Emirates SkyCargo przetransportowały do Polski artykuły medyczne
Emirates SkyCargo, linie lotnicze cargo należące do Emirates, odegrały w tym szczególnym czasie kluczową rolę zapewniając transport artykułów medycznych i pomocniczych do Warszawy. Na początku maja przewoźnik zrealizował specjalny lot z Szanghaju do Warszawy, który dostarczył najpotrzebniejsze przedmioty i sprzęt.
Działając jako globalny lider w transporcie niezbędnych towarów na rynkach międzynarodowych, Emirates SkyCargo przewiozły do Polski potrzebne ładunki i zaopatrzenie medyczne - bezdotykowe termometry na podczerwień i środki ochrony osobistej (PPE) jak medyczne maski ochronne czy rękawice winylowe.
Oferując niemal 75 kierunków w siatce połączeń lotów cargo obejmującej 6 kontynentów, Emirates SkyCargo są wiodącym liderem branży transportowej w dobie koronawirusa, dostarczając niezbędne produkty ludziom na całym świecie.
- Linie Emirates SkyCargo dostosowały swoje działania tak, aby efektywnie wspierać przewóz towarów do miejsc, gdzie jest na nie największe zapotrzebowanie, w tym również do Polski. Jako światowy lider w ułatwianiu przepływu niezbędnych ładunków na całym świecie, realizujemy połączenia do Polski, utrzymując ważne powiązania handlowe, szczególnie w tym wymagającym okresie – mówi Jarek Jakubczak, Emirates Cargo Manager w Polsce.
Przewoźnik wykorzystuje zarówno flotę frachtowców Boeing 777 jak również samoloty pasażerskie Boeing 777-300ER przewożąc niezbędne zaopatrzenie medyczne, żywność oraz inne towary.
Ze względu na rosnące potrzeby klientów z kluczowych rynków, linie Emirates SkyCargo zdecydowały się na przewóz ładunków w schowkach bagażowych oraz na siedzeniach swoich samolotów pasażerskich, Boeingów 777-300ER, zapewniając tym samym dodatkową pojemność do przewozu towarów.
Więcej informacji o lotach i siatce Emirates SkyCargo jest dostępnych tutaj.
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.