Komunikaty PR

Kupuje.Live rusza po drugą rundę finansowania

2023-01-18  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Kupuje.Live z dynamicznym rozwojem w 2022 roku i pół miliona obsłużonych zamówień rusza po drugą rundę finansowania na rozwój technologii i zagraniczną ekspansję.

Kupuje.Live jako pierwsze w Polsce zaczęło dostarczać zaawansowane narzędzie umożliwiające automatyzację sprzedaży podczas popularnych transmisji sprzedażowych na Facebooku. Technologia ta, z której korzysta już ponad 100 sprzedawców, umożliwia im zbieranie w czasie rzeczywistym zamówień, zarządzanie komunikacją z klientami, logistyką oraz działaniami promocyjnymi zwiększającymi sprzedaż i zasięgi na transmisjach.

W roku 2021 spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1 mln złotych z funduszu Czysta3.VC, które umożliwiło dynamiczny rozwój w mijających ostatnich 12 miesiącach – za pośrednictwem Kupuje.Live kupujący zrealizowali ponad pół miliona zamówień, a dzięki profesjonalizacji procesu sprzedaży wielu sprzedawców znacząco poprawiło swoje przychody. Rekordziści potrafili sprzedać nawet 500 produktów w ciągu… mniej niż 2 minut!

– Mijający rok był dla nas szczególnie udany – mówi Adam Semik, co-founder – potwierdził, że polski rynek live commerce potrzebował skoku technologicznego, a przyjęta przez nas strategia dostarczania komplementarnych usług, ukierunkowana na średnich i dużych sprzedawców, sprawdziła się i pozwoliła przekroczyć zakładane plany. Każdego miesiąca nasi klienci sprzedają produkty za kilkanaście milionów złotych.

– Rozwój segmentu live e-commerce w Polsce jest nieodwracalny. Technologia, naturalna prezentacja produktu i dwukierunkowa komunikacja z klientami staje się jednym z kluczowych składników działalności rynkowej, nowym modelem biznesu, który będzie wypierał tradycyjną sprzedaż. Dodatkowym boosterem jest trwający kryzys energetyczny i rosnące koszty funkcjonowania tradycyjnych sklepów, które coraz częściej szukają swojego miejsca w Internecie – podsumowuje Rafał Szefera, co-founder.

Kolejne kroki

W 2023 Kupuje.Live stawia na dalszy dynamiczny rozwój i dostarczanie nowych rozwiązań ułatwiających jeszcze efektywniejszą sprzedaż na stale zyskujących na popularności transmisjach. Umożliwić to ma kolejna runda finansowania, a osią tych działań będą:

– planowany na Q1 komercyjny start platformy live commerce marketplace grupującej najpopularniejszych i największych polskich sprzedawców wykorzystujących transmisje na żywo,

– rozszerzenie oferty na kolejne europejskie kraje, gdzie live commerce przeżywa podobny boom jak w Polsce,

– integrację z kolejnymi platformami społecznościowymi.

– Wielu naszych partnerów zgłaszało potrzebę istnienia miejsca, w którym kupujący będą mogli w ustandaryzowany i bezpieczny sposób znaleźć ulubionego lub nowego sprzedawcę poza Facebookiem. Wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, umożliwiając też szczególnie mniejszym albo dopiero startującym live sellerom dotarcie do nowych klientów – komentuje Maciej Czerwiński, jeden z co-founderów.

Live commerce to utrzymujący popularność trend, co potwierdza raport przygotowany przez fundację Kobiety E-Biznesu w sierpniu 2022 roku. Zakupów w czasie transmisji live (na żywo) dokonał już co czwarty Polak, a co dziesiąty robi to często. Najlepiej ocenianym driverem do tego typu zakupów pozostają atrakcyjne ceny (52%), możliwość lepszego obejrzenia produktu (51% vs. 27% w 2021) oraz możliwość kupna unikalnych produktów (42%). Klienci doceniają tę formę sprzedaży przede wszystkim za możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedającym w czasie rzeczywistym, dokładną prezentację towaru, której często towarzyszą emocje i wciągający storytelling.

Kupuje.Live to pierwsza w Polsce w pełni zautomatyzowana platforma do sprzedaży na transmisjach sprzedażowych. Współwłaścicielami i twórcami marki są przedsiębiorcy związani z branżą społecznościową, Adam Semik, Rafał Szefera i Maciej Czerwiński, byli założycielami Gamellon, sieci partnerskiej Youtube, obsługującej największych polskich influencerów, która została kupiona w 2019 roku przez LTTM.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.