Komunikaty PR

Liczba serwisów samochodowych zrzeszonych w konceptach sieciowych wciąż rośnie.

2022-04-14  |  13:30

Dynamiczna sytuacja rynkowa oraz rosnące oczekiwania współczesnego klienta wymagają od właścicieli serwisów samochodowych stałego podnoszenia jakości świadczonych usług. Przystąpienie do rosnących na znaczeniu konceptów sieciowych może być gwarancją otrzymania odpowiedniego wsparcia, zarówno w kontekście szerokiej oferty produktowej, jak również zaplecza technologicznego oraz marketingowego. 

Koncepty warsztatowe sukcesywnie zyskują na popularności. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci warsztatowych należy 88% wszystkich autoserwisów[1]. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów zrzeszona jest w sieciach warsztatowych[2]. W przypadku Polski, do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów[3].

Warto zwrócić uwagę, iż w 2012 roku w Europie do konceptów sieciowych należało 60 tys. serwisów. Dziś liczba ta przekracza 75 tysięcy[4]. Co więcej, w ciągu ostatnich 10 lat liczba aktywnych sieci warsztatowych wzrosła aż o 30% i według prognoz w kolejnych latach będzie ich jeszcze więcej[5].

Po ponad 20 latach doświadczenia udało nam się zbudować koncept sieciowy, który z roku na rok rozwija się i zyskuje coraz większe zaufanie wśród serwisów samochodowych, które chcą pracować pod wspólnym logiem - mówi Marta Ciesielska – kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Przynależność do sieci korzyścią dla serwisów

Współpraca warsztatów z sieciami autoserwisów wiąże się z wieloma korzyściami. Oferta konceptów sieciowych skoncentrowana jest nie tylko na aspekcie produktowym, ale również inwestycyjnym oraz w zakresie wsparcia prawnego. 

Warsztaty, które znają markę Q Service Castrol, oprócz wsparcia sprzedaży, cenią ją również za bardzo szeroką gamę usług i produktów. Do sieci przynależy już 31% wszystkich serwisów niezależnych - podkreśla Leszek Radzikowski – dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

Niezależne sieci reagują na zmieniające się trendy rynkowe

Oprócz współpracy ze sprawdzonymi i cenionymi dostawcami, którzy zapewniają serwisom samochodowym najlepsze technologie oraz systemy gwarancyjne, właściciele warsztatów samochodowych mogą również liczyć na wsparcie w zakresie e-commerce, edukacji konsumentów, jak również kompleksowej obsługi klientów flotowych.

Dzisiejszy klient wymaga od serwisu samochodowego internetowej rezerwacji wizyty i tego rodzaju usługa stała się już standardem w kontekście konceptów sieciowych. Innym trendem jest również „abonamentowy” styl życia – konsument często nie kupuje już samochodu, ale go wynajmuje. Często to nie kierowca decyduje, gdzie samochód jest naprawiany, ale jego właściciel. Dlatego też Q Service Castrol dąży do jak najlepszejwspółpracy z klientem flotowym – zaznacza Wojciech Twaróg – Członek Zarządu Inter Cars S.A., dyrektor sprzedaży i marketingu. 

Przygotowani na elektromobilność

Rosnąca liczba samochodów o napędzie elektrycznym powoduje, że pracownicy warsztatów muszą nauczyć się ich naprawy. Serwisy, które działają w ramach konceptów warsztatowych, otrzymują duże wsparcie w tym zakresie, najczęściej w postaci szkoleń dotyczących kompleksowej naprawy aut bezemisyjnych.

Sieć Q Service Castrol współpracuje z partnerami, którzy tak naprawdę “tworzą” samochody elektryczne, mają więc ogromną wiedzę w tym zakresie, a warsztaty zrzeszone w sieci poprzez partnerstwo mogą swobodnie z niej czerpać – dodaje Szymon Sabat, marketing manager CEE w firmie Castrol.


[1] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[2] Źrodło: Wolk After Sales Experts.

[3] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[4] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[5] Źródło: Wolk After Sales Experts

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.