "obsesyjna" (48%), "dziwna" (42%), "irytująca" (36%) i "szalona" (35%). Jeden na dziesięciu respondentów twierdzi, że był zastraszany z powodu swojego zainteresowania końmi, przy czym liczba ta jest wyższa w USA (19%), w porównaniu z Niemcami (10%), Wielką Brytanią (6%) i Polską (5%). W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy aż 42,4% doświadczyło negatywnego postrzegania w związku z graniem w tego typu gry.

 

– Jazda konna i dziewczyny, których pasją są konie, są traktowane inaczej na podstawie stereotypów związanych z płcią w porównaniu do innych sportów, takich jak piłka nożna czy hokej, jak i w porównaniu do innych zainteresowań, takich jak wędkarstwo czy sporty motorowe. To, co ludzie mówią, kiedy używają słów “obsesja”, “szaleństwo” i “irytacja”, to fakt, że boją się oddanych, pełnych pasji i silnej woli dziewczyn które zajmują się końmi, podkreśla Therése Forssell Lagerstam.

 

Platforma "Ride with Us" została uruchomiona wraz z inicjatywą #YesImAHorsegirl, mającą na celu odczarowanie stereotypu "koniary". Istotą kampanii jest przekazanie doświadczeń miłośniczek koni. Nie chodzi w niej tylko o to, co myślą inni ludzie, ale także o to, co czują gracze i “koniary”. Pod postami w mediach społecznościowych istnieje możliwość dołączenia do dyskusji używając hasztagu #YesImAHorseGirl. Kampania będzie obejmować dodatkowe działania online, muzykę i wydarzenia trwające do października 2022 roku.

 

Platforma oferuje społeczności Star Stable możliwość skupienia się w kreatywny, inspirujący i angażujący sposób oraz bycia współtwórcami pozytywnych zmian.

 

Na przykład, gracze Star Stable Online będą mogli odebrać ekskluzywną, darmową e-bluzę do noszenia w grze. Za każdą odebraną bluzę Star Stable przekaże 1SEK (koronę szwedzką) na rzecz partnerskiej organizacji charytatywnej. Na platformie "Ride with Us" globalna społeczność Star Stable będzie zaangażowana w wybór inicjatyw charytatywnych, które będzie wspierać i z którymi będzie współpracować.

 

– Bliskie relacje z naszą społecznością mają codzienny wpływ na to, co i jak robimy w Star Stable i przekształciły Star Stable Online w największą i najszybciej rozwijającą się grę online o koniach na świecie. Platforma Ride with Us jest naturalnym kolejnym krokiem w tej relacji i oferuje naszej społeczności możliwość zaangażowania, wkładu i współtworzenia kolejnego rozdziału przygody Star Stable, mówi Therése Forssell Lagerstam.

 

 

Najważniejsze informacje z badania YouGov

 

  • Więcej niż co czwarty (27%) dorosły respondent zajmował stanowisko kierownicze.

 

  • Jazda konna wiąże się z kilkoma silnymi, pozytywnymi emocjami, odzwierciedlonymi w odpowiedziach na pytanie, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie: “swobodnie” (52%), ”żywo” (40%), “radośnie” (37%) i “odważnie” (30%).

 

  • Określenie "Koniara" najbardziej kojarzy się ze stereotypami takimi jak "obsesyjne" (48%), "dziwne" (42%), "irytujące" (36%) i "szalone" (35%), ale także z cechami takimi jak "oddane" (31%) "uprzywilejowane" (29%) i "szalone" (25%).

 

  • Negatywne postrzeganie terminu "Koniary" lub świata jeździeckiego sprawiło, że jedna na dziesięć osób chce zrezygnować z jazdy konnej lub ukrywać swoje zainteresowanie końmi.

 

  • Koszt (53%), czas (42%) i pieniądze (32%) to najczęstsze powody, dla których nie jeżdżą więcej konno.

 

 

  • W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy Star Stable Online aż 71,3% stwierdziło, że było zastraszanych lub wyśmiewanych za zainteresowanie końmi. Blisko jedna na cztery osoby (23,4%) stwierdziła, że negatywne postrzeganie dziewczyn interesujących się końmi lub światem jeździeckim doprowadziło do tego, że chciały zrezygnować z jazdy konnej lub ukryć swoje zainteresowanie końmi.

 

O badaniu

 

  • Przeprowadzone przez YouGov w lipcu 2022 r.

 

  • Objęło 10 846 respondentów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.

 

  • W grupie tej znalazło się 57% jeźdźców i 43% osób nie jeżdżących konno.

 

Linki:

 

do video kampanii, zrealizowanego przez agencję Slutet är nära oraz

do platformy, stworzonej przez Stable Creative Studio.

 

O Star Stable Entertainment:

Star Stable Entertainment jest twórcą najszybciej rozwijającej się gry przygodowej z końmi na świecie – Star Stable Online. Z ponad 21 milionami zarejestrowanych użytkowników w 180 krajach, obsługiwaną w 14 językach. Star Stable Entertainment z dumą dostarcza rozwijającą się platformę gier i rozrywki, która inspiruje powiązania społecznościowe, przygody i kreatywność wśród społeczności graczy. W 2011 roku Star Stable Entertainment urosło do rangi wielokanałowej firmy rozrywkowej. To miejsce, w którym są realizowane projekty niezależnej wytwórni płytowej, seriale animowane, seriale książkowe, komiksy i aplikacje mobilne. Firma posiada oddany, zróżnicowany zespół ponad 180 pracowników, pochodzący z 25 różnych krajów na całym świecie. Wszyscy pozostający niezłomni w swojej misji, by inspirować dziewczęta i młode kobiety do celebrowania mocy braterstwa oraz tworzenia bardziej inkluzywnego środowiska gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego Biuro prasowe
2024-07-11 | 01:00

Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza w poniedziałek 15 lipca o godzinie 16:00 na wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego pt. „Ulotne piękno
Kultura Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
2024-07-02 | 10:00

Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!

Momentum Leisure świętuje wielkie otwarcie już trzeciego parku tematycznego w Polsce, Majaland Gdańsk, które odbyło się 29 czerwca 2024 r. Po udanych otwarciach parków Majaland
Kultura „Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!
2024-06-20 | 09:00

„Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!

To niezwykłe wydarzenie stanowi doskonałą okazję do poznania ponadczasowych tradycji, jak i również współczesnych aspektów Japonii.  W trakcie pikniku mieszkańcy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.