IATA wzmacnia skalowalność działalności operacyjnej z usługami Rimini Street
Stowarzyszenie zrzeszające przedstawicieli komercyjnych linii lotniczych, ciężko doświadczone gospodarczymi skutkami pandemii, osiąga większą produktywność dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu wsparcia; uwalnia zasoby IT aby skupić się na odbudowie i ekspansji.
Warszawa, 6 lipca 2021 – Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) – międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw, największy dostawca wsparcia technicznego dla produktów Oracle i SAP oraz partner Salesforce – poinformował, że Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA – International Air Transport Association), mające siedzibę w kanadyjskim Montrealu czołowe stowarzyszenie skupiające komercyjnych przewoźników lotniczych, zdecydowało się na oferowane przez Rimini Street usługi wsparcia i zarządzania aplikacjami dla SAP ECC 6.0 i Business Object. Z uwagi na fakt, że sektor transportu lotniczego został głęboko dotknięty przez pandemię COVID-19, IATA podjęła strategiczne decyzje biznesowe pozwalające jej przejść przez kryzys, w tym decyzję o powierzeniu niezależnym dostawcom kluczowych elementów usług IT w celu obniżenia kosztów operacyjnych. Dzięki przejściu na usługi Rimini Street, organizacja może teraz czerpać korzyści z ujednoliconego rozwiązania wsparcia, integrującego wsparcie aplikacji i usługi zarządzane, pozwalając IATA na zaspokojenie potrzeb biznesowych związanych z odbudową po pandemii.
Spełnienie indywidualnych potrzeb IATA w zakresie wsparcia aplikacji SAP i zapewnienia szybkiego rozwoju
Posiadająca siedzibę główną w Montrealu i biura wykonawcze w Genewie, w Szwajcarii, IATA jest branżowym stowarzyszeniem komercyjnych linii lotniczych reprezentujących 82% światowego ruchu lotniczego. Za pośrednictwem swojego działu IT zarządza systemami finansowymi oraz wsparcia na rzecz branży komercyjnego transportu lotniczego. W związku z kryzysem gospodarczym w branży transportu lotniczego bardzo ucierpiał dział wsparcia SAP w IATA. Zrzeszenie miało świadomość zmieniającej się sytuacji gospodarczej, gdy branża zaczęła podnosić się po pandemii, i zdawało sobie sprawę, że transport lotniczy może zostać przywrócony w każdej chwili, co niosło za sobą potrzebę zwinności i skalowalności w obszarze IT. Po zapoznaniu się z raportem Gartnera[1], w którym wskazano na wzrost tego rynku, IATA zaczęło sprawdzać różne opcje zewnętrznych usług wsparcia. Stowarzyszenie zdecydowało się na wzmocnienie wsparcia swojego systemu SAP i zarządzania nim. Wybrało ujednolicone rozwiązanie Rimini Street by czerpać korzyści ze stałych usprawnień i redukcji potencjalnych zagrożeń w czasie, gdy działalność zaczynała przyspieszać, a rynek komercyjnych przewozów lotniczych ponownie został otwarty. Firma Rimini Street była również w stanie uchwycić i spełnić wymogi biznesowe IATA dzięki unikalnemu katalogowi usług, który usprawnia realizację usług IT. IATA korzysta również z usług opracowanych na potrzeby konserwacji zapobiegawczej i aktywnego rozwiązywania problemów w celu poprawy wydajności systemu.
„Od początku byliśmy pewni, że możemy współpracować wyłącznie z zaufanym dostawcą usług wsparcia w celu zminimalizowania ryzyka, a w raporcie Gartnera stwierdzono wprost, że Rimini Street zajmuje czołową pozycję na rynku usług wsparcia” – powiedział Pascal Buchner, dyrektor ds. IT, i CIO w IATA. – „Rimini Street wyróżnia się na tle konkurencji ze względu na swoją reputację i ofertę zawierającą zarówno wsparcie oprogramowania SAP, jak i usługi zarządzania aplikacjami, a my chcieliśmy to połączyć”.
Uproszczony model operacyjny zmienia niepewność w przewidywalność
Rimini Street stosuje ujednolicone rozwiązania wsparcia, zapewniając unikatowe połączenie wsparcia SAP i usług zarządzania aplikacjami. Od czasu przejścia na usługi Rimini Street, IATA zdążyło już ograniczyć opóźnienia w obszarze IT, czerpiąc korzyści z większej przejrzystości swoich działań i zwinnego modelu usprawniania systemu.
„Od samego początku pracy z Rimini Street dostrzegliśmy natychmiastową poprawę we wsparciu i zarządzaniu aplikacjami SAP. Proces wdrożenia był szybki i bezproblemowy, a teraz mamy dużo lepszy wgląd w nasze zadania i pulpity” – dodał Buchner. – „Nasz zespół SAP nieustannie dostarcza pozytywnej informacji zwrotnej o jakości wsparcia Rimini Street. Nie żałujemy naszego wyboru usługodawcy, wręcz przeciwnie, czujemy, że możemy zapewnić naszym wewnętrznym interesariuszom jeszcze wyższą wartość niż uprzednio”.
„Rimini Street z radością pomaga IATA w maksymalizacji wartości aplikacji SAP dzięki ujednoliconemu wsparciu podnoszącemu produktywność działalności operacyjnej. IATA może obecnie skupić się na pozyskaniu wyższego kapitału obrotowego i skierować środki z budżetu oraz zasoby IT na strategiczne inicjatywy, które mogą pomóc członkom zrzeszenia przejść przez obecny kryzys gospodarczy” – powiedziała Emmanuelle Hose, wiceprezes grupy i dyrektor generalna na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Rimini Street. – „Aby lepiej przygotować się na przyszły rozwój, IATA dołącza do ponad 4000 organizacji na całym świecie, które wybrały usługi Rimini Street by rozwiązać bieżące problemy budżetowe, cieszyć się lepszą zwinnością i niższym ryzykiem w zakresie świadczonych usług”.
Rimini Street, Inc.
Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultraresponsywne, zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dotychczas ponad 4000 organizacji globalnych sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500 i Fortune Global 100 ze środkowego segmentu rynku i niemalże z każdej branży oraz sektora publicznego wybrało Rimini Street jako zaufane źródło wsparcia. Więcej informacji znajduje się na stronie www.riministreet.com oraz na profilu @riministreet w serwisach Twitter, Facebook i LinkedIn.
Więcej informacji:
Michał Borkowski
Omega Communication
+48 668 29 83 75, mborkowski@communication.pl
[1] Gartner, “Predicts 2020: Negotiate Software and Cloud Contracts to Manage Marketplace Growth and Reduce Legacy Costs,” Jo Liversidge, Frances Karamouzis, et al., December 18, 2019
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024
AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.