FRU.PL wprowadza usługę, pozwalającą odzyskać pieniądze za odwołany lot w 7 dni
FRU.PL, serwis oferujący bilety lotnicze, wprowadza usługę FRU Fast Refund, dzięki której całkowity koszt rezerwacji zmienionego lub odwołanego lotu jest zwracany pasażerowi w formie gotówki w ciągu maksymalnie 7 dni lub niemal natychmiastowo w formie vouchera. Nowe rozwiązanie to odpowiedź na potrzeby klientów FRU.PL, którzy na przestrzeni minionych miesięcy mierzyli się ze skutkami anulowanych lub zmienionych podróży lotniczych.
Jak wynika z danych AirHelp, w 2020 roku ponad 9 mln pasażerów podróżujących z Europy musiało radzić sobie ze skutkami odwołanych lotów.
„Do tych szacunków, należy też dodać dziesiątki tysięcy zmienionych rezerwacji lotniczych, które nie tylko komplikowały plany podróżnych, ale też powodowały problemy podczas zwrotu pieniędzy, jeśli klienci finalnie rezygnowali z lotów. A średnio pasażer musi czekać nawet dwa miesiące na zwrot kosztów ze strony przewoźnika. To niestety przekłada się na duże obawy wśród podróżujących i niejednokrotnie powstrzymuje ich przed zakupem biletu” – tłumaczy Katarzyna Kusak, Customer Care Manager, FRU.PL.
Tym bardziej, że najczęstszą formą zwrotu kosztu biletu nie jest gotówka, a voucher.
„Takie rozwiązanie sprawdza się tylko w przypadku części klientów linii lotniczych. Wielu z nich podróżuje samolotem sporadycznie, najczęściej w okresie wakacji. Trudno im zaplanować, gdzie będą chcieli polecieć za pół roku, czy rok. Nic więc dziwnego, że w sytuacji odwołanego lotu, oczekują szybkiego i bezproblemowego zwrotu pieniędzy. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do naszej oferty FRU Fast Refund – usługi, dzięki której podróżni będą mogli wybrać, czy chcą otrzymać zwrot pieniędzy, czy voucher na inny lot”, dodaje Katarzyna Kusak.
Jak działa FRU Fast Refund?
FRU Fast Refund jest dostępne dla wszystkich pasażerów, którzy dokonują rezerwacji za pośrednictwem strony FRU.PL. Kupując tę dodatkową usługę, klienci serwisu, których loty zostały odwołane lub zmodyfikowane, zostaną jak najszybciej powiadomieni przez zespół FRU.PL i otrzymają pomoc w wyborze alternatywnego lotu z propozycji linii lotniczej, u której kupili bilet, bez dodatkowych opłat. Jeśli pasażer nie będzie chciał skorzystać z tej opcji, FRU.PL zwróci pieniądze na konto klienta w ciągu maksymalnie 7 dni lub bardzo szybko prześle voucher, który będzie można wykorzystać przy zakupie dowolnego lotu i w dowolnej linii lotniczej.
„Do tej pory klienci mogli liczyć przede wszystkim na voucher do wykorzystania w tej linii lotniczej, u której kupili wcześniej bilet. W naszej usłudze vouchery dają im natomiast pełną dowolność, jeśli chodzi o preferowany kierunek czy przewoźnika, z którego oferty chcą skorzystać. W przypadku chęci otrzymania pieniędzy, będziemy zwracać je z własnych źródeł, a dopiero później odzyskamy je od danej linii lotniczej”, dodaje Katarzyna Kusak.
Cena usługi zaczyna się od 24,99 PLN i obejmuje koszt biletów lotniczych oraz usług dodatkowych, m.in. bagażu, kosztu odprawy czy wyboru preferowanych miejsc w samolocie.
„Nadal żyjemy w pandemicznej i bardzo niepewnej rzeczywistości. Dlatego zależy nam na wprowadzaniu takich udogodnień, które zwiększą poczucie bezpieczeństwa i pozwolą klientom realizować plany podróży. Mamy nadzieję, że nasza usługa zachęci podróżujących do rezerwacji biletów, czy to na spontaniczne wypady weekendowe, okres świąteczny, czy przyszłoroczne wakacje”, podsumowuje Katarzyna Kusak.

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.