Komunikaty PR

Lexus będzie jeszcze bardziej dostosowywał się do rynków

2022-01-21  |  10:00
Biuro prasowe

Lokalne podejście i rozwijanie modeli w oparciu o wymagania danego rynku zamiast jednej, globalnej gamy modelowej. Tak wyglądają plany Lexusa na najbliższe lata, a Japończycy są przekonani, że takie podejście pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na wymagania klientów. Jak wygląda przyszłość marki i jakie modele są w planach?
 

Lexus stawia na lokalne podejście. Wskazują na to plany rozwoju marki, o których w rozmowie z magazynem MotorTrend opowiedział Brian Bolain – szef marketingu Lexusa. Zamiast jednej, dużej i globalnej gamy modelowej, już niebawem czekają nas premiery aut przeznaczonych na poszczególne rynki.

„Jedną z naszych najważniejszych potrzeb jest większa różnorodność produktów i branie pod uwagę tego, że jedne rynki potrzebują pewnych rozwiązań, a inne nie. Z biegiem czasu i wraz z rozwojem marki będziemy mogli zadowolić klientów w Ameryce Północnej, Europie i Azji niezależnie od siebie” - stwierdził manager w wywiadzie. Takie podejście staje się coraz bardziej widoczne w gamie modelowej Lexusa, a gdy śledzimy globalne doniesienia ze świata tej marki, nietrudno zauważyć coraz większą różnorodność modeli na poszczególnych rynkach.

Powrót do korzeni?

Taki sposób działania towarzyszy jednak Lexusowi od samego początku istnienia – wystarczy przypomnieć sobie dwa modele, od których zaczęła się historia marki. Luksusowy LS był opracowany przede wszystkim z myślą o Stanach Zjednoczonych, ale trafił również do salonów na innych rynkach. Mniejsza limuzyna klasy średniej – Lexus ES był z kolei zarezerwowany wyłącznie dla klientów w Stanach Zjednoczonych i dopiero w najnowszej odsłonie zobaczyliśmy go między innymi na Starym Kontynencie. W obecnej gamie modelowej Lexusa oferowany jest z kolei model ekskluzywny dla klientów w Europie, Chinach i Japonii – w pełni elektryczny Lexus UX 300e, który trafił do salonów między innymi w Polsce.

Od minivana do sedana z V8 pod maską

Lokalne modele w gamie Lexusa to również bardzo ciekawe auta, takie jak Lexus LM. Mało kto wie, że japońska marka ma w ofercie luksusowego… minivana. Model LM, podobnie jak Lexusy które znamy z naszych ulic, ma charakterystyczny design stanowiący rozwinięcie języka stylistycznego L-finesse, duży przedni grill i absolutnie luksusowe wyposażenie takie jak fotele z masażem, lodówka czy 26-calowy ekran. Taki samochód jest oferowany na wybranych rynkach azjatyckich i służy przede wszystkim do przewożenia VIP-ów w nieprzeciętnym komforcie. Mieszkańcy USA mogą z kolei zamawiać w salonach nowego Lexusa IS 500, czyli sedana klasy średniej z 5-litrowym silnikiem V8 pod maską, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 4,6 s. Z uwagi na regulacje dotyczące poziomów emisji, w Europie raczej go nie zobaczymy.

Takie modele pojawią się w gamie Lexusa

Jakich nowych modeli Lexusa możemy spodziewać się w najbliższym czasie? Czeka nas wiele premier, a do oferty marki dołączy kilka nowych samochodów. To zasługa elektryfikacji ale i naturalna kolej rzeczy – obecne auta, które kończą rynkowy staż, będą teraz zastępowane przez nowe modele. Jeszcze w 2022 roku spodziewamy się premiery produkcyjnej wersji Lexusa LF-Z, który ma otrzymać nazwę RZ. Póki co poznaliśmy koncepcyjny model, choć w przypadku Lexusa studyjne projekty zazwyczaj dość wiernie oddają finalny kształt modelu.

Coraz głośniej mówi się również o niezwykle emocjonującym projekcie następcy legendarnego Lexusa LFA. Nadchodzący supersamochód mógłby być hybrydowy i osiągać moc blisko 1 000 KM. Jedną z nowości może być premiera nowego, dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, a jego obecność w Europie również nie byłaby szczególnym zaskoczeniem - mogłaby to być po prostu nowa generacja Lexusa RX (oraz 7-osobowego RX L). Nie jest również tajemnicą, że Lexus na bieżąco zamierza liftingować obecne w gamie modele, w tym Lexusa LX (nie jest on sprzedawany w Europie) czy ES (ten jest z kolei dobrze znany również w naszym kraju).

Dla Lexusa nadchodzące lata to czas zmian i dużych wyzwań. Choć perspektywa w pełni elektrycznego portfolio marki wydaje się być odległa i przede wszystkim dotyczyć Europy, z długofalowych planów wynika, że już za kilka lat, bo w roku 2030, Lexus będzie marką przede wszystkim aut elektrycznych. Niezależnie od tego, jak różne będą modele oferowane na poszczególnych rynkach, Japończycy stawiają sobie jasny cel. Wszędzie chcą kojarzyć się z prestiżem, dynamiką, niezawodnością i charakterystycznym designem. Te wspólne mianowniki mają wyróżniać Lexusa, nawet jeśli oferta będzie zmieniała się wraz z długością i szerokością geograficzną.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.