Komunikaty PR

Czy ktoś się boi szalonej, obsesyjnej “Koniary”?

2022-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Platforma rozpoczyna inicjatywę, mającą na celu podważenie i odrzucenie stereotypów dotyczących oddanych i pełnych pasji konnej dziewcząt i młodych kobiet.  

Naszym celem jest podkreślenie pozytywnego wpływu koni na życie milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie. Społeczność konną tworzą oddane, pracowite i odnoszące sukcesy dziewczyny i kobiety. Czyli coś, co wciąż jest postrzegane jako wyzwanie przez niektórych w świecie zewnętrznym, mówi Therése Forssell Lagerstam - Director of PR, Communications & Events, w Star Stable Online.

 

Sondaż przeprowadzony na próbie 16.000 osób przez międzynarodową grupę badawczą YouGov na zlecenie Star Stable Entertainment dowodzi anegdotycznego twierdzenia, że stajnia jest platformą startową dla błyskotliwych karier. Spośród biorących udział w badaniu aktywnych jeźdźców co czwarty (27%) respondent zajmował stanowisko kierownicze. Badanie dodatkowo ujawnia silny związek między jazdą konną a pozytywnymi emocjami odzwierciedlonymi w odpowiedziach społeczności konnej na temat tego, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie. Respondenci czują się "swobodnie" (52%), "żywo" (40%), "radośnie" (37%) i "odważnie" (30%).

 

W osobnym badaniu skierowanym do graczy gry Star Stable Online, jazda na cyfrowych koniach była związana z silnymi pozytywnymi odczuciami i rozwojem osobistym. Zawieranie przyjaźni (58,6%), budowanie pewności siebie (32,2%), rozwiązywanie problemów (31,1%) i lepsza umiejętność obchodzenia się z końmi (28,7%) to korzyści z gry podkreślane przez graczy.

 

– Bycie aktywnym jeźdźcem w połączeniu z graniem w gry online to doskonała kombinacja dla każdej dziewczyny, która chce zwiększyć inteligencję, pewność siebie i umiejętności przywódcze, dodaje Therése Forssell Lagerstam w odniesieniu do nowych badań z renomowanej światowej uczelni i instytucji badawczej Karolinska Institutet.   

 

Ale jak wiele dziedzin zdominowanych przez kobiety, pasja do koni często spotyka się ze stereotypami. Jednym z przykładów jest określenie "koniara", które według odpowiedzi w badaniu YouGov kojarzyło się ze stereotypami takimi jak "obsesyjna" (48%), "dziwna" (42%), "irytująca" (36%) i "szalona" (35%). Jeden na dziesięciu respondentów twierdzi, że był zastraszany z powodu swojego zainteresowania końmi, przy czym liczba ta jest wyższa w USA (19%), w porównaniu z Niemcami (10%), Wielką Brytanią (6%) i Polską (5%). W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy aż 42,4% doświadczyło negatywnego postrzegania w związku z graniem w tego typu gry.

 

– Jazda konna i dziewczyny, których pasją są konie, są traktowane inaczej na podstawie stereotypów związanych z płcią w porównaniu do innych sportów, takich jak piłka nożna czy hokej, jak i w porównaniu do innych zainteresowań, takich jak wędkarstwo czy sporty motorowe. To, co ludzie mówią, kiedy używają słów “obsesja”, “szaleństwo” i “irytacja”, to fakt, że boją się oddanych, pełnych pasji i silnej woli dziewczyn które zajmują się końmi, podkreśla Therése Forssell Lagerstam.

 

Platforma "Ride with Us" została uruchomiona wraz z inicjatywą #YesImAHorsegirl, mającą na celu odczarowanie stereotypu "koniary". Istotą kampanii jest przekazanie doświadczeń miłośniczek koni. Nie chodzi w niej tylko o to, co myślą inni ludzie, ale także o to, co czują gracze i “koniary”. Pod postami w mediach społecznościowych istnieje możliwość dołączenia do dyskusji używając hasztagu #YesImAHorseGirl. Kampania będzie obejmować dodatkowe działania online, muzykę i wydarzenia trwające do października 2022 roku.

 

Platforma oferuje społeczności Star Stable możliwość skupienia się w kreatywny, inspirujący i angażujący sposób oraz bycia współtwórcami pozytywnych zmian.

 

Na przykład, gracze Star Stable Online będą mogli odebrać ekskluzywną, darmową e-bluzę do noszenia w grze. Za każdą odebraną bluzę Star Stable przekaże 1SEK (koronę szwedzką) na rzecz partnerskiej organizacji charytatywnej. Na platformie "Ride with Us" globalna społeczność Star Stable będzie zaangażowana w wybór inicjatyw charytatywnych, które będzie wspierać i z którymi będzie współpracować.

 

– Bliskie relacje z naszą społecznością mają codzienny wpływ na to, co i jak robimy w Star Stable i przekształciły Star Stable Online w największą i najszybciej rozwijającą się grę online o koniach na świecie. Platforma Ride with Us jest naturalnym kolejnym krokiem w tej relacji i oferuje naszej społeczności możliwość zaangażowania, wkładu i współtworzenia kolejnego rozdziału przygody Star Stable, mówi Therése Forssell Lagerstam.

 

 

Najważniejsze informacje z badania YouGov

 

  • Więcej niż co czwarty (27%) dorosły respondent zajmował stanowisko kierownicze.

 

  • Jazda konna wiąże się z kilkoma silnymi, pozytywnymi emocjami, odzwierciedlonymi w odpowiedziach na pytanie, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie: “swobodnie” (52%), ”żywo” (40%), “radośnie” (37%) i “odważnie” (30%).

 

  • Określenie "Koniara" najbardziej kojarzy się ze stereotypami takimi jak "obsesyjne" (48%), "dziwne" (42%), "irytujące" (36%) i "szalone" (35%), ale także z cechami takimi jak "oddane" (31%) "uprzywilejowane" (29%) i "szalone" (25%).

 

  • Negatywne postrzeganie terminu "Koniary" lub świata jeździeckiego sprawiło, że jedna na dziesięć osób chce zrezygnować z jazdy konnej lub ukrywać swoje zainteresowanie końmi.

 

  • Koszt (53%), czas (42%) i pieniądze (32%) to najczęstsze powody, dla których nie jeżdżą więcej konno.

 

 

  • W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy Star Stable Online aż 71,3% stwierdziło, że było zastraszanych lub wyśmiewanych za zainteresowanie końmi. Blisko jedna na cztery osoby (23,4%) stwierdziła, że negatywne postrzeganie dziewczyn interesujących się końmi lub światem jeździeckim doprowadziło do tego, że chciały zrezygnować z jazdy konnej lub ukryć swoje zainteresowanie końmi.

 

O badaniu

 

  • Przeprowadzone przez YouGov w lipcu 2022 r.

 

  • Objęło 10 846 respondentów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.

 

  • W grupie tej znalazło się 57% jeźdźców i 43% osób nie jeżdżących konno.

 

Linki:

 

do video kampanii, zrealizowanego przez agencję Slutet är nära oraz

do platformy, stworzonej przez Stable Creative Studio.

 

O Star Stable Entertainment:

Star Stable Entertainment jest twórcą najszybciej rozwijającej się gry przygodowej z końmi na świecie – Star Stable Online. Z ponad 21 milionami zarejestrowanych użytkowników w 180 krajach, obsługiwaną w 14 językach. Star Stable Entertainment z dumą dostarcza rozwijającą się platformę gier i rozrywki, która inspiruje powiązania społecznościowe, przygody i kreatywność wśród społeczności graczy. W 2011 roku Star Stable Entertainment urosło do rangi wielokanałowej firmy rozrywkowej. To miejsce, w którym są realizowane projekty niezależnej wytwórni płytowej, seriale animowane, seriale książkowe, komiksy i aplikacje mobilne. Firma posiada oddany, zróżnicowany zespół ponad 180 pracowników, pochodzący z 25 różnych krajów na całym świecie. Wszyscy pozostający niezłomni w swojej misji, by inspirować dziewczęta i młode kobiety do celebrowania mocy braterstwa oraz tworzenia bardziej inkluzywnego środowiska gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.