Komunikaty PR

E.ON Polska zaprasza na Festiwal Królewskie Arkady Sztuki

2022-08-05  |  08:00

Już 5 sierpnia rusza 13. edycja Festiwalu Królewskie Arkady Sztuki. W każdy weekend sierpnia mieszkańcy stolicy i turyści będą mogli skorzystać z bogatej oferty koncertów oraz przedstawień teatralnych zupełnie za darmo. Wydarzenia będą się odbywać w Arkadach Kubickiego oraz w Ogrodach Zamku Królewskiego. E.ON wspiera festiwal już po raz trzeci.

 

Królewskie Arkady Sztuki organizowane są już po raz trzynasty. Co roku organizatorzy zapraszają do udziału artystów ze świata muzyki i teatru. Od 5 do 27 sierpnia odwiedzający będą mogli wysłuchać koncertów muzyki klasycznej i jazzowej. W programie przewidziano także spektakle i spotkania dla dzieci. Łącznie w Arkadach i Ogrodach zamkowych odbędzie się 11 wydarzeń kulturalnych.

 

 –  E.ON od lat angażuje się w lokalne inicjatywy w Warszawie, a z samym Zamkiem Królewskim w Warszawie związani jesteśmy od 2019 roku. Wspieramy nie tylko Królewskie Arkady Sztuki. W tym roku zostaliśmy również partnerem Działu Edukacji Zamku Królewskiego – mówi Aleksandra Smyczyńska, szefowa komunikacji i public affairs w E.ON Polska. – Zaangażowanie w wydarzenia lokalne jest bliskie naszym sercom. Sami jako mieszkańcy stolicy także chętnie korzystamy z kulturalnej oferty miasta.

 

Bogactwo kulturalnych doznań

Festiwal rozpocznie się monodramem aktorki Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Agnieszki Przepiórskiej, przedstawiającym historię Simony Kossak – kobiety, która wybrała życie w harmonii z naturą. Zaplanowane na ten rok spektakle teatralne prezentować będą różnorodną tematykę: od hołdu dla niemego kina Charliego Chaplina, przez upamiętnienie wydarzeń historycznych, po niezwykłe przedstawienia teatralne dla dzieci. Miłośnicy muzycy będą mogli posłuchać koncertów zespołów kameralnych, jazzowych i recitali oraz poezji śpiewanej.

 

Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu Królewskie Arkady Sztuki jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Pełen program znajduje się na stronie internetowej Zamku Królewskiego w Warszawie.

 

50. rocznica rekonstrukcji siedziby królewskiej

Ubiegłoroczna edycja Królewskich Arkad Sztuki związana była z 50. rocznicą odtworzenia Zamku Królewskiego w Warszawie, będącego symbolem stolicy. Obchody Jubileuszu są rozłożone na cztery lata. W 2024 roku nastąpi 40. rocznica udostępnienia publiczności dawnej siedziby królów. W 1980 roku Zamek Królewski w Warszawie wraz ze Starym Miastem został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.