Komunikaty PR

Anulowano 80 tys. biletów lotniczych! Co z rozczarowanymi klientami?

2023-05-30  |  21:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
  • Szacuje się, że 18 maja nawet 80 tys. biletów mogli kupić użytkownicy aplikacji Wizz Air na loty w cenach od 70 zł w dwie strony. Linie lotnicze przekonują, że był to błąd cenowy i anulują poprawnie wykonane zakupy.
  • Błąd cenowy nie jest podstawą do anulowania rezerwacji, bo w Ogólnych Warunkach Przewozu Wizz Air nie zabezpieczył się na taką ewentualność. Jeśli za tak kupiony bilet pieniądze zostały zwrócone – mamy prawo złożyć reklamację, by dochodzić swoich praw.
  • Kupujący, których lot miał odbyć się maksymalnie 13 dni od daty anulowania rezerwacji, mogą ubiegać się o odszkodowanie - podpowiadają eksperci DelayFix.

Węgierskie linie lotnicze przekonują, że 18 maja w ich aplikacji do zakupu biletów pojawił się błąd cenowy. W wyniku tej sytuacji już za 70 zł można było nabyć bilet w dwie strony – pod warunkiem wyboru najtańszej opcji bagażu podręcznego. Z takiej okazji mogło skorzystać nawet 80 tys. użytkowników aplikacji, ale ich szczęście nie trwało długo. Już 19 maja na skrzynki mailowe klientów trafiły przeprosiny wraz z informacją o anulowaniu przez przewoźnika dokonanego zakupu.

Kupiłem bilet, ale nigdzie nie pojadę

Nawet 80 tys. osób, mimo poprawnie wykonanego procesu zakupu biletu lotniczego w dwie strony, może nie odbyć swojej podróży. Za taką sytuację odpowiada błąd techniczny, na który powołują się linie Wizz Air, jednocześnie anulując zakupy swoich klientów.

- To bardzo rozczarowująca sytuacja, gdy mimo poprawnie dokonanych zakupów, sprzedawca wycofuje się z umowy sprzedaży powołując się na błąd techniczny. W tym przypadku linia Wizz Air w Ogólnych Warunkach Przewozu nie zastrzega sobie możliwości odwołania rezerwacji w wyniku wystąpienia takiego błędu. W dokumencie mowa jest o możliwości anulowania zakupu, gdy kupujący nie ureguluje całkowitej ceny rezerwacji lub gdy przewoźnik ma podejrzenie, że płatność dokonywana przez klienta jest wynikiem oszustwa. To oznacza, że osoby, którym linia Wizz Air anulowała zakup biletów z 18 maja, mają możliwość dochodzenia swoich praw w drodze reklamacji – zauważa Krystyna Żbikowska, adwokat DelayFix.

Adwokat zwraca uwagę również, że jeśli klient dokonał wpłaty kwoty wskazanej przez przewoźnika w aplikacji lub witrynie WWW, a następnie otrzymał potwierdzenie rezerwacji, to doszło do skutecznego zawarcia umowy przewozu lotniczego.

I co teraz?

Jeśli pasażer otrzymał informację, że jego zakup został anulowany, może wystąpić o odszkodowanie. Należy się ono klientowi zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 11 lutego 2004 r., ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

- Takie odszkodowanie należy się klientom, których rejsy zostały odwołane w terminie krótszym niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o anulowaniu biletów. Jeśli lot został odwołany np. na 20 dni przed terminem wskazanym na bilecie, pasażer nie może ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu – podpowiada Krystyna Żbikowska, adwokat DelayFix.

Gdy anulowanie biletów nastąpiło co najmniej na 14 dni przed datą lotu, klient ma prawo domagać się zwrotu środków na konto bankowe lub na konto w aplikacji Wizz Air, z którego może dokonywać kolejnych zakupów biletów u tego przewoźnika.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-10-14 | 18:09

Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024

Najnowszy raport AirHelp, największej na świecie organizacji zajmującej się prawami pasażerów lotniczych, ujawnia znaczny wzrost opóźnień lotów w Polsce podczas lata 2024 roku. Ponad 34% pasażerów
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-09-06 | 10:03

AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.