Dwa nowe kierunki z Wrocławia. Polecimy nad Atlantyk
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Lizbona i Agadir to dwie nowości, które pojawią się w zimowym rozkładzie lotów Portu Lotniczego Wrocław. Pasażerowie polecą do stolicy Portugalii i do marokańskiego kurortu liniami Ryanair. Przewoźnik już uruchomił sprzedaż biletów.
Spacery wybrzeżem Oceanu Atlantyckiego, spotkania z niezwykłymi kulturami i architekturą. To wszystko czeka na pasażerów wrocławskiego lotniska już od końca października za sprawą dwóch nowych połączeń ogłoszonych przez linie Ryanair.
Od 31 października podróżni będą mogli polecieć bezpośrednio z Wrocławia do stolicy Portugalii – Lizbony i do najpopularniejszego marokańskiego kurortu – Agadiru.
– Nowe atrakcyjne kierunki południowe wzmacniają naszą ofertę połączeń niskokosztowych. Wierzymy, że zarówno Lizbona, jak i Agadir przyciągną do Portu Lotniczego Wrocław tych podróżnych, którzy poszukują ciekawej opcji na słoneczny wyjazd w sezonie zimowym – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Jak dodaje, dwa rejsy tygodniowo na każdym kierunku umożliwiają dobranie terminów wylotów w taki sposób, by wybrać się nad Ocean Atlantycki na przedłużony weekend.
Samoloty będą latać do Lizbony we wtorki i niedziele, a do Agadiru we wtorki i w soboty. Lot do Portugalii potrwa 3 godziny i 50 minut, a do Maroka – 4 godziny i 35 minut.
Nad Atlantyk prosto z Wrocławia
Jesienią i zimą temperatury w stolicy Portugalii oscylują około 20 st. Celsjusza, co sprawia, że to miasto idealnie nadaje się na zimowy city break. Obowiązkowym punktem zwiedzania Lizbony jest przejażdżka kultowym żółtym tramwajem linii 28, który kursuje przez najciekawsze dzielnice miasta takie jak Alfama, Baixa, Chiado czy Bairro Alto. Drugim symbolem miasta, który warto zobaczyć, jest Most 25 Kwietnia. Czerwona konstrukcja do złudzenia przypomina tę z San Francisco. Oprócz słynnych zabytków takich jak m.in. Torre de Belém czy Mosteiro dos Jerónimos i wizyty na lizbońskiej plaży, koniecznie trzeba też odwiedzić jedną z miejskich cukierni i spróbować kultowego portugalskiego wypieku - pasteis de nata.
Druga nowość w zimowym rozkładzie lotów z Wrocławia to Maroko. Loty do Agadiru, gdzie w sezonie zimowym temperatury wahają się od 20 do 30 st. Celsjusza, ucieszą z pewnością fanów plażowania. Miasto, nazywane Miami Maroka, słynie ze wspaniałego wybrzeża i wielu atrakcji dla turystów. Agadir jest również znakomitą bazą wypadową dla wycieczek w miejsca takie jak Taghazout („mekka surferów”), Essaouira (urokliwa dawna portugalska wioska rybacka z zabytkowymi fortyfikacjami) czy góry Atlas.
– Mamy nadzieję, że obecność nowych kierunków w rozkładzie będzie okazją dla wielu osób, by podczas najbliższej zimy odkryć te niezwykłe miejsca nad Atlantykiem – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław.
Zimowe nowości
Lizbona i Agadir to już kolejne nowości od przewoźników niskokosztowych, które znajdą się w zimowym rozkładzie lotów. Niedawno do sprzedaży wprowadzono loty do Malagi (Wizz Air) i do Walencji (Wizz Air i Ryanair).
Nowe połączenia pojawiły się także w ofercie czarterowej – od 20 grudnia podróżni z Wrocławia będą latać do Mombasy w Kenii. Na 29 października uruchomienie drugiego porannego połączenia z Wrocławia do Amsterdamu zapowiedział również przewoźnik sieciowy – linie KLM.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024
AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami
Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.