Lidl Polska rozwija się szybciej niż konkurencja
Strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Widoczne jest to na przykładzie sieci Lidl Polska, której obroty rozwijają się znacznie szybciej niż obroty największej konkurencji. Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna, a konkurenci mogą mieć powody do niepokoju.
Dane finansowe Lidl Polska – zarówno z pierwszego, jak i drugiego kwartału tego roku – pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Wyniki osiągnięte w drugim kwartale potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę.
Pozycja na tle konkurencji
W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym i drugim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta. Lidl Polska osiągnął ponad 2 procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like, podczas gdy Biedronka zanotowała spadek o 4,60%. Rozczarowujące inwestorów wyniki finansowe konkurencyjnej sieci spowodowały znaczące spadki cen akcji na giełdzie w Lizbonie (JMG) oraz w Warszawie (Dino).
Klienci chętnie kierują się do sklepów Lidl Polska, bo wiedzą, że to tam każdego dnia znajdą atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów.
Ciosy poniżej pasa będą ukarane?
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklamy największej konkurencji naruszają szereg zasad Kodeksu Etyki Reklamy. KER zwraca uwagę przede wszystkim na to, jak ważne jest spełnianie wszystkich wymogów reklamy porównawczej, a także uwzględnianie danych rzetelnych i możliwych do zweryfikowania.
– Ocena Komisji Etyki Reklamy to dla nas ważny sygnał, który pokazuje, w jakim kierunku powinna rozwijać się reklama. Od początku funkcjonowania w Polsce, czyli od 2002 roku, nasza firma działa zgodnie z przepisami prawa. Cieszymy się, że inne podmioty na rynku są wzywane do podjęcia odpowiedzialności za swoje działania oraz muszą, tak jak my, stosować się do zasad weryfikowanych i kontrolowanych przez UOKiK. Przepisy, tak jak ceny w Lidl Polska, są takie same dla wszystkich – mówi Michał Nowaczyk, CFO Lidl Polska.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.