Komunikaty PR

Logistyczna tarcza antykryzysowa dla e-commerce

2020-05-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Sytuacja związana z epidemią sprawiła, że duża część sprzedaży przeniosła się do internetu. To z kolei postawiło wiele firm przed nowymi wyzwaniami. Jak zorganizować logistykę, jeśli wzmożone zapotrzebowanie na sprzedaż on-line może być tymczasowe?

Z jednej strony sprzedaż stacjonarna została znacznie ograniczona, z drugiej, wzrosła sprzedaż internetowa. Przedstawiciele firm (zarówno małych, jak i dużych) i to nie tylko z branży e-commerce, stają przed dylematami związanymi z organizacją magazynowania i dostaw. Towarzyszy im duża niepewność – trudno bowiem podpisywać nowe umowy i reorganizować całą logistykę, skoro nie wiadomo, czy sytuacja ponownie nie zmieni się z dnia na dzień.

Na szczęście niektóre firmy logistyczne rozumieją tego typu problemy i proponują specjalne rozwiązania, które mogą pomóc przedsiębiorcom w nietypowych okolicznościach.

- Trudna sytuacja wymusza specjalne działania. Dlatego właśnie przygotowaliśmy pakiet „Ochrona i Dywersyfikacja”, który może być szczególnie pomocny w czasie kryzysu. Pakiet dotyczy usług logistycznych związanych z obsługą produktów gotowych i wyrobów handlowych – mówi Daniel Korbus, członek zarządu XBS Group.

Ochrona i dywersyfikacja w logistyce

Główną korzyścią, jaką firmy mogą odnieść dzięki pakietowi są bardziej elastyczne warunki nawiązania i rozwiązania współpracy. Firma, która chce skorzystać ze wsparcia logistycznego, teraz może to zrobić bez długoterminowych zobowiązań.

Pakiet jest skierowany do firm, które w obecnym, dość „nerwowym” okresie chciałyby zminimalizować ryzyko biznesowe. W takiej sytuacji pomóc może podzielenie operacji logistycznych pomiędzy dwóch niezależnych operatorów.

- Taka potrzeba może pojawić chociażby w sytuacji, gdy z powodu jednego zarażonego pracownika będzie trzeba poddać kwarantannie cały magazyn. Dysponując dwoma magazynami, możemy zminimalizować ryzyko i zachować ciągłość operacji nawet w takich okolicznościach. W Błoniu mamy cztery osobne jednostki, a w Pruszkowie dwie – mówi Daniel Korbus.

Druga kategoria klientów, którzy mogą skorzystać z pakietu, to firmy, które w związku z potrzebą obsłużenia większej niż zwykle liczby zamówień potrzebują natychmiastowego wsparcia w procesach logistycznych, ale bez zobowiązywania się na dłuższą współpracę.

- W obecnej sytuacji nasz magazyn może służyć jako magazyn buforowy do czasu rozładowania piku aktywności w centralnym magazynie klienta lub może być magazynem alternatywnym na czas pandemii i związanego z tym ryzyka. Zwykle wiążemy się z klientami na lata, ale w obecnej sytuacji umowa może zostać podpisana na krótki czas, np. na 3 miesiące lub na pół roku – wyjaśnia przedstawiciel XBS Group.

Dzięki takiej doraźnej pomocy firma może zachować ciągłość operacji i z powodzeniem obsłużyć większą liczbę klientów równie szybko i sprawnie jak przed epidemią. W szczególności docenić to mogą sklepy internetowe oraz te, które m.in. z powodu zamknięcia galerii handlowych, przeniosły sprzedaż do sieci.

Logistyka w sprzedaży wielokanałowej

- W dobie kryzysu wspieramy omnichannel bo wiemy, że wiele firm musiało rozszerzyć swoją działalność o nowe kanały sprzedaży, przede wszystkim o sprzedaż on-line – mówi Urszula Rąbkowska, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w XBS Group. – Jednocześnie możemy zakładać, że po zakończeniu obostrzeń związanych z epidemią, firmy które sprzedaż przez internet rozpoczęły w ostatnich miesiącach, już z niej nie zrezygnują. Być może zapotrzebowanie na on-line będzie za jakiś czas ponownie mniejsze, ale w takiej sytuacji również proponujemy elastyczne rozwiązania – podkreśla.

Jedną z takich zmiennych opcji jest np. uzależnienie opłat za powierzchnię magazynową od aktualnych potrzeb konkretnego klienta. Jeśli niezbędna powierzchnia zwiększa się, cena rośnie, ale jeśli potrzeby maleją, wraz z nimi zmniejszają się opłaty. Jednocześnie przedsiębiorca nie musi płacić za wynajmowanie dodatkowych magazynów czy za zatrudnianie dodatkowych pracowników, jak miałoby to miejsce wówczas, gdyby musiał zorganizować większy magazyn we własnym zakresie.

Operator logistyczny „odciąży” sklep

Korzyści jest jednak znacznie więcej. Na przykład towar może być transportowany od producenta lub dystrybutora bezpośrednio do centrum logistycznego, a więc nie ma potrzeby przesyłania towaru najpierw do przedsiębiorcy, a później ponownie do magazynu.

Również wysyłka do klientów (także wysyłka pojedynczych paczek do konsumentów) może następować bezpośrednio z magazynu, za pośrednictwem firm kurierskich. W efekcie, sklep w ogóle nie musi dysponować własną przestrzenią magazynową. Oczywiście firma logistyczna zapewnia szybką obsługę przesyłek, a więc nie ma mowy o wydłużeniu okresu oczekiwania na produkty zamówione np. w sklepie internetowym.

Operator logistyczny zapewnia szybką integrację oprogramowania firmy-klienta z oprogramowaniem firmy logistycznej, ale istnieje także możliwość pracy na systemie WMS klienta. Dzięki zaawansowanej technologii zamówienia mogą być realizowane niemal natychmiast po tym, gdy zostaną zaakceptowane do realizacji w systemie sklepu internetowego.

Elastyczni wygrywają

Korzystając z usług firmy logistycznej, takiej jak XBS, sklep internetowy (lub prowadzący sprzedaż wielokanałową) może skorzystać również z wielu usług dodatkowych, które znacznie usprawnią jego pracę. Zakres współpracy może obejmować m.in. obsługę zwrotów, dołączanie do przesyłek faktur lub innych dokumentów, a nawet etykietowanie lub tworzenie zestawów produktów.

Oczywiście z usług tego typu można korzystać nie tylko w sytuacjach wyjątkowych, ale w okresie tak trudnym jak obecnie, w szczególności możemy je docenić. W ostatnich tygodniach mnóstwo sklepów przekonało się, jak wiele zależy od sprawności logistycznej.

Ci przedsiębiorcy, którzy – mimo kryzysowej sytuacji – są w stanie zapewnić szybką i profesjonalną obsługę, wygrywają. Ci, którzy nie nadążają – notują braki magazynowe, opóźniają wysyłki towarów, a w konsekwencji, tracą zaufanie klientów. A przecież jest to sytuacja, której można w stosunkowo łatwy sposób zapobiec.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.