Komunikaty PR

Lidl Polska w trosce o równość kobiet i mężczyzn

2023-10-10  |  13:40

W tym roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii otrzymała Claudia Goldin z  Uniwersytetu Harvarda, która w swojej pracy koncentruje się na udziale kobiet w  rynku pracy. W promowanie równego traktowania bez względu na płeć od lat angażuje się Lidl Polska, który po raz kolejny przyznał nagrody „Lidl Fair Pay”.

Jednym z największych wyzwań współczesnego świata jest niwelowanie różnic i nierówności społecznych, aby tworzyć lepsze miejsca pracy, a przez to pozytywnie wpływać na życie ludzi. Tegoroczny wybór laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii stanowi potwierdzenie tego, jak ważna jest troska o równe traktowanie kobiet i mężczyzn. Jak podaje komitet Nagrody: Kobiety są zdecydowanie niedostatecznie reprezentowane na światowym rynku pracy, a  pracując, zarabiają mniej niż mężczyźni. Claudia Goldin przeszukała archiwa i zebrała dane z  USA z ponad 200 lat, co pozwoliło jej wykazać, w jaki sposób i dlaczego różnice między płciami w zarobkach i wskaźnikach zatrudnienia zmieniały się na przestrzeni czasu (cyt. za: TVN24).

W obliczu wyzwań współczesnego świata zadaniem biznesu jest nie tylko prowadzenie bieżącej działalności operacyjnej, ale również branie odpowiedzialności za lokalne społeczności i  środowisko. Jako społecznie odpowiedzialna firma, Lidl Polska wspiera ideę fair pay, dlatego od 2019 roku sieć organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom wyznaczającym wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej.

W Lidl Polska wiemy, że firmę tworzą ludzie. Szczególnie bliskie są nam troska o pracowników oraz idea fair pay. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27  000 pracowników. Zależy nam, aby zespoły w  Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od takich czynników, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Wspieramy inicjatywy wzmacniające pozycję kobiet, takie jak UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). Aby promować dobre praktyki, stworzyliśmy nagrodę „Lidl Fair Pay”. Widzimy, że takie inicjatywy zmieniają oblicze polskiego biznesu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

2 października br. rozstrzygnięto piątą edycję konkursu „Lidl Fair Pay”. Podczas uroczystej gali Lidl Polska wraz z partnerami: United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) oraz międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, wręczył nagrody laureatom: polskim firmom, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Laureatami piątej edycji konkursu zostały: Lotte Wedel (I miejsce), Unilever (II miejsce),  Cetes Cosmetics (III miejsce), zaś wyróżnienie otrzymała firma Velvet Care.

Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” oraz finalistach znajduje się na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/lidl-fair-pay

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.