Lidl Polska w trosce o równość kobiet i mężczyzn
W tym roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii otrzymała Claudia Goldin z Uniwersytetu Harvarda, która w swojej pracy koncentruje się na udziale kobiet w rynku pracy. W promowanie równego traktowania bez względu na płeć od lat angażuje się Lidl Polska, który po raz kolejny przyznał nagrody „Lidl Fair Pay”.
Jednym z największych wyzwań współczesnego świata jest niwelowanie różnic i nierówności społecznych, aby tworzyć lepsze miejsca pracy, a przez to pozytywnie wpływać na życie ludzi. Tegoroczny wybór laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii stanowi potwierdzenie tego, jak ważna jest troska o równe traktowanie kobiet i mężczyzn. Jak podaje komitet Nagrody: Kobiety są zdecydowanie niedostatecznie reprezentowane na światowym rynku pracy, a pracując, zarabiają mniej niż mężczyźni. Claudia Goldin przeszukała archiwa i zebrała dane z USA z ponad 200 lat, co pozwoliło jej wykazać, w jaki sposób i dlaczego różnice między płciami w zarobkach i wskaźnikach zatrudnienia zmieniały się na przestrzeni czasu (cyt. za: TVN24).
W obliczu wyzwań współczesnego świata zadaniem biznesu jest nie tylko prowadzenie bieżącej działalności operacyjnej, ale również branie odpowiedzialności za lokalne społeczności i środowisko. Jako społecznie odpowiedzialna firma, Lidl Polska wspiera ideę fair pay, dlatego od 2019 roku sieć organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom wyznaczającym wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej.
W Lidl Polska wiemy, że firmę tworzą ludzie. Szczególnie bliskie są nam troska o pracowników oraz idea fair pay. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Zależy nam, aby zespoły w Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od takich czynników, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Wspieramy inicjatywy wzmacniające pozycję kobiet, takie jak UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). Aby promować dobre praktyki, stworzyliśmy nagrodę „Lidl Fair Pay”. Widzimy, że takie inicjatywy zmieniają oblicze polskiego biznesu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
2 października br. rozstrzygnięto piątą edycję konkursu „Lidl Fair Pay”. Podczas uroczystej gali Lidl Polska wraz z partnerami: United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) oraz międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, wręczył nagrody laureatom: polskim firmom, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Laureatami piątej edycji konkursu zostały: Lotte Wedel (I miejsce), Unilever (II miejsce), Cetes Cosmetics (III miejsce), zaś wyróżnienie otrzymała firma Velvet Care.
Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” oraz finalistach znajduje się na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/lidl-fair-pay

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.