Komunikaty PR

Czy ktoś się boi szalonej, obsesyjnej “Koniary”?

2022-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Platforma rozpoczyna inicjatywę, mającą na celu podważenie i odrzucenie stereotypów dotyczących oddanych i pełnych pasji konnej dziewcząt i młodych kobiet.  

Naszym celem jest podkreślenie pozytywnego wpływu koni na życie milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie. Społeczność konną tworzą oddane, pracowite i odnoszące sukcesy dziewczyny i kobiety. Czyli coś, co wciąż jest postrzegane jako wyzwanie przez niektórych w świecie zewnętrznym, mówi Therése Forssell Lagerstam - Director of PR, Communications & Events, w Star Stable Online.

 

Sondaż przeprowadzony na próbie 16.000 osób przez międzynarodową grupę badawczą YouGov na zlecenie Star Stable Entertainment dowodzi anegdotycznego twierdzenia, że stajnia jest platformą startową dla błyskotliwych karier. Spośród biorących udział w badaniu aktywnych jeźdźców co czwarty (27%) respondent zajmował stanowisko kierownicze. Badanie dodatkowo ujawnia silny związek między jazdą konną a pozytywnymi emocjami odzwierciedlonymi w odpowiedziach społeczności konnej na temat tego, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie. Respondenci czują się "swobodnie" (52%), "żywo" (40%), "radośnie" (37%) i "odważnie" (30%).

 

W osobnym badaniu skierowanym do graczy gry Star Stable Online, jazda na cyfrowych koniach była związana z silnymi pozytywnymi odczuciami i rozwojem osobistym. Zawieranie przyjaźni (58,6%), budowanie pewności siebie (32,2%), rozwiązywanie problemów (31,1%) i lepsza umiejętność obchodzenia się z końmi (28,7%) to korzyści z gry podkreślane przez graczy.

 

– Bycie aktywnym jeźdźcem w połączeniu z graniem w gry online to doskonała kombinacja dla każdej dziewczyny, która chce zwiększyć inteligencję, pewność siebie i umiejętności przywódcze, dodaje Therése Forssell Lagerstam w odniesieniu do nowych badań z renomowanej światowej uczelni i instytucji badawczej Karolinska Institutet.   

 

Ale jak wiele dziedzin zdominowanych przez kobiety, pasja do koni często spotyka się ze stereotypami. Jednym z przykładów jest określenie "koniara", które według odpowiedzi w badaniu YouGov kojarzyło się ze stereotypami takimi jak "obsesyjna" (48%), "dziwna" (42%), "irytująca" (36%) i "szalona" (35%). Jeden na dziesięciu respondentów twierdzi, że był zastraszany z powodu swojego zainteresowania końmi, przy czym liczba ta jest wyższa w USA (19%), w porównaniu z Niemcami (10%), Wielką Brytanią (6%) i Polską (5%). W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy aż 42,4% doświadczyło negatywnego postrzegania w związku z graniem w tego typu gry.

 

– Jazda konna i dziewczyny, których pasją są konie, są traktowane inaczej na podstawie stereotypów związanych z płcią w porównaniu do innych sportów, takich jak piłka nożna czy hokej, jak i w porównaniu do innych zainteresowań, takich jak wędkarstwo czy sporty motorowe. To, co ludzie mówią, kiedy używają słów “obsesja”, “szaleństwo” i “irytacja”, to fakt, że boją się oddanych, pełnych pasji i silnej woli dziewczyn które zajmują się końmi, podkreśla Therése Forssell Lagerstam.

 

Platforma "Ride with Us" została uruchomiona wraz z inicjatywą #YesImAHorsegirl, mającą na celu odczarowanie stereotypu "koniary". Istotą kampanii jest przekazanie doświadczeń miłośniczek koni. Nie chodzi w niej tylko o to, co myślą inni ludzie, ale także o to, co czują gracze i “koniary”. Pod postami w mediach społecznościowych istnieje możliwość dołączenia do dyskusji używając hasztagu #YesImAHorseGirl. Kampania będzie obejmować dodatkowe działania online, muzykę i wydarzenia trwające do października 2022 roku.

 

Platforma oferuje społeczności Star Stable możliwość skupienia się w kreatywny, inspirujący i angażujący sposób oraz bycia współtwórcami pozytywnych zmian.

 

Na przykład, gracze Star Stable Online będą mogli odebrać ekskluzywną, darmową e-bluzę do noszenia w grze. Za każdą odebraną bluzę Star Stable przekaże 1SEK (koronę szwedzką) na rzecz partnerskiej organizacji charytatywnej. Na platformie "Ride with Us" globalna społeczność Star Stable będzie zaangażowana w wybór inicjatyw charytatywnych, które będzie wspierać i z którymi będzie współpracować.

 

– Bliskie relacje z naszą społecznością mają codzienny wpływ na to, co i jak robimy w Star Stable i przekształciły Star Stable Online w największą i najszybciej rozwijającą się grę online o koniach na świecie. Platforma Ride with Us jest naturalnym kolejnym krokiem w tej relacji i oferuje naszej społeczności możliwość zaangażowania, wkładu i współtworzenia kolejnego rozdziału przygody Star Stable, mówi Therése Forssell Lagerstam.

 

 

Najważniejsze informacje z badania YouGov

 

  • Więcej niż co czwarty (27%) dorosły respondent zajmował stanowisko kierownicze.

 

  • Jazda konna wiąże się z kilkoma silnymi, pozytywnymi emocjami, odzwierciedlonymi w odpowiedziach na pytanie, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie: “swobodnie” (52%), ”żywo” (40%), “radośnie” (37%) i “odważnie” (30%).

 

  • Określenie "Koniara" najbardziej kojarzy się ze stereotypami takimi jak "obsesyjne" (48%), "dziwne" (42%), "irytujące" (36%) i "szalone" (35%), ale także z cechami takimi jak "oddane" (31%) "uprzywilejowane" (29%) i "szalone" (25%).

 

  • Negatywne postrzeganie terminu "Koniary" lub świata jeździeckiego sprawiło, że jedna na dziesięć osób chce zrezygnować z jazdy konnej lub ukrywać swoje zainteresowanie końmi.

 

  • Koszt (53%), czas (42%) i pieniądze (32%) to najczęstsze powody, dla których nie jeżdżą więcej konno.

 

 

  • W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy Star Stable Online aż 71,3% stwierdziło, że było zastraszanych lub wyśmiewanych za zainteresowanie końmi. Blisko jedna na cztery osoby (23,4%) stwierdziła, że negatywne postrzeganie dziewczyn interesujących się końmi lub światem jeździeckim doprowadziło do tego, że chciały zrezygnować z jazdy konnej lub ukryć swoje zainteresowanie końmi.

 

O badaniu

 

  • Przeprowadzone przez YouGov w lipcu 2022 r.

 

  • Objęło 10 846 respondentów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.

 

  • W grupie tej znalazło się 57% jeźdźców i 43% osób nie jeżdżących konno.

 

Linki:

 

do video kampanii, zrealizowanego przez agencję Slutet är nära oraz

do platformy, stworzonej przez Stable Creative Studio.

 

O Star Stable Entertainment:

Star Stable Entertainment jest twórcą najszybciej rozwijającej się gry przygodowej z końmi na świecie – Star Stable Online. Z ponad 21 milionami zarejestrowanych użytkowników w 180 krajach, obsługiwaną w 14 językach. Star Stable Entertainment z dumą dostarcza rozwijającą się platformę gier i rozrywki, która inspiruje powiązania społecznościowe, przygody i kreatywność wśród społeczności graczy. W 2011 roku Star Stable Entertainment urosło do rangi wielokanałowej firmy rozrywkowej. To miejsce, w którym są realizowane projekty niezależnej wytwórni płytowej, seriale animowane, seriale książkowe, komiksy i aplikacje mobilne. Firma posiada oddany, zróżnicowany zespół ponad 180 pracowników, pochodzący z 25 różnych krajów na całym świecie. Wszyscy pozostający niezłomni w swojej misji, by inspirować dziewczęta i młode kobiety do celebrowania mocy braterstwa oraz tworzenia bardziej inkluzywnego środowiska gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.