Goodyear dostarczy opony lotnicze do nowego Airbusa A321XLR
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear został wybrany przez Airbusa na dostawcę opon do nowego samolotu A321XLR, który wyruszy na podniebne trasy w 2024 roku. Homologowany model to opona Goodyear Flight Radial, jeden z najbardziej zaawansowanych produktów lotniczych w portfolio marki.
Goodyear Flight Radial = ekonomia, komfort, osiągi
Goodyear Flight Radial jest wyposażona w szereg technologii, dzięki którym zapewnia stabilność wymiarów, a przy tym zachowuje dłuższą żywotność i zwiększoną odporność na przecięcia. Konstrukcja radialna pomaga osiągnąć większą liczbę lądowań, a zoptymalizowana konstrukcja stopki zmniejsza masę opony. Ta ultralekka opona pomaga optymalizować wydajność, dzięki czemu stała się idealnym wyborem dla Airbusa, wiodącego producenta samolotów.
„Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Airbusa jako dostawca opon do nowego samolotu A321XLR. Naszym głównym celem przy projektowaniu opony Goodyear Flight Radial było znalezienie równowagi między wymaganą wytrzymałością a jak najmniejszą masą opony, aby spełnić potrzeby biznesowe klienta. Osiągnęliśmy to w ścisłej współpracy z Airbusem i dostarczyliśmy zoptymalizowaną konstrukcję stopki oraz materiały o wysokiej jakości lotniczej,” powiedział Octavian Velcan, dyrektor zarządzający dywizją opon OTR & Aviation w regionie EMEA.
Najważniejsze rozwiązania technologiczne zastosowane w oponie Goodyear Flight Radial:
- Stopka Featherweight Aluminum Core Bead™ - aluminiowe stopki kordu zmniejszają masę opony przy zachowaniu pożądanej geometrii, wytrzymałości i trwałości.
- Kord typu Merged Cord™ - Kevlar® firmy DuPont™ łączony z nylonem zwiększa wytrzymałość i zmniejsza masę opony. Ogranicza również rozszerzanie się korpusu, co przekłada się na wyższą odporność na uszkodzenia przez ciała obce i zwiększoną trwałość bieżnika.
- Opasanie DiamondWeave Belt – pomaga optymalizować osiągi opony.
Prezentowana opona to jedna z najnowszych bohaterek w długiej tradycji technologicznej Goodyeara. W tym roku marka świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które napędzają mobilność.
Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie https://corporate.goodyear.com/us/en.html.
Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów
![Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1204410484,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
![III edycja Italian-Polish Aerospace Forum](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_253872224,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.