Komunikaty PR

Laktopol w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa”

2020-12-17  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Grupa kapitałowa Polindus-Laktopol, w skład której wchodzi Zakład Produkcyjny Laktopol w Suwałkach, znalazła się w prestiżowym rankingu tygodnika “Wprost”. “Złota Setka Polskiego Rolnictwa” to zestawienie najbardziej zyskownych firm z branży rolnej, generujących największe przychody.

Tegoroczna edycja rankingu “Złotej Setki Polskiego Rolnictwa” była rekordowa pod względem przychodów przedsiębiorstw biorących w nim udział. Jak czytamy w materiale Wprost.pl, łącznie wyniosły one aż 127 mld złotych. Ten wynik robi wrażenie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ogólną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa. Okazuje się, że szczególnie dobrze radzą sobie z nią firmy z branży mleczarskiej, głównie te zlokalizowane w województwie podlaskim.

– Nas kryzys praktycznie nie dotknął – nie musieliśmy ograniczać produkcji oraz eksportu, który stanowi aż 95% sprzedaży Laktopolu. Co prawda, ostatnich kilka miesięcy było trudnych pod względem pracy w reżimie sanitarnym, jednak nie wpłynęło to na wyniki przedsiębiorstwa – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach i dodaje: – Ominęła nas także konieczność jakiejkolwiek redukcji zatrudnienia, a wręcz przeciwnie, dynamiczny rozwój sprawia, że ciągle poszukujemy nowych pracowników.

 

Obecnie grupa kapitałowa Polindus-Laktopol wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Sztandarowym produktem grupy jest Instant Fat Filled Milk Powder, czyli mleko odtłuszczone z dodatkiem tłuszczu roślinnego. Jego głównymi rynkami zbytu, są kraje całej Afryki, ale także Bliski i Daleki Wschód oraz obie Ameryki.

Dzisiaj Zakład Produkcyjny Laktopol szacuje, że do końca 2020 roku wyprodukuje ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych.

– Fakt, że znaleźliśmy się w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa” bardzo nas cieszy i pokazuje, że działania, które podejmujemy, są słuszne. W tym trudnym roku niewątpliwym sukcesem jest to, że utrzymaliśmy produkcję na założonym poziomie. Widzę tu szczególną zasługę naszych pracowników, którzy mimo niesprzyjającej sytuacji, wykazali się poczuciem odpowiedzialności za Zakład i samych siebie. Ich determinacja i codzienna praca sprawiły, że nie mieliśmy ani jednego dnia przestoju. Dzięki temu z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące i zaczynamy myśleć o kolejnych inwestycjach, które pozwolą nam jeszcze szybciej rosnąć w siłę. Mamy więc nadzieję, że w przyszłym roku także pojawimy się w rankingu – podsumowuje Lech Antonowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.