Komunikaty PR

Kolory i kształty szkła. Wystawa designu użytkowego w budynku Rektyfikacji Warsz

2022-07-28  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.15 MB )

Muzeum Polskiej Wódki rusza z nowym wydarzeniem, czasową wystawą „Kropla Koloru – Barwy Wódki”. Muzeum zaprasza do świata koloru i formy, na spotkanie z barwną historią polskich trunków w terminie od 27 lipca do 21 sierpnia 2022 roku, w godzinach pracy obiektu! Podczas zwiedzania będzie okazja do obejrzenia dotąd nieeksponowanych zbiorów Muzeum Polskiej Wódki.

Wystawa „Kropla Koloru – Barwy Wódki” została umiejscowiona w wyjątkowym miejscu – dawnej kotłowni, która niegdyś obsługiwała działające w budynku kolumny rektyfikacyjne. Do dziś możemy podziwiać oryginalne elementy wyposażenia – zachowało się aż 5 oryginalnych kotłów. Na ich pokrywach można odnaleźć tabliczki znamionowe zawierające dane producentów. Dzięki nim wiemy, że najmłodszy z nich wyprodukowano w 1959 r. w Sosnowieckich Zakładach Budowy Kotłów, a najstarszy powstał w 1937 r. w firmie W. Fitzner z Siemianowic Śląskich.

Przenieśmy się w świat koloru i formy
„Większość przedmiotów, z którymi mamy w życiu do czynienia to rzeczy, które mają przede wszystkim działać i spełniać swoją funkcję. Jeśli jednak zatrzymamy się na chwilę i spojrzymy bliżej, okaże się, że nawet najmniejszy, najbardziej niepozorny przedmiot może skrywać walory estetyczne. Może się podobać. Tak będzie również w przypadku butelki wódki” – opowiada przewodniczka Agnieszka Honkowicz, kuratorka wystawy.
W ramach wystawy będzie można zobaczyć przedwojenne wyroby ze szkła pół-białego, charakteryzujące się lekkim zabarwieniem o różnej intensywności. Te dobrze nam znane przeźroczyste butelki na dobre zawitały na polskim rynku w okresie PRL-u. Współczesny design użytkowy szklanej butelki i możliwości technologiczne otwierają całkiem nową przestrzeń, w której funkcjonalność idzie w parze z aspektem wizualnym. Forma, w jakiej zamyka się Polska Wódka, zmieniała się na przestrzeni lat wielokrotnie, przyjmując różne pojemności i zdobienia.
„Wydawałoby się, że butelka to prosty i trywialny przedmiot, tymczasem butelki polskich wódek jak najbardziej można traktować w kategoriach eksponatu – przekazują nam wiele informacji o dawnych możliwościach technicznych, fabrykach, upodobaniach konsumentów i wytwórcach szkła niejednokrotnie wykazujących duże zdolności artystyczne” – dodaje Agnieszka Honkowicz.

Stałe atrakcje i nowe możliwości
 „Celem Muzeum Polskiej Wódki jest edukacja i wzmacnianie świadomości Polskiej Wódki, chronionego oznaczenia geograficznego, wśród Polaków i gości zagranicznych. Tu właśnie pokazujemy ponad 500-letnią historię i tradycję Polskiej Wódki, jako nieodłącznego elementu naszej kultury oraz obyczajów” – mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, twórca idei Muzeum. 
Przestrzeń Muzeum Polskiej Wódki daje wiele możliwości. W ofercie znajdziemy nowoczesną, interaktywną formę zwiedzania w wersji Standard, Premium, VIP oraz edukacyjny program Akademia Polskiej Wódki, spersonalizowane szkolenia i wiele innych atrakcji wartych odkrycia. Już z końcem lipca dołączy do nich barwna i bogata opowieść o naczyniach do przechowywania Polskiej Wódki, w której szkło to dopiero początek.
 „Muzeum Polskiej Wódki to zwieńczenie kilku lat pracy na rzecz stworzenia niepowtarzalnego miejsca na mapie atrakcji turystycznych Warszawy, dzielnicy i wreszcie Placu Konesera. Wystawa czasowa zaś jest niepowtarzalną okazją do celebracji tego osiągnięcia, połączonej z podziewaniem unikalnych eksponatów, które nie znalazły się w stałej kolekcji” – zapowiada Agnieszka Rynecka, dyrektor zarządzająca Muzeum.
Wystawa „Krople koloru – Barwy Wódki” z pewnością pozwoli na nowo odkryć historię Polskiej Wódki w całej swojej palecie tonów i zabarwień i sprawi, że wizyta w Muzeum na długo zapadnie w pamięć.

Kiedy? 27.07-21.08, wystawa otwarta w godzinach pracy Muzeum
Gdzie? Scena Kotłownia – Muzeum Polskiej Wódki, Plac Konesera 1, 03-736 Warszawa
Jak? Bilety dostępne tylko w Recepcji Muzeum. Bilet normalny - 15 zł, bilet ulgowy (dla studentów i seniorów, dostępny od wtorku do czwartku) - 10 zł

Wystawa pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka


Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.