Lidl startuje z inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju
„Lidl YOU #teamlidl” – to hasło międzynarodowej inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, z którą Lidl Polska startuje w tym tygodniu. Długoterminowy program ma przybliżyć ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęcić ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa. Celem akcji jest zainspirowanie pracowników do włączenia zrównoważonych działań w ich codzienne życie zawodowe i prywatne.
Lidl realizuje międzynarodową strategię CSR „W trosce o lepsze jutro”, która odzwierciadla odpowiedzialność sieci za ludzi oraz środowisko. Inicjatywa na rzecz zrównoważonego rozwoju „Lidl YOU #teamlidl”, została zaprojektowana specjalnie dla pracowników Lidl i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w tym obszarze.
„Nasi pracownicy i menedżerowie odgrywają kluczową rolę w pomyślnej realizacji ambitnej strategii CSR firmy – podkreśla Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska. Lidl był i jest pionierem we wdrażaniu wielu kwestii środowiskowych i społecznych w branży spożywczej. Przykładem naszej aktywności jest m.in. przyjęcie w roku 2021 polityki klimatycznej, której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych – zarówno we własnej działalności, jak i w łańcuchu dostaw. Ponadto realizujemy strategię REset Plastic, zmniejszając zużycie plastiku w opakowaniach produktów marek własnych i zwiększając wykorzystanie recyklatów. Równocześnie prowadzimy działalność charytatywną: od 14 lat współpracujemy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, którą wsparliśmy kwotą ponad 43 mln zł, angażując się w zbiórki wraz z naszymi klientami i pracownikami. Współpracujemy również z wieloma organizacjami jak np. Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, przekazując im żywność oraz wspólnie edukując na temat niemarnowania żywności. W trosce o zdrowie naszych klientów zmniejszamy zawartość soli i cukru w produktach marek własnych oraz poszerzamy asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Tylko jako #teamlidl możemy stawić czoła współczesnym wyzwaniom.”
Celem inicjatywy „Lidl YOU #teamlidl” jest sprawienie, aby zrównoważone działania były widoczne i możliwe do wdrożenia dla wszystkich pracowników. Pomóc ma w tym międzynarodowa strategia zrównoważonego rozwoju Lidla, która koncentruje się na sześciu obszarach, takich jak: ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów, uczciwe postępowanie, promowanie zdrowia i angażowanie w dialog o zrównoważonym rozwoju. Program obejmuje komunikację, szkolenia, tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych i wymiany doświadczeń oraz programy motywacyjne umożliwiające pracownikom dzielenie się pomysłami i późniejsze stosowanie wiedzy o zrównoważonym działaniu w codziennym życiu.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.