Komunikaty PR

Liczba firm w branży szkoleniowej większa o ⅓ w ostatnim dziesięcioleciu

2022-03-03  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Cyfrowa transformacja objęła wiele gałęzi biznesu, w tym również branżę szkoleń – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications Manager w ClickMeeting. – Jak pokazuje nasz raport podsumowujący rok 2021, część szkoleniowców, którzy dotychczas prowadzili szkolenia na żywo, przeniosło swoje działania do sfery online. Z naszych danych wynika, że działania edukacyjne, w tym również szkolenia przeprowadzane przez niezależnych trenerów i edukatorów stanowiły ponad 41 proc. wszystkich wydarzeń, które odbyły się na platformie, a szkolenia wewnątrzfirmowe nieco ponad 11 proc. 

Branża szkoleń - liczba przedsiębiorstw, sytuacja finansowa

Według danych z wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet opracowanych przez polski ClickMeeting, wynika, że pod koniec roku 2021 na polskim rynku działało 82 tys. przedsiębiorstw szkoleniowych i konsultingowych, z czego niemal połowę stanowiły te prowadzące działalność naukową i techniczną. Co więcej, branżę tę stanowią mikro i małe firmy zatrudniające do 9 pracowników, przy czym aż ⅔ firm to działalności jednoosobowe. 

Z informacji uzyskanych z KRS przez wywiadownię wynika również, że sytuacja przedsiębiorstw działających w sektorze szkoleń i konsultingu jest mocno spolaryzowana. Według danych nieco ponad 40 proc. firm jest w kondycji dobrej i bardzo dobrej, z czego 23 proc. w bardzo silnej kondycji. Jednocześnie 60 proc. jest w kondycji słabej i bardzo złej, z czego te w bardzo złej stanowią aż 27 proc. 

Najpopularniejsze szkolenia - czego potrzebują firmy

A z jakich szkoleń korzystają firmy z branż produkcyjnych i usługowych? Jak podaje Integra Consulting Poland - firma szkoleniowo-doradcza - klienci z sektora produkcji zdecydowanie najczęściej korzystają ze szkoleń mających za zadanie wspomaganie zarządzania ludźmi, rozwijających umiejętność komunikacji, przekazywania informacji, współpracy w zespole i kompetencje liderskie (80 proc.). Jedną piątą stanowiły szkolenia TWI (ang. Training Within Industry), pozwalające efektywniej wdrażać nowych pracowników, tak by w sposób szybki, sprawny, bezpieczny i wydajny realizowali swoje zadania. 

W przypadku firm z sektora usługowego, największą popularnością cieszą się z kolei te związane z usprawnieniem komunikacji i współpracy oraz organizacji pracy w trybie hybrydowym, ze szczególnym naciskiem na pracę zdalną i zarządzanie zespołem rozproszonym (60 proc.). Jedna czwarta tych firm korzysta ze szkoleń z obsługi klienta, a 15 proc. z tych związanych ze wsparciem osobistym, czyli zarządzaniem stresem, mających na celu przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz interwencje psychologiczne (15 proc.).

– Jako społeczeństwo doceniliśmy cyfrową transformację. Polubiliśmy się z m.in. pracą zdalną, choć według przeprowadzonego przez ClickMeeting badania, niemal 62 proc. biorących w nim udział osób chciałoby pracować w formule hybrydowej. Wszystko wskazuje na to, że będziemy zmierzać w tym kierunku, co widoczne jest także na przykładzie sektora usług, zainteresowanego głównie szkoleniami z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym – podsumowuje Martyna Grzegorczyk, Communications Manager w ClickMeeting. 

Dane zebrane na podstawie KRS z Dun&Bradstreet, opracowane przez ClickMeeting, pochodzą z okresu od stycznia 2010 do grudnia 2021. Dane od Integra Consulting Poland - od stycznia do grudnia 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.